Mówi: | Maciej Kowalski |
Funkcja: | zastępca dyrektora Pionu Sprzedaży |
Firma: | PKP Energetyka SA |
PKP Energetyka będzie rozwijać łączoną sprzedaż gazu i energii elektrycznej. Przedsiębiorcy czekają na ofertę
PKP Energetyka liczy na dynamiczny rozwój oferty dual fuel, czyli łączonej sprzedaży gazu i energii elektrycznej. Badania przeprowadzone przez spółkę wskazały, że aż 73 proc. przedsiębiorców jest zainteresowanych takim rozwiązaniem.
PKP Energetyka od lipca rozpoczęła sprzedaż gazu. To nowy rynek dla spółki, więc Kowalski nie chce mówić o celach sprzedażowych. Pierwszym klientem został w lipcu PEC Siedlce. Elektrociepłownia gazowa w Siedlcach sprzedaje wyprodukowaną energię elektryczną z powrotem do PKP Energetyki.
‒ Dziś mamy zakontraktowane ponad 0,5 TWh w gazie i jestem przekonany, że z czasem ten wolumen będzie dynamicznie wzrastał – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Kowalski, zastępca dyrektora Pionu Sprzedaży PKP Energetyka. ‒ Wygląda to bardzo obiecująco, na dzień dzisiejszy mamy już kontrakty wybiegające na rok do przodu z klientami przemysłowymi, również w formule dual fuel, czyli łącznie ze sprzedażą energii elektrycznej.
Spółka wiąże duże nadzieje właśnie z rynkiem dual fuel. Badania przeprowadzone przez PKP Energetykę pokazały, że aż 73 proc. przedsiębiorstw przemysłowych jest zainteresowanych tego typu ofertą. Dla nich to szansa na oszczędności oraz tańsze zakupy gazu i energii elektrycznej. Badania przeprowadzono na 510 przedsiębiorstwach w całym kraju w kwietniu i maju br.
‒ Realizujemy sprzedaż energii elektrycznej zgodnie z naszymi wcześniejszymi kontraktami. Ceny energii wzrosły i wydaje się, że to jest trend, który będzie się utrzymywał przez jakiś czas. W tej chwili mamy sezon kontraktowy na rok 2015-2016. Jesteśmy na dobrej drodze, aby podtrzymać sprzedaż z ubiegłego roku – zapowiada Maciej Kowalski.
Kowalski dodaje, że tylko 20-30 proc. wolumenu sprzedawanej przez spółkę energii elektrycznej trafia obecnie do odbiorców związanych z koleją.
Czytaj także
- 2025-02-25: Polska systematycznie odchodzi od węgla. Unijny cel redukcji emisji do 2030 roku może się jednak nie udać
- 2024-11-12: Polskę czeka boom w magazynach energii. Rząd pracuje nad nowymi przepisami
- 2024-10-28: Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii
- 2024-11-13: Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
- 2024-08-26: Polska nie może się uwolnić od węgla. Wszystko przez brak inwestycji w modernizację sieci elektroenergetycznych
- 2024-08-14: Coraz więcej odmów przyłączenia do sieci dla źródeł OZE. Problemy ma nie tylko Polska
- 2024-08-01: Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
- 2024-07-22: Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
- 2024-08-02: Zmiany w ustawie wiatrakowej przełożą się na dodatkowe wpływy do budżetów gmin. Do 2030 roku sięgnąć mogą one 935 mln zł
- 2024-06-28: Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.