Mówi: | Adam Kiciński |
Funkcja: | prezes |
Firma: | CD Projekt |
Polski „Wiedźmin 3. Dziki Gon” wśród pierwszych gier na konsolę Xbox One. 25 mln dolarów na promocję
Polska produkcja „Wiedźmin 3. Dziki Gon” znalazła się w prestiżowym gronie gier, które zostały przedstawione na konferencji Microsoft. Amerykański producent ujawnił w nocy czasu polskiego na targach E3 w Los Angeles, że nowy Wiedźmin ukaże się na jego konsoli – Xbox One. To najlepsza promocja dla gry – uważa prezes firmy CD Projekt, która produkuje „Wiedźmina”.
– Chcemy, żeby „Wiedźmin 3” zarobił wielokrotnie więcej niż cokolwiek, co do tej pory zrobiliśmy – zapowiada Adam Kiciński, prezes CD Projekt, w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Nowa konsola Microsoftu łączyć będzie konsolę do gier z innymi funkcjami domowego centrum rozrywki. Ale gry pozostają jej najważniejszym elementem – podkreśla producent. Amerykański gigant planuje zainwestować miliard dolarów w gry na nową konsolę.
Oficjalna prezentacja Xbox One odbyła się 21 maja 2013 r., a do sklepów konsola trafi jeszcze w tym roku.
– Nie było wątpliwości, że „Wiedźmin” będzie na tę konsolę. Myśmy po prostu nie mogli tego potwierdzać. W momencie, kiedy konsola nie jest ogłoszona, to nie można mówić, że się produkuje grę na nią. Natomiast my z tą technologią jesteśmy obeznani, mamy już dostęp do niej od zeszłego roku, od dość dawna pracujemy na tej technologii nowej generacji – podkreśla Kiciński.
Budżet „Wiedźmina 3” jest na światowym poziomie. Tylko na promocję przewidziane jest ok. 25 mln dolarów, z czego większość mają wyłożyć dystrybutorzy gry. To więcej niż koszty produkcji gry – ok. 40 mln złotych. Gra ukaże się w przyszłym roku.
– Rekordowe budżety promocyjne są jeszcze większe, my też bardzo mocno stawiamy na PR, który jest stosunkowo niskokosztowy – mówi Kiciński. – Gracze nas bardzo lubią, lubią nasze produkty, także oprócz zysków czysto marketingowych jest też bardzo duża fala dobrego PR-u.
„Wiedźmin 3” jest finałową częścią trylogii gier opartych o świat i bohaterów wykreowanych w powieściach fantastycznych Andrzeja Sapkowskiego. Poprzednie dwie części zostały bardzo dobrze przyjęte na całym świecie. Sprzedano łącznie już ponad 5 mln egzemplarzy.
Trzecia część „Wiedźmina” jest już promowana przez media branżowe. Gra trafiła na okładkę poczytnego brytyjskiego pisma „Edge”, a teraz wsparł ją również Microsoft.
– Jesteśmy właściwie w topie światowym, to jest szczyt światowej elity, jeżeli chodzi o gry. Nie można sobie wyobrazić lepszej promocji – podkreśla Kiciński.
Czytaj także
- 2024-11-14: Odwożenie dzieci do szkoły samochodem nie bez wpływu na jakość powietrza. Wielu rodziców tylko po to uruchamia auto
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-02: Projekt nowelizacji ustawy o Polskiej Akademii Nauk wzburzył naukowców. Ich zdaniem spowoduje on obniżenie prestiżu tej instytucji oraz ograniczy jej samodzielność
- 2024-09-11: Jessica Mercedes i Justin Kirschner: Ludzie w Azji są bardzo szczęśliwi i doceniają to, co mają. A w Polsce wciąż na coś narzekamy i jesteśmy niezadowoleni
- 2024-09-06: Rusza pierwszy w Polsce kierunek studiów podyplomowych dotyczący przygotowania i eksploatacji schronów. Zapotrzebowanie na takie kompetencje będzie rosło
- 2024-07-30: Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
- 2024-07-22: Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
- 2024-07-29: Sektor gier silnie reprezentowany na warszawskim parkiecie. GPW liczy na kolejne debiuty firm gamingowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.