Mówi: | Wojciech Mieczkowski |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | General Motors Poland |
Pod koniec września Opel uruchomi w Gliwicach masową produkcję nowej Astry V. W salonach auto pojawi się pod koniec października
W fabryce Opla w Gliwicach 29 września pełną parą ruszy produkcja modelu Astry najnowszej generacji. Koncern liczy, że dzięki nowatorskim rozwiązaniom tego samochodu, który m.in. może być wyposażony w innowacyjny system wsparcia kierowcy Opel OnStar, znacząco zwiększy sprzedaż. Do salonów samochód trafi pod koniec października.
– 2 września odbył się w Polsce przedpremierowy pokaz nowej Astry. Światowa premiera będzie miała miejsce na nadchodzących targach we Frankfurcie 15 września – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – Kolejna premiera, związana z uruchomieniem masowej produkcji w Gliwicach, odbędzie się 29 września. Miesiąc później samochody będą dostępne w salonach u polskich dealerów.
Astra do tej pory była w czołówce sprzedaży. Jak wynika z danych Instytutu Samar w ubiegłym roku była czwartym najchętniej wybieranym przez klientów modelem. Uwzględniając statystki sprzedaży wszystkich generacji Astry od 1991 roku w Polsce, model ten zajmuje trzecie miejsce. Piąta generacja ma jeszcze poprawić te wyniki. Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland, uważa, że nowa Astra ma wszystko, by stać się przebojem rynkowym. Astra V generacji ma się wyróżniać nie tylko nowatorską linią nadwozia, lecz także technologicznymi rozwiązaniami, których dotąd nie stosował żaden producent samochodów tej klasy.
– Ten samochód ma oprócz świetnych jednostek napędowych również bardzo ciekawe, innowacyjne rozwiązanie – podkreśla Mieczkowski. – Przede wszystkim OnStar – wyjątkowy system wsparcia kierowcy, który będzie dostępny tylko w modelach Opla, osobisty asystent kierowcy, który pomoże zarówno w prozaicznych, codziennych sytuacjach, jak i w tych najtrudniejszych, w czasie wypadku, np. wezwie pomoc ratunkową.
Nowy Opel Astra to samochód, w którym dzięki dostępowi do sieci system OnStar nie tylko będzie można zdiagnozować stan samochodu, lecz także wezwać pomoc w razie kolizji czy odnaleźć cel podróży. Konsultant OnStar poszuka nie tylko docelowego adresu, np. najbliższego hotelu czy restauracji, lecz także zdalnie prześle go nawigacji samochodu.
– Łączność, multimedia i integracja ze smartfonem to są elementy, których nasi klienci coraz częściej oczekują – ocenia Wojciech Mieczkowski. – Kolejny bardzo ważny element to bezpieczeństwo. Astra jest pierwszym modelem, w którym zastosujemy w pełni LED-owe, matrycowe światła. Pozwalają tak oświetlić przestrzeń i drogę przed autem, że kierowca będzie mógł dostrzec obiekty nawet 40 metrów wcześniej.
Piąta generacja Astry jest znacznie lżejsza od poprzednika, a jednocześnie bardziej zaawansowana technologicznie. Jak informuje producent, jeden z silników oferowanych do tego modelu pali średnio 4,2 l benzyny na 100 km. Nowa Astra ma nieco mniejsze wymiary zewnętrzne od poprzedniej wersji, ale dzięki nowatorskiemu rozplanowaniu wnętrza jest w nim więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów.
– Nasi konstruktorzy oprócz ładnej stylistyki, która wiąże się z niemiecką precyzją, chcieli uzyskać również większą przestronność we wnętrzu samochodu, jednocześnie wprowadzając bardziej kompaktowe wymiary na zewnątrz – mówi dyrektor generalny General Motors Poland. – To wiąże się również ze znaczącym odchudzeniem samochodu, nawet do 200 kg, a to oczywiście przekłada się na parametry jezdne.
Cena podstawowej wersji Astry nowej generacji to 59,9 tys. Jest to model wyposażony w klimatyzację, system audio, Bluetooth oraz elektryczne szyby, lusterka i centralny zamek.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-12-11: Miuosh: Trwa wielkie odliczanie do trasy koncertowej „Pieśni Współczesne. Tom II”. Biletów praktycznie już nie ma, więc dodajemy kolejne terminy
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-10-09: Szwedzka Akademia Nauk uhonorowała lata pracy nad sztuczną inteligencją. Nagroda Nobla trafiła do twórców sztucznych sieci neuronowych
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2024-11-12: Świadoma sztuczna inteligencja może powstać jeszcze w tej dekadzie. Tego dotyczy dzisiejszy wyścig zbrojeń
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
13 grudnia br. w życie wchodzą zapisy unijnego rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa produktów. Wprowadza ono szereg obowiązków dla producentów, ale też importerów czy sprzedawców dotyczących m.in. informowania o właściwościach oferowanych produktów czy reagowania na ewentualne wypadki z ich udziałem. Nowy akt prawny dostosowuje przepisy do nowych wyzwań związanych m.in. z rosnącą sprzedażą online.
Ochrona środowiska
Powodzie, susze i zanieczyszczenie rzek to największe zagrożenia wodne dla Polski. Brakuje specjalistów w tej dziedzinie
Zagrożenia związane z wodą pojawiają się w Polsce coraz częściej wraz ze wzrastającą częstotliwością występowania hydrologicznych zjawisk ekstremalnych, jak susze i powodzie. Problemem jest również niska jakość wody w rzekach – tylko 1,8 proc. naszych rzek ma wodę pierwszej klasy czystości, zdatnej do picia. Polska Akademia Nauk powołała Komitet Nauk o Wodzie i Gospodarki Wodnej. Jego celem jest przede wszystkim wypracowanie programu badawczego ukierunkowanego na bezpieczeństwo wodne Polski, diagnoza zagrożeń i propozycje skutecznych rozwiązań.
Transport
15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
Wypożyczalnie rowerów miejskich to już pełnoprawny element transportu publicznego w miastach. 15 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z nich codziennie. Do dyspozycji mieszkańców jest prawie 30 tys. rowerów w 130 miastach – wskazuje Nextbike. Przedstawiciele firmy podkreślają, że rowery publiczne to także duży potencjał dla reklamodawców. Obrandowanie miejskich jednośladów czy stacji zdaniem użytkowników jest znacznie mniej inwazyjne niż bilbordy czy ulotki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.