Newsy

Polska jest 4. największym rynkiem w Europie dla Mercedes-AMG. Co 10. sportowy samochód tej marki sprzedaje się na polskim rynku

2019-10-02  |  06:20
Mówi:Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska

Paweł Stefaniak, dyrektor ds. sprzedaży Witman Sp. z o.o.

W ciągu ostatnich czterech lat sprzedaż samochodów Mercedes-Benz wzrosła w Polsce trzykrotnie – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska. Dużą popularnością na polskim rynku cieszą się ekskluzywne, sportowe auta spod szyldu Mercedes-AMG. Praktycznie wszystkie modele tej marki stają się cenionymi youngtimerami, a ceny starszych egzemplarzy rosną z roku na rok. Co 10. taki samochód sprzedaje się w Polsce, a nasz rynek jest dla marki 4. pod względem wielkości w Europie. Jej pozycję w Polsce ma umocnić nowy salon Mercedes-AMG w Gdańsku – to jedyny taki obiekt w Europie i jeden z pięciu na całym świecie.

– Globalny popyt na samochody sportowe wciąż rośnie. Europa i Ameryka Północna w dalszym ciągu są dla nas najważniejszymi rynkami, ale ważne są również rynki rozwijające się, takie jak Polska czy Chiny – mówi agencji Newseria Biznes Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG to firma należąca do rodziny Mercedes-Benz, która zajmuje się produkcją samochodów sportowych. W 2017 roku na całym świecie sprzedała ich ponad 100 tys.

– Mowa nie tylko o samochodach sportowych, jak te z serii GT, w tym modele 4-drzwiowe, lecz także z serii A45, które są bardziej nastawione na osiągi. Są dla nas bardzo ważne, ponieważ przyciągają nowych, młodych klientów do marki Mercedes-AMG oraz Mercedes-Benz – mówi Tobias Moers.

Praktycznie wszystkie modele Mercedes-AMG stają się cenionymi youngtimerami, a ceny starszych egzemplarzy rosną z roku na rok. W tej chwili oferta ponad 50-letniej marki obejmuje modele niemal wszystkich segmentów – od kompaktowej Klasy A, poprzez limuzyny i kombi klasy średniej oraz SUV-y aż po ekskluzywne modele klasy S i G.

– W rodzinie AMG mamy teraz niezwykły samochód o nazwie Project One, wyprodukowany w 275 egzemplarzach, którego cena przekracza 2 mln euro. To nasze szczytowe osiągnięcie technologiczne – mówi Tobias Moers. – Mamy również bardziej tradycyjne samochody sportowe 2-drzwiowe i 4-drzwiowe oraz serie aut kompaktowych, począwszy od A35 po S63 i G63. Łącznie to ponad 70 modeli. Mamy samochód sportowy dla każdego. Konstrukcja każdego auta ma specjalnie zaprojektowaną przednią i tylną oś oraz wszystkie elementy wpływające na komfort i dynamikę jazdy. Wszystkie części są opracowywane od podstaw przez AMG, zatem cykl pracy nad takim autem trwa 3–4 lata.

Modele Mercedes-AMG są cenione także w Polsce. W ubiegłym roku polski rynek był dla marki czwartym pod względem wielkości w Europie. Niemal co dziesiąty samochód AMG Mercedes-Benz sprzedaje się właśnie w Polsce – to bardzo wysoki odsetek, który o 50 proc. przekracza średni udział firmy na rynkach europejskich.

– Popyt na auta sportowe w Polsce jest bardzo duży, co bierze się z nastawienia Polaków do życia. Polacy są nowocześni, myślą perspektywicznie, cenią nowoczesne technologie i sportowe samochody. Zatem firma AMG bardzo dobrze odnajduje się na polskim rynku. Dlatego też bardzo nas cieszy, że pierwsze centrum marki otwieramy w Gdańsku. To będzie pierwsza tego typu placówka w Europie – mówi Wolfgang Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska.

