Newsy

Polska jest 4. największym rynkiem w Europie dla Mercedes-AMG. Co 10. sportowy samochód tej marki sprzedaje się na polskim rynku

2019-10-02  |  06:20
Mówi:Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska

Paweł Stefaniak, dyrektor ds. sprzedaży Witman Sp. z o.o.

  • MP4
  • W ciągu ostatnich czterech lat sprzedaż samochodów Mercedes-Benz wzrosła w Polsce trzykrotnie – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska. Dużą popularnością na polskim rynku cieszą się ekskluzywne, sportowe auta spod szyldu Mercedes-AMG. Praktycznie wszystkie modele tej marki stają się cenionymi youngtimerami, a ceny starszych egzemplarzy rosną z roku na rok. Co 10. taki samochód sprzedaje się w Polsce, a nasz rynek jest dla marki 4. pod względem wielkości w Europie. Jej pozycję w Polsce ma umocnić nowy salon Mercedes-AMG w Gdańsku – to jedyny taki obiekt w Europie i jeden z pięciu na całym świecie.

    – Globalny popyt na samochody sportowe wciąż rośnie. Europa i Ameryka Północna w dalszym ciągu są dla nas najważniejszymi rynkami, ale ważne są również rynki rozwijające się, takie jak Polska czy Chiny – mówi agencji Newseria Biznes Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG.

    Mercedes-AMG to firma należąca do rodziny Mercedes-Benz, która zajmuje się produkcją samochodów sportowych. W 2017 roku na całym świecie sprzedała ich ponad 100 tys.

    – Mowa nie tylko o samochodach sportowych, jak te z serii GT, w tym modele 4-drzwiowe, lecz także z serii A45, które są bardziej nastawione na osiągi. Są dla nas bardzo ważne, ponieważ przyciągają nowych, młodych klientów do marki Mercedes-AMG oraz Mercedes-Benz – mówi Tobias Moers.

    Praktycznie wszystkie modele Mercedes-AMG stają się cenionymi youngtimerami, a ceny starszych egzemplarzy rosną z roku na rok. W tej chwili oferta ponad 50-letniej marki obejmuje modele niemal wszystkich segmentów – od kompaktowej Klasy A, poprzez limuzyny i kombi klasy średniej oraz SUV-y aż po ekskluzywne modele klasy S i G.

    – W rodzinie AMG mamy teraz niezwykły samochód o nazwie Project One, wyprodukowany w 275 egzemplarzach, którego cena przekracza 2 mln euro. To nasze szczytowe osiągnięcie technologiczne – mówi Tobias Moers. – Mamy również bardziej tradycyjne samochody sportowe 2-drzwiowe i 4-drzwiowe oraz serie aut kompaktowych, począwszy od A35 po S63 i G63. Łącznie to ponad 70 modeli. Mamy samochód sportowy dla każdego. Konstrukcja każdego auta ma specjalnie zaprojektowaną przednią i tylną oś oraz wszystkie elementy wpływające na komfort i dynamikę jazdy. Wszystkie części są opracowywane od podstaw przez AMG, zatem cykl pracy nad takim autem trwa 3–4 lata.

    Modele Mercedes-AMG są cenione także w Polsce. W ubiegłym roku polski rynek był dla marki czwartym pod względem wielkości w Europie. Niemal co dziesiąty samochód AMG Mercedes-Benz sprzedaje się właśnie w Polsce – to bardzo wysoki odsetek, który o 50 proc. przekracza średni udział firmy na rynkach europejskich.

    – Popyt na auta sportowe w Polsce jest bardzo duży, co bierze się z nastawienia Polaków do życia. Polacy są nowocześni, myślą perspektywicznie, cenią nowoczesne technologie i sportowe samochody. Zatem firma AMG bardzo dobrze odnajduje się na polskim rynku. Dlatego też bardzo nas cieszy, że pierwsze centrum marki otwieramy w Gdańsku. To będzie pierwsza tego typu placówka w Europie – mówi Wolfgang Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska.

