Newsy

Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych. Nowy trend wykorzystują sprzedawcy

2015-12-10  |  06:30

Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat. Dominującym kanałem komunikacji były social media, głównie Facebook. Ten trend starają się wykorzystać także firmy, prezentując w mediach społecznościowych swoje produkty i usługi.

– W okresie od 1 października do 7 grudnia Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował ponad 13 tys. wzmianek na temat prezentów i zakupów przedświątecznych, a tylko w pierwszym tygodniu grudnia pojawiło się ok. 4,5 tys. tego typu wzmianek – mówi agencji informacyjnej Newseria Monika Tomsia, PR Manager w Instytucie Monitorowania Mediów.

Monika Tomsia wyjaśnia, że zwiększony ruch na początku grudnia był to efekt mikołajek.

Dyskusja na temat zakupów przedświątecznych toczyła się na portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Na Facebooku IMM odnotował 71 proc. wzmianek dotyczących prezentów. Mniej popularny był Twitter, na którym opublikowano 14 proc. wszystkich informacji na ten temat. Na trzecim miejscu, z odsetkiem 6 proc., znalazło się forum internetowe Zapytaj.onet.pl.

– Wszystkie wzmianki, zapytania i komentarze, które pojawiają się w mediach społecznościowych przed świętami można podzielić na dwie grupy: pierwszą, najliczniejszą stanowią prośby o porady, opinie osób, które poszukują po prostu pomysłów na prezent, co kupić najbliższym – mówi Monika Tomsia.

Drugą grupę stanowią osoby, które social media traktują jako zamiennik tradycyjnego listu wysyłanego do świętego Mikołaja. Za pośrednictwem Facebooka lub innych portali społecznościowych deklarują, jakie prezent chciałyby otrzymać od rodziny lub przyjaciół.

– Wśród tej lawiny zapytań, opinii czy podpowiedzi bardzo dobrze odnajdują się firmy. Mają tu duże pole do popisu, żeby wyeksponować markę i jej potencjał. Firmy oferują bardzo liczne oferty, sypią tymi ofertami jak św. Mikołaj ze swojego worka – mówi Tomsia.

Wykorzystując kanały społecznościowe, producenci oferują m.in. kosmetyki, artykuły spożywcze czy pakiety zdrowotne.

– Jeżeli internauci są dosyć uważni, to mogą odnaleźć nie tylko pomysł na zakup prezentu, lecz także mogą ten prezent zdobyć, ponieważ na swoich fanpage'ach na Facebooku bardzo często w ostatnich dwóch miesiącach firmy organizowały różnego rodzaju konkursy, gdzie taki prezent można było wygrać – dodaje Monika Tomsia.

Do pobrania

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.