Newsy

Już nie Warszawa. To Wrocław najbardziej atrakcyjnym miastem dla specjalistów i menedżerów

2013-07-30  |  06:05
Mówi:Aleksandra Kujawa
Funkcja:menedżer IT
Firma:Antal International
  • MP4
  • Polscy specjaliści i menedżerowie są jednymi z najlepiej wykształconych na świecie wynika z raportu firmy Antal International. Wielu z nich bardzo często otrzymuje oferty z konkurencyjnych firm, również zagranicznych. Jeżeli nie czują się doceniani i szanowani w swojej firmie, prędzej czy później ją zmienią. Co ciekawe, to nie Warszawa, a Wrocław stał się najbardziej atrakcyjnym miastem, w którym chcieliby pracować.

    Na dzisiejszym rynku pracy od wielu specjalistów i menedżerów wymagana jest mobilność. Dotyczy to zwłaszcza obszaru inżynierii czy handlu. 63 proc. badanych wyraziło gotowość do zmiany miejsca zamieszkania po otrzymaniu atrakcyjnej oferty pracy. Do deklarujących największą mobilność grup należą: prawnicy (77 proc.), przedstawiciele wyższej kadry zarządzającej (72 proc.) oraz logistycy (71 proc.). Odsetek osób faktycznie relokujących się w ciągu ostatniego roku jest również stosunkowo wysoki i wynosi 19 proc.

    Dla 52 proc. badanych Wrocław jest najbardziej atrakcyjnym miejscem pracy. Drugą pozycję na liście zajmuje Warszawa (dla 51 proc. badanych), a następnie Kraków (46 proc.).

     – Często wymieniane są też Szczecin i Poznań z uwagi na bliskość z naszą ścianą zachodnią, też bardzo dobrze w tym momencie się rozwijają. Nie możemy też zapominać o Łodzi, która w ostatnim czasie bardzo dobrze rozwija się przemysłowo, a także Katowicach, gdzie przemysł ciężki, głównie górnictwo, też dobrze się rozwija – stwierdza w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Aleksandra Kujawa menedżer IT z Antal International.

    W tych też miastach zarobki są najwyższe.

    Kandydaci zarabiający poniżej 5 tys. zł brutto są bardzo aktywną grupą, która chce zmienić pracę. Ci, którzy zarabiają powyżej 7,5 tys., najczęściej należą do tych biernie poszukujących pracy albo wcale. Co ciekawe, a co wynika z badania, kandydaci poniżej 30. roku życia, którzy mają już przyzwoite wynagrodzenie, nie są chętni na zmianę pracy tak bardzo, jak wyższa grupa wiekowa, wbrew temu, co mówi się w mediach – podsumowuje Aleksandra Kujawa.

    Dla 74 proc. badanych wyższe wynagrodzenie to czynnik, który zmotywowałby ich do zmiany pracy na inną. Inne czynniki wskazane przez ankietowanych to między innymi umowa o pracę (69 proc.) i jasno określona ścieżka kariery (47 proc.).

     – Jeżeli mamy niszowego specjalistę, który generuje duże dochody dla firmy, musimy odpowiednio go wynagradzać. To bardzo ważne, aby inwestować w swoich pracowników, inwestować w szkolenia. Oni muszą czuć się docenieni, wtedy zostaną z nami na lata – mówi Aleksandra Kujawa menedżer IT z Antal International.

    Polscy menedżerowie i specjaliści mogą liczyć nie tylko na oferty pracy w Polsce, ale także od firm zagranicznych.

     – Polscy specjaliści są rozchwytywani wszędzie na świecie. Jesteśmy pracowici i dobrze wyedukowani. Dodatkowo poziom znajomości języków jest coraz wyższy, a koszty pracowników wciąż niższe niż w Europie Zachodniej czy w Stanach Zjednoczonych. Dlatego firmy chętnie inwestują w Polsce, ale też stawiają tutaj całe oddziały firm, aby wykorzystać polskich pracowników. Po prostu jesteśmy zmotywowani i nie osiadamy na laurach. To jest cenione wszędzie na świecie – podkreśla Aleksandra Kujawa.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

    W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

    Polityka

    Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

    W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

    IT i technologie

    Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

    Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.