Mówi: | Damian Podawca |
Funkcja: | marketing manager |
Firma: | Barilla |
Polacy coraz częściej wybierają zdrową żywność. Na znaczeniu zyskują produkty w wygodnych opakowaniach
Polacy stają się świadomymi konsumentami: częściej sprawdzają skład produktów, interesują się także krajem pochodzenia i sposobem produkcji. Już 40 proc. przyznaje, że zdrową żywność kupuje przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań firmy De Heus. Do naszych koszyków częściej trafiają produkty z krótką listą składników i jak najmniej przetworzone, bogate w błonnik i z niską zawartością cukru. – Rynek zdrowej żywności będzie rósł właściwie w każdym segmencie spożywczym – przekonuje Damian Podawca z firmy Barilla.
– Polacy są coraz bardziej zainteresowani kwestią zdrowego odżywiania nie tylko na poziomie deklaracji. Mają coraz większą wiedzę i świadomość, przybywa źródeł i ekspertów, którzy mówią, czym jest zdrowa dieta i zbilansowane odżywianie. To nie tylko deklaracje, ale też rzeczywiste wybory i konkretne działania konsumenckie. Ten trend będzie rósł – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Damian Podawca, marketing manager w firmie Barilla, produkującej m.in. makarony oraz pieczywo chrupkie i przekąski pod marką Wasa.
Już 40 proc. Polaków deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje zdrową żywość – bez konserwantów, fosforanów, z krótką listą składników – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie De Heus. Produkty przed zakupem oceniamy po wyglądzie, składzie, zapachu i cenie. Zwracamy uwagę na kraj produkcji i często wybieramy polską żywność. Wybieramy rzeczy jak najmniej przetworzone, z wysoką zawartością składników odżywczych.
– Ludzie są świadomi tego, co konsumują i jak to wpływa na ich organizm i zdrowie. Są świadomi tego, czym są poszczególne produkty i jakie ich składniki i elementy są wartościowe dla diety i codziennego odżywiania. Stąd zainteresowanie m.in. produktami pełnoziarnistymi, bogatymi w błonnik, o niskiej zawartości cukru – wskazuje Damian Podawca.
Rosnące wymagania konsumentów sprawiają, że rynek zdrowej żywności się rozwija.
– Rynek zdrowego odżywiania będzie rósł właściwie w każdym segmencie spożywczym. My jako firma Barilla w Polsce działamy w trzech obszarach: makarony, sosy i pieczywo chrupkie i w każdym z tych segmentów widzimy wzrost zainteresowania zdrowymi wariantami produktów – ocenia.
Na znaczeniu zyskują też produkty w wygodnych opakowaniach, odpowiednie do zjedzenia także w pośpiechu.
– Jest coraz więcej innowacji i produktów, które odpowiadają na nowe potrzeby konsumenckie związane z życiem w biegu. Silny jest trend convenience, czyli wygodne opakowania. Jako marka Wasa mamy bardzo dużo ciekawych propozycji, które będziemy promować – przekonuje szef marketingu w Barilli.
Firma nawiązała właśnie współpracę z Agnieszką Radwańską. Była tenisistka ma być ambasadorką marki Wasa i pomóc promować zdrową żywność.
– Coraz większą rolę w naszej ofercie odgrywają nowości w kategorii przekąsek, jak gotowe kanapki przygotowane specjalnie dla osób, które potrzebują coś szybko złapać w biegu. Duże znaczenie mają też przekąski takie jak krakersy, pieczywo okrągłe czy delikatne pieczywo chrupkie z sezamem lub solą morską. Dzieje się dużo w tych segmentach i wspólnie z Agnieszką Radwańską będziemy promowali te wartościowe produkty – zapowiada Damian Podawca.
Czytaj także
- 2024-04-18: Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
- 2024-04-15: Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze
- 2024-04-10: Producenci owoców i warzyw pełni obaw po przywróceniu 5-proc. VAT-u na żywność. Spodziewają się większej presji sieci handlowych na obniżkę cen
- 2024-04-09: Inflacja spadła do najniższego od pięciu lat poziomu. Spowolnić może także wzrost płac
- 2024-04-03: Klimat i energetyka zdominowały dyskusje przed wyborami samorządowymi. Wyborcy oczekują zielonych zmian i taniej energii [DEPESZA]
- 2024-03-28: Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
- 2024-04-04: Już nawet częściowa rezygnacja z mięsa i nabiału przynosi efekty zdrowotne. Znacząco redukuje też ślad węglowy
- 2024-03-12: Handel w internecie rzeczami używanymi, odnowionymi czy końcówkami serii przeżywa boom. Do 2030 roku będzie rosnąć nawet cztery razy szybciej niż klasyczny handel
- 2024-03-14: Aleksandra Popławska: Trudne tematy jak aborcja zamiatane są pod dywan. Uważam, że wybór jest wolnością i dobrze, aby politycy nam go dali
- 2024-03-15: Powrót Trumpa do władzy może oznaczać kłopoty dla wszelkich sojuszy USA. Winne jest jego transakcyjne myślenie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.