Nowy obiekt w sieci sprzedaży – AMG Brand Center Witman Gdańsk – to największy i jedyny tego typu salon Mercedes-AMG w Europie. Na całym świecie marka ma tylko pięć takich obiektów (m.in. w Sydney, Pekinie i Tokio), które działają wspólnie z salonami sprzedaży „cywilnych” Mercedesów, ale zajmują się wyłącznie sprzedażą sportowych maszyn. Salon Mercedes-AMG w Gdańsku ma umocnić i dać impuls do dalszego rozwoju marki na polskim rynku.

– Będziemy dążyć do wzmocnienia marki AMG, a co za tym idzie – do zwiększenia sprzedaży. W ciągu pierwszych 8 miesięcy odnotowaliśmy już 34-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Liczymy na kontynuację tego pasma sukcesów, w czym pomogą nam dwa czynniki. Pierwszym jest sam produkt, który odznacza się doskonałymi parametrami. Poszerzyliśmy naszą ofertę o nowe modele w segmencie kompaktowym i SUV-ów, a także nowy 4-drzwiowy model GT Coupe. Drugim czynnikiem jest z kolei osiągająca znakomite wyniki sieć dealerów Mercedes-Benz na terenie całej Polski – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.

Gdański salon Mercedes-AMG, zlokalizowany przy Alei Grunwaldzkiej 493, nawiązuje do wyścigowej historii marki. Na pierwszej kondygnacji eksponowanych jest kilkanaście aut – od bazowych modeli z serii 35 aż po mocarne SUV-y. Górne piętro zagospodarowano dla najdroższych maszyn, takich jak AMG GT 4-drzwiowe Coupe.

– Na dwóch poziomach pokazujemy klientom 14 różnych modeli. Organizujemy również m.in. eventy związane z motosportem, mamy Driving Academy – świetną szkołę jazdy, w ramach której przeszkoliliśmy już w naszym salonie ok. 200 klientów. Pracują u nas ludzie z pasją do motoryzacji. Salony AMG Brand Center wyróżnia też konstrukcja zewnętrzna i wewnętrzna. Mamy tzw. Eye – oko wystawowe, które jest charakterystyczne dla tego formatu, oraz oddzielne wyznaczone specjalne strefy typu pit-stop, w których możemy zaprezentować klientom szczegóły danych modeli, np. modele silników – mówi Paweł Stefaniak, dyrektor handlowy AMG Brand Center Witman.

Dyrektor handlowy nowego obiektu podkreśla, że Gdańsk ze względu na międzynarodowy charakter miasta i dużą liczbę turystów z zagranicy był dla niego idealną lokalizacją.

– Gdańsk wydaje się naprawdę świetnym miejscem dla tego salonu. Mamy mnóstwo odwiedzających z zagranicy w okresie letnim. Gdańsk sam w sobie ma mocny potencjał wzrostu, co widać po naszej okolicy. Gdańsk Oliwa to chyba najprężniej rozwijająca się dzielnica w Trójmieście, mogę śmiało powiedzieć, że idealnie wpasowaliśmy się w ten nowoczesny klimat – mówi Paweł Stefaniak.

W ramach nowego salonu działa też serwis wyspecjalizowany w obsłudze sportowych maszyn Mercedes-AMG – zarówno nowszych, jak i starszych.

Z uruchomieniem obiektu zbiega się ofensywa nowych modeli Mercedes-AMG. Do sprzedaży trafiają właśnie sportowe kompakty A 45 oraz CLA 45 o mocy nawet 421 KM oraz rodzinny kompaktowy SUV GLB 35. Te trzy modele – wraz z nowym GLE Coupe 53 – zostały premierowo zaprezentowane w Polsce podczas uroczystego otwarcia nowego salonu. CEO Mercedes-AMG Tobias Moers podkreśla, że w nadchodzących latach – podobnie jak i cały rynek motoryzacyjny – marka będzie się rozwijać w kierunku samochodów elektrycznych.