    Nowy obiekt w sieci sprzedaży – AMG Brand Center Witman Gdańsk – to największy i jedyny tego typu salon Mercedes-AMG w Europie. Na całym świecie marka ma tylko pięć takich obiektów (m.in. w Sydney, Pekinie i Tokio), które działają wspólnie z salonami sprzedaży „cywilnych” Mercedesów, ale zajmują się wyłącznie sprzedażą sportowych maszyn. Salon Mercedes-AMG w Gdańsku ma umocnić i dać impuls do dalszego rozwoju marki na polskim rynku.

    – Będziemy dążyć do wzmocnienia marki AMG, a co za tym idzie – do zwiększenia sprzedaży. W ciągu pierwszych 8 miesięcy odnotowaliśmy już 34-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Liczymy na kontynuację tego pasma sukcesów, w czym pomogą nam dwa czynniki. Pierwszym jest sam produkt, który odznacza się doskonałymi parametrami. Poszerzyliśmy naszą ofertę o nowe modele w segmencie kompaktowym i SUV-ów, a także nowy 4-drzwiowy model GT Coupe. Drugim czynnikiem jest z kolei osiągająca znakomite wyniki sieć dealerów Mercedes-Benz na terenie całej Polski – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.

    Gdański salon Mercedes-AMG, zlokalizowany przy Alei Grunwaldzkiej 493, nawiązuje do wyścigowej historii marki. Na pierwszej kondygnacji eksponowanych jest kilkanaście aut – od bazowych modeli z serii 35 aż po mocarne SUV-y. Górne piętro zagospodarowano dla najdroższych maszyn, takich jak AMG GT 4-drzwiowe Coupe.

    – Na dwóch poziomach pokazujemy klientom 14 różnych modeli. Organizujemy również m.in. eventy związane z motosportem, mamy Driving Academy – świetną szkołę jazdy, w ramach której przeszkoliliśmy już w naszym salonie ok. 200 klientów. Pracują u nas ludzie z pasją do motoryzacji. Salony AMG Brand Center wyróżnia też konstrukcja zewnętrzna i wewnętrzna. Mamy tzw. Eye – oko wystawowe, które jest charakterystyczne dla tego formatu, oraz oddzielne wyznaczone specjalne strefy typu pit-stop, w których możemy zaprezentować klientom szczegóły danych modeli, np. modele silników – mówi Paweł Stefaniak, dyrektor handlowy AMG Brand Center Witman.

    Dyrektor handlowy nowego obiektu podkreśla, że Gdańsk ze względu na międzynarodowy charakter miasta i dużą liczbę turystów z zagranicy był dla niego idealną lokalizacją.

    – Gdańsk wydaje się naprawdę świetnym miejscem dla tego salonu. Mamy mnóstwo odwiedzających z zagranicy w okresie letnim. Gdańsk sam w sobie ma mocny potencjał wzrostu, co widać po naszej okolicy. Gdańsk Oliwa to chyba najprężniej rozwijająca się dzielnica w Trójmieście, mogę śmiało powiedzieć, że idealnie wpasowaliśmy się w ten nowoczesny klimat – mówi Paweł Stefaniak.

    W ramach nowego salonu działa też serwis wyspecjalizowany w obsłudze sportowych maszyn Mercedes-AMG – zarówno nowszych, jak i starszych.

    Z uruchomieniem obiektu zbiega się ofensywa nowych modeli Mercedes-AMG. Do sprzedaży trafiają właśnie sportowe kompakty A 45 oraz CLA 45 o mocy nawet 421 KM oraz rodzinny kompaktowy SUV GLB 35. Te trzy modele – wraz z nowym GLE Coupe 53 – zostały premierowo zaprezentowane w Polsce podczas uroczystego otwarcia nowego salonu. CEO Mercedes-AMG Tobias Moers podkreśla, że w nadchodzących latach – podobnie jak i cały rynek motoryzacyjny – marka będzie się rozwijać w kierunku samochodów elektrycznych.

    – Naszym pierwszym celem są hybrydy o wysokich osiągach, a więc pracujemy nad nowymi generacjami modeli z serii C63, S63 oraz 4-drzwiowych GT, które będą naszymi pierwszymi autami z rodziny hybryd o wysokich osiągach. Będziemy nad nimi pracować przez następne 2–3 lata. Pracujemy też nad kolejnymi projektami, a dzięki naszej kreatywności z pewnością uda nam się stworzyć auto sportowe o napędzie w pełni elektrycznym – mówi Tobias Moers.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.