Mówi: | Adam Kiciński |
Funkcja: | prezes |
Firma: | CD Projekt |
Polski „Wiedźmin 3. Dziki Gon” wśród pierwszych gier na konsolę Xbox One. 25 mln dolarów na promocję
Polska produkcja „Wiedźmin 3. Dziki Gon” znalazła się w prestiżowym gronie gier, które zostały przedstawione na konferencji Microsoft. Amerykański producent ujawnił w nocy czasu polskiego na targach E3 w Los Angeles, że nowy Wiedźmin ukaże się na jego konsoli – Xbox One. To najlepsza promocja dla gry – uważa prezes firmy CD Projekt, która produkuje „Wiedźmina”.
– Chcemy, żeby „Wiedźmin 3” zarobił wielokrotnie więcej niż cokolwiek, co do tej pory zrobiliśmy – zapowiada Adam Kiciński, prezes CD Projekt, w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Nowa konsola Microsoftu łączyć będzie konsolę do gier z innymi funkcjami domowego centrum rozrywki. Ale gry pozostają jej najważniejszym elementem – podkreśla producent. Amerykański gigant planuje zainwestować miliard dolarów w gry na nową konsolę.
Oficjalna prezentacja Xbox One odbyła się 21 maja 2013 r., a do sklepów konsola trafi jeszcze w tym roku.
– Nie było wątpliwości, że „Wiedźmin” będzie na tę konsolę. Myśmy po prostu nie mogli tego potwierdzać. W momencie, kiedy konsola nie jest ogłoszona, to nie można mówić, że się produkuje grę na nią. Natomiast my z tą technologią jesteśmy obeznani, mamy już dostęp do niej od zeszłego roku, od dość dawna pracujemy na tej technologii nowej generacji – podkreśla Kiciński.
Budżet „Wiedźmina 3” jest na światowym poziomie. Tylko na promocję przewidziane jest ok. 25 mln dolarów, z czego większość mają wyłożyć dystrybutorzy gry. To więcej niż koszty produkcji gry – ok. 40 mln złotych. Gra ukaże się w przyszłym roku.
– Rekordowe budżety promocyjne są jeszcze większe, my też bardzo mocno stawiamy na PR, który jest stosunkowo niskokosztowy – mówi Kiciński. – Gracze nas bardzo lubią, lubią nasze produkty, także oprócz zysków czysto marketingowych jest też bardzo duża fala dobrego PR-u.
„Wiedźmin 3” jest finałową częścią trylogii gier opartych o świat i bohaterów wykreowanych w powieściach fantastycznych Andrzeja Sapkowskiego. Poprzednie dwie części zostały bardzo dobrze przyjęte na całym świecie. Sprzedano łącznie już ponad 5 mln egzemplarzy.
Trzecia część „Wiedźmina” jest już promowana przez media branżowe. Gra trafiła na okładkę poczytnego brytyjskiego pisma „Edge”, a teraz wsparł ją również Microsoft.
– Jesteśmy właściwie w topie światowym, to jest szczyt światowej elity, jeżeli chodzi o gry. Nie można sobie wyobrazić lepszej promocji – podkreśla Kiciński.
Czytaj także
- 2025-07-02: Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-24: Qczaj: Po miesiącu w Tajlandii przeżywam jakieś przebudzenie. Ostatnio miałem w życiu dużo różnych trudności
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-05-13: Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.