Mówi: | Krzysztof Kłapa |
Funkcja: | dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich |
Firma: | McDonald’s Polska |
McDonald's w 2015 roku zwiększy zatrudnienie o tysiąc osób. W rekrutacji pomoże nowe Centrum Pracy
McDonald’s szuka nowych pracowników. Firma planuje w 2015 roku zbudować i otworzyć w Polsce nowe restauracje, a w związku z tym zamierza zatrudnić tysiąc osób. By wesprzeć procesy rekrutacyjne, otworzyła w Warszawie Centrum Pracy.
– Dynamiczny rozwój powoduje, że w 2015 roku zaoferujemy tysiąc nowych miejsc pracy na trenie kraju. Budujemy i otwieramy nowe restauracje, więc zwiększamy zatrudnienie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich McDonald’s Polska.
Większość dotychczasowych pracowników to ludzie młodzi i studenci łączący pracę z nauką. Jak podkreśla Kłapa, chociaż sieć stara się zachęcać również pracowników z innych grup wiekowych, to głównie do młodych kierowana jest oferta firmy.
– Dajemy możliwość godzenia pracy z nauką, oferujemy szkoleni. Dzięki nam poznają biznes, wchodzą do zespołu dużej marki i rozwijają się zawodowo. Rozwój sieci restauracji sprawi, że te możliwości będą coraz większe – zapewnia Krzysztof Kłapa.
Młodych ludzi przyciąga też stabilność zatrudnienia i możliwość rozwijania kariery.
– W tej chwili w 352 restauracjach na terenie kraju pracuje również kilka tysięcy menadżerów. Dlatego udzie, który przychodzą dzisiaj pytać o pracę, powinni mieć również na uwadze to, że oferujemy konkretną ścieżkę kariery – podkreśla Krzysztof Kłapa.
McDonald’s ma w Polsce sieć 352 lokali. Zatrudnia w nich 17,5 tys. pracowników. Rekrutację kolejnych ma usprawnić nowo otwarte Centrum Pracy.
– To jednostka, gdzie pracują doświadczeni pracownicy McDonald’s, którzy mogą udzielić wszelkiej informacji, nie tylko na temat wolnych miejsc pracy, lecz także mogą poinformować o możliwej ścieżce kariery, oferowanych szkoleniach i wszelkich warunkach – wyjaśnia dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich w McDonald’s Polska.
Centrum Pracy mieści się na terenie restauracji McDonald’s na Dworcu Centralnym w Warszawie.
– Fakt, że jest ono zlokalizowane w centrum stolicy, czyli tam, gdzie krzyżują się drogi komunikacyjne i gdzie jest wiele osób, które szukają pracy, wydaje się znakomitym pomysłem. Centrum działa od kilku dni. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jego otwarcia, to była potrzebna inicjatywa – chętni przychodzą i otrzymują interesujące ich informacje – mówi Krzysztof Kłapa.
Czytaj także
- 2024-07-22: Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
- 2024-07-09: Poprawa dostępu do finansowania może napędzić innowacje w firmach. Banki będą miały do odegrania ważną rolę w transformacji cyfrowej i energetycznej gospodarki
- 2024-07-10: Banki mogą nie być w stanie sfinansować wielkich inwestycji w gospodarce. Sektor apeluje o zmiany w formule opodatkowania
- 2024-07-12: Spadł optymizm samorządów dotyczący ich możliwości rozwojowych. W 2025 roku spodziewane jest odbicie
- 2024-07-05: Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
- 2024-07-03: Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
- 2024-07-09: Zielone aspekty będą zyskiwać w przyszłych przetargach infrastrukturalnych. Branża inwestuje w technologie asfaltowe wspierające dekarbonizację
- 2024-07-10: Producenci systemów sterowania ruchem kolejowym przygotowani do ochrony przed cyberatakami. Czekają na uruchomienie nowych inwestycji na kolei
- 2024-07-24: Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
- 2024-07-16: Polska kolej potrzebuje zarówno nowych inwestycji, jak i realizacji prac utrzymaniowych istniejących linii. Temu do tej pory poświęcano za mało uwagi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.