Mówi: | Karol Grygiel |
Funkcja: | dyrektor działu marketingu, członek zarządu |
Firma: | Oferteo |
Polacy najczęściej wykupują ubezpieczenia na życie o wartości 50–100 tys. zł
Ponad połowa Polaków wybiera ubezpieczenia na życie na kwotę od 50 tys. do 100 tys. zł. Polisy uprawniające do wypłaty odszkodowania w kwocie 400–500 tys. zł wybiera jedynie 9 proc. ubezpieczonych, głównie mężczyźni. Najbardziej przezorni są mieszkańcy województwa śląskiego.
– Analiza zapytań ofertowych w serwisie Oferteo.pl pokazuje, że Polacy najczęściej decydują się na ubezpieczenia na życie w kwocie od 50 do 100 tys. zł. Prawie połowa ankietowanych zdecydowała się właśnie na takie polisy. Najwyższe kwoty ubezpieczenia – rzędu 400–500 tys. zł – są wybierane tylko przez 9 proc. respondentów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Karol Grygiel, dyrektor działu marketingu i członek zarządu Oferteo.
34 proc. wybiera polisy o wartości 100–200 tys., a 14 proc. te o wartości 200–300 tys. zł
– Aby zapewnić rodzinie prawdziwą ochronę, polisa na życie powinna opiewać na sumę odpowiadającą co najmniej pięcioletnim zarobkom – mówi Karol Grygiel. – Taka kwota będzie adekwatna w przypadku śmierci. Natomiast z finansowego punktu widzenia w razie kalectwa sytuacja jest bardziej wymagająca. Wiąże się z nią bowiem konieczność uzyskania pomocy w utrzymaniu do końca życia.
Przez ubezpieczonych najczęściej wybierane są polisy gwarantujące ochronę na wypadek śmierci i bezpieczeństwo finansowe najbliższym. Na te kwestie zwraca uwagę 1/3 użytkowników składających zapytania w serwisie.
– Natomiast 20 proc. decyduje się zawrzeć również w polisie ochronę na wypadek niezdolności do pracy – mówi Grygiel.
Tylko 5 proc. osób zainteresowanych ubezpieczeniami chce zgromadzić dodatkowy kapitał na emeryturę.
Według Polskiej Izby Ubezpieczeń w pierwszym półroczu br. ubezpieczyciele wypłacili ponad 10 mld zł świadczeń z tytułu ubezpieczeń na życie. Dane serwisu Oferteo.pl świadczą o tym, że najbardziej zainteresowane taką polisą są osoby urodzone w latach 1970–1989, mieszkające w województwie śląskim (18 proc. zapytań ofertowych). Najmniejszą uwagę tego rodzaju polisy przywiązują osoby mieszkające w województwach świętokrzyskim i podlaskim (po 1 proc.).
– Widoczne są także różnice w wysokości kwot ubezpieczeń w zależności od płci – precyzuje Karol Grygiel. – Kobiety decydują się głównie na najniższe kwoty ubezpieczeń. 45 proc. osób płci żeńskiej i 37 proc. mężczyzn składających zapytania ofertowe wybrało polisy o wartości od 50 tys. do 100 tys. zł. Natomiast kwoty od 200 tys. do 300 tys. zł zostały wskazane przez jedną na dziesięć kobiet, ale przez 15 proc. mężczyzn. Natomiast najbardziej wartościowe polisy, od 400 do 500 tys. zł, są wybierane tylko przez 6 proc. osób płci żeńskiej i 10 proc. osób płci męskiej.
Czytaj także
- 2025-01-22: T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
- 2025-01-20: Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
- 2025-01-15: Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2025-01-14: Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
- 2025-01-08: Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2025-01-07: Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
- 2024-12-10: Polska spółka stworzyła innowacyjny system poprawiający bezpieczeństwo pożarowe w kopalniach. Właśnie wchodzi z nim na globalny rynek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.