Mówi: | Maciej Witucki |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Orange Polska |
PGE i Orange testują wspólną sprzedaż usług. To element nowej strategii operatora telekomunikacyjnego
Orange wspólnie z PGE testuje łączoną sprzedaż usług energetycznych i telekomunikacyjnych. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszy, ale operator wiąże z tym duże nadzieje. Pakietowanie różnych usług to – według prezesa Macieja Wituckiego – w obecnej sytuacji rynkowej dobry sposób na zwiększenie przychodów i pozyskanie większej liczby klientów.
Nasycenie polskiego rynku telefonii komórkowych sprawia, że operatorzy poszukują nieszablonowych rozwiązań. Play oferuje prywatne pakiety zdrowotne, a T-Mobile planuje ułatwiać swoim klientom zakupy w internecie bez konieczności używania karty kredytowej. Z kolei Orange Polska planuje sprzedaż energii razem z usługami telekomunikacyjnymi. Jak informuje rzecznik telekomu, Wojciech Jabczyński trwają testy wspólnej sprzedaży.
– Współpraca z PGE będzie mieć charakter B2B i będzie polegać na dosprzedawaniu naszym klientom biznesowym specjalnej energetycznej oferty taryfowej – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Maciej Witucki, prezes Orange Polska. – To jest pierwszy krok, żeby zobaczyć jak sprawdza się pomysł pojawiania się w Orange Polska usług innych niż telekomunikacyjne. Ja już dziś jestem przekonany, że to będzie bardzo dobre rozwiązanie.
Orange Polska i PGE Polska Grupa Energetyczna S.A podpisały umowę o współpracy 18 lutego 2013 roku. Łączona sprzedaż produktów z dostawcą energii wynika z nowej strategii Orange, w ramach której planowane jest łączenie usług telekomunikacyjnych z innymi. Tym bardziej, że w walce o klienta coraz trudniej walczyć ceną produktów lub usług.
– Konkurowanie smartfonami czy tabletami za złotówkę jest bardzo kosztowne, bo powoduje, że w koszty marketingowe musimy wliczyć również koszt tego urządzenia – mówi Witucki. – W Orange wierzymy w łączenie usług.
Indywidualne usługi są tanie, a ich dodatkowym minusem dla operatorów jest duża rotacja klientów.
– W naszym interesie jest połączenie tego w pakiet i uzyskanie większego pakietu przychodów, nawet jeśli dajemy z tego powodu jeszcze dodatkowe upusty – przekonuje Witucki. – Chodzi o „spakowanie” klientowi jak największej ilości usług w jego najważniejszym urządzeniu. Obecnie to właśnie smartfon, a nie np. portfel czy zegarek jest dla klientów najważniejszy.
W myśl tej zasady, Orange oferuje też klientom usługę zarządzania domem za pomocą smartfona. Tzw. Inteligentny Dom to najnowsze rozwiązanie operatora. Klienci mający dostęp do tej usługi mogą np. zdalnie sterować gniazdkami energetycznymi, kontrolować otwieranie okien i drzwi, a także obserwować np. dzieci czy osoby starsze znajdujące się w domu. Wszystko za pomocą smartfona.
Czytaj także
- 2024-03-28: Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
- 2024-03-14: Zielona rewolucja w budownictwie staje się faktem. Nowa dyrektywa to szansa na czyste powietrze i niższe rachunki
- 2024-03-13: K. Gawkowski: Cyfryzacja powinna być głównym tematem polskiej prezydencji w UE. Chcemy być liderem cyfrowych przemian
- 2024-03-15: Polscy seniorzy w ogonie UE pod względem umiejętności cyfrowych. Rząd chce zaangażować w edukację media publiczne
- 2024-03-11: A. Kwaśniewski: Polska jest jednym z ważniejszych krajów NATO. Kolejnym członkiem Sojuszu powinna zostać Ukraina
- 2024-03-22: Coraz gorsza sytuacja humanitarna w Sudanie Południowym. Głodem zagrożonych jest ponad 7 mln ludzi
- 2024-03-15: Na blokadzie przejść towarowych z Ukrainą Polska może stracić więcej niż nasz wschodni sąsiad. Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych instytucji
- 2024-03-14: Udział lokalnego kapitału w polskim rynku nieruchomości wciąż jest znikomy. Nowe regulacje prawne mogłyby to zmienić
- 2024-03-08: Auta elektryczne nie są już wykorzystywane tylko jako typowe pojazdy miejskie. Kierowcy przemierzają nimi coraz więcej długich dystansów
- 2024-03-29: Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.
Problemy społeczne
Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem
Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.