– Naszym pierwszym celem są hybrydy o wysokich osiągach, a więc pracujemy nad nowymi generacjami modeli z serii C63, S63 oraz 4-drzwiowych GT, które będą naszymi pierwszymi autami z rodziny hybryd o wysokich osiągach. Będziemy nad nimi pracować przez następne 2–3 lata. Pracujemy też nad kolejnymi projektami, a dzięki naszej kreatywności z pewnością uda nam się stworzyć auto sportowe o napędzie w pełni elektrycznym – mówi Tobias Moers.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Europejska gospodarka nadal będzie spowalniać. Najbliższe miesiące pokażą, w jakim stopniu odbije się to na wzroście polskiego PKB

Gospodarka europejska hamuje i w najbliższych kwartałach będzie mieć problemy z utrzymaniem dodatniego wzrostu gospodarczego – prognozują analitycy BGK. Głównymi winowajcami są Chiny, których gospodarkę coraz bardziej obciążają napięcia handlowe oraz problemy branży motoryzacyjnej. Te dwa czynniki dotkliwie odczuwają zwłaszcza Niemcy. Pogarszająca się kondycja niemieckiej gospodarki jest głównym źródłem spowolnienia w strefie euro, co przekłada się też na tempo wzrostu polskiego PKB. Najbliższe miesiące pokażą, na ile krajowa gospodarka jest odporna na negatywne impulsy z zewnątrz.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Prawo

Centralny Rejestr Beneficjentów Bezpośrednich ma pomóc walczyć z praniem brudnych pieniędzy. Za brak wpisu grozi kara miliona złotych

Co roku suma wypranych pieniędzy w skali globalnej może sięgać 2–5 proc PKB, czyli nawet 2 bln dol. W Polsce według różnych szacunków skalę problemu ocenia się na nieco ponad 1 proc. PKB. Utworzenie Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych ma zapobiegać zarówno praniu brudnych pieniędzy, jak i zmniejszyć ryzyko terroryzmu. Wszystkie polskie spółki handlowe mają obowiązek zgłosić do 13 kwietnia 2020 roku informacje o swoich tzw. beneficjentach rzeczywistych. Nowo powstające spółki mają na to 7 dni od zarejestrowania w KRS. Kary za spóźnienie sięgną miliona złotych.

 

Problemy społeczne

Trzykrotna zdobywczyni nagrody Emmy: Coraz więcej kobiet zajmuje stanowiska kierownicze. Także w Polsce mają dobre perspektywy

– Dziś coraz większa uwaga skupiona jest na kobietach i to jest wspaniałe – mówi Rita Cosby, amerykańska dziennikarka, która relacjonowała huragan Katrina, wojnę w Afganistanie, przeprowadzała wywiady z Jaserem Arafatem czy Slobodanem Miloševiciem. Choć jest jeszcze wiele barier do pokonania, kobiety częściej zajmują najważniejsze stanowiska w firmach i w polityce. Dziennikarka podkreśla, że niebawem możemy doczekać się pierwszej kobiety na stanowisku prezydenta USA. – Sukcesy kobiet dają przykład i motywacje kolejnym kobietom, a wzajemne wsparcie buduje silną więź na całe życie – podkreśla dziennikarka.

Konsument

1,5 mln dzieci w Polsce mieszka w tzw. chorych domach. Źle ogrzewane, zawilgocone i niedoświetlone budynki mają olbrzymi wpływ na ich zdrowie

Wilgoć, niska temperatura, brak światła i nadmierny hałas to cztery główne czynniki ryzyka istniejące w tzw. chorych domach. Dzieci, które mieszkają w złych warunkach, a jest ich ok. 1,5 miliona, ponadczterokrotnie częściej cierpią na astmę, alergie, kaszel, świszczący oddech czy atopowe zapalenie skóry. Na takie dolegliwości bardziej niż mieszkańcy bloków narażone są dzieci przebywające w domach jednorodzinnych na obszarach podmiejskich, bo większość takich budynków jest nieodpowiednio ogrzewana i niedoświetlona – wynika z V edycji raportu „Barometr zdrowych domów”, który powstał z inicjatywy Grupy VELUX.