Newsy

Piano Media będzie oferować w Polsce dostęp do dokumentalnych filmów wideo

2013-03-21  |  06:10

W systemie płatnych treści internetowych obok artykułów i treści audio pojawi się wideo. Za kilka tygodni oferta Piano Media będzie zawierała filmy dokumentalne. Po sukcesie na trzech rynkach – polskim, słowackim i słoweńskim, firma zamierza wejść na dwa kolejne, z czego jeden spoza Europy.

 – Staramy się powtórzyć sukces ze Słowacji, gdzie jedna z gazet zaczęła rozpowszechniać filmy dokumentalne od niezależnych producentów i to się okazało wielkim sukcesem – mówi Tomas Bella, prezes Piano Media. – Nikt się nie spodziewał, że niektóre gazety będą więcej zarabiać na filmach niż na artykułach, stąd polscy wydawcy bardzo zainteresowali się tym przykładem. Myślę, że wystartujemy z tego rodzaju serwisem, zawierającym filmy dokumentalne niezależnych producentów,  w ciągu kilku tygodni.

Piano Media to słowacka firma założona wiosną 2011 r. Oferuje ona wydawcom tzw. system Piano, umożliwiający płatne udostępnianie publikowanych przez nich treści. Klienci uzyskują do nich dostęp wnosząc tygodniową, miesięczną lub roczną opłatę. Pozyskane w ten sposób środki są rozdzielane pomiędzy uczestniczące w programie wydawnictwa na podstawie wyliczenia czasu, który czytelnik poświęcił na lekturę poszczególnych treści.

 – W tej chwili mamy 7 wydawców, 42 różne serwisy internetowe, a w tym miesiącu dodajemy dwa nowe serwisy i dodatkowe treści do naszego systemu. Oczekujemy, że będziemy dodawać kolejne serwisy w nadchodzących miesiącach – mówi prezes Piano Media Agencji Informacyjnej Newseria. – Zaczęliśmy od artykułów, ponieważ to jest coś, co wydawcy zwykle produkują. Teraz widzimy duży potencjał w innych mediach, więc Polska była pierwszym krajem, w którym wystartowaliśmy z audio. Polskie Radio dostarcza wysokiej jakości streamingu audio w systemie Piano Media i prawdopodobnie będziemy dodawać coraz więcej multimediów do naszego systemu.

Wydawcy już przekonani

W Polsce Piano Media działa od lipca 2012 r. Jak twierdzi Tomas Bella, w tym okresie firma stawiała na przekonanie wydawców co do skuteczności systemu.

 – Teraz będziemy też myśleć o dodawaniu nowych tytułów – zapewnia Bella. – Polska stanowi ważny krok dla nas. To pierwszy tak duży kraj i przykład Polski pokazuje wydawcom w innych krajach, że podobne rozwiązanie może być wdrożone także u nich, tak więc jak na razie jesteśmy usatysfakcjonowani.

Jak podkreśla prezes firmy, proces przyzwyczajania klientów do płacenia za treści dostępne w internecie jest długi i żmudny. Zdają sobie z tego sprawę także wydawcy. Ich zainteresowanie nowym systemem zatem nie słabnie. Piano Media planuje wdrożenie takiego systemu, jaki jest w Polsce także w dwóch kolejnych krajach.

 – Jeden z nich będzie prawdopodobnie spoza Europy, żeby udowodnić, że pomysł jest nie tyko dla wschodnio- czy centralnoeuropejskich państw – mówi Bella. – Poza tym negocjujemy z ponad 20 wydawcami w zachodniej Europie stworzenie czegoś w rodzaju „pojedynczej implementacji” w mniejszej, regionalnej skali. To też budzi duże zainteresowanie.

Do tej pory żaden wydawca nie zrezygnował ze współpracy z Piano Media.

Jak na razie nikt nie opuścił naszego systemu w żadnym kraju. To najlepiej świadczy o tym, że wydawcy wierzą w ten system – mówi Bella. – Oczywiście to tylko platforma, to nie jest magiczna różdżka. Jedni wydawcy radzą sobie lepiej niż inni, a naszym zadaniem jest dostarczać im danych, porad, nowych pomysłów, gdyż nadal jest dużo możliwości dalszego rozwoju systemu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.