Mówi: | Bogumiła Sowa |
Firma: | serwis fru.pl |
Polacy wyjeżdżający na majówkę za granicę, wybrali południe Europy. Głównie Hiszpanię i Włochy
Polacy, którzy zdecydowali się spędzić tegoroczną majówkę za granicą, wybrali głównie Hiszpanię i Włochy. Rosnącą popularnością cieszą się też Turcja i Gruzja. O wyborze oferty decydują przede wszystkim ceny biletów. Te sprzyjały w tym roku także dalszym podróżom, bo walka o klienta wśród linii lotniczych, szczególnie na kierunkach azjatyckich, spowodowała pojawienie się licznych promocji.
Polacy wciąż najchętniej wyjeżdżają do bliskiej i przez to najtańszej Europy. Dominują przy tym kierunki południowe. Co piąty turysta spędza majowy weekend w Hiszpanii. Tu bezkonkurencyjna jest Barcelona. Co siódmy wyjeżdzający za granicę Polak zwiedza będzie Rzym i Wenecję. Sporo osób wyjechało lub wyjedzie do Francji i do Wielkiej Brytanii.
– Wielka Brytania co roku podczas majówki cieszy się popularnością, właśnie dlatego, że Polacy wyjeżdżają do rodziny, do znajomych. Odwiedziny można połączyć ze spędzeniem wolnego czasu, podczas takiej ładnej majowej pogody. Bilety lotnicze również zachęcają. W tym roku średnia cena biletu lotniczego do Wielkiej Brytanii wynosiła 664 zł w obie strony – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Bogumiła Sowa z serwisu fru.pl.
Coraz większą popularnością cieszą się też Turcja i Gruzja, które jeszcze do niedawna uznawane były za zbyt odległe.
– O ile jeszcze dwa lata temu wybrało się tam się zaledwie 3 proc. wszystkich turystów, którzy dokonali rezerwacji biletu lotniczego na okres 27 kwietnia do 5 maja, o tyle w tym roku wybierze się tam aż 15 proc. turystów – wylicza Bogumiła Sowa.
Do wyjazdów zagranicznych skłaniają stosunkowo niskie ceny. Tym bardziej, że przy zaangażowaniu własnego czasu i odrobinie szczęścia można znaleźć naprawdę atrakcyjną ofertę.
– Jeżeli dużo wcześniej zaczniemy śledzić ceny biletów, to możemy trafić na naprawdę dobre ceny – mówi Bogumiła Sowa. – Na przykład co trzeci bilet, który został zakupiony do Hiszpanii, to był bilet, który kosztował mniej niż 500 zł, a najtańszy 206 zł w obie strony.
Kto może sobie pozwolić na nieco większy wydatek, wybiera dalsze zakątki świata. Przede wszystkim Azję. Dzięki akcjom promocyjnym, organizowanym przez biura podróży czy linie lotnicze, w ostatnim czasie spadły ceny biletów.
– Na Polski rynek wchodziły linie Emirates i do walki o polskiego podróżnika stanęły wówczas linie Qatar Airways, Air France-KLM. W związku z czym ceny biletów lotniczych były naprawdę atrakcyjne. Do Tokio czy też Singapuru mogliśmy polecieć za 1600 zł, w związku z tym zauważyliśmy, że co czwarty bilet kupiony podczas tej promocji, kupiony był właśnie na majówkę – mówi przedstawicielka fru.pl.
Czytaj także
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2024-02-09: Prezydent Andrzej Duda wraca z wizyty w Afryce Wschodniej. Wśród tematów oprócz polskich inwestycji także projekty pomocowe i rozwojowe
- 2024-02-01: Stan Bałtyku się nie poprawia, a wręcz pogarsza. Cierpią na tym turystyka i rybołówstwo
- 2024-01-17: Więcej rezerwacji na zimowy wypoczynek niż rok temu. Ponad połowa Polaków planuje zimą wyjazd
- 2024-01-29: Dobre prognozy dla polskiej branży turystycznej na 2024 rok. Dużym problemem jest jednak brak pracowników
- 2024-01-10: Niskie temperatury to sezon na częste awarie akumulatorów. Ten problem to zmora także dla kierowców elektryków
- 2024-01-10: Inflacja wpływa na ceny noclegów i nawyki gości hotelowych. Rok 2024 ma jednak przynieść dalsze ożywienie w branży
- 2023-12-20: Poranne drzemki nie mają negatywnego wpływu na sen i funkcjonowanie w ciągu dnia. Dosypianie rano jest częste zwłaszcza u ludzi młodych
- 2023-10-13: Zamiast skupiać się na zachodnich rynkach, polskie firmy powinny uważniej przyjrzeć się Estonii. Światowy hub start-upów daje dużo możliwości rozwoju
- 2023-09-19: Ogromny wzrost liczby turystów w Małopolsce. Przyczynia się do tego promocja regionu i organizacja wydarzeń międzynarodowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.
Edukacja
Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.