Newsy

Od 16 czerwca rodziny z minimum trójką dzieci będą mogły składać wnioski o wydanie Karty Dużej Rodziny uprawniającej do zniżek

2014-06-06  |  06:50

Za dziesięć dni osoby chcące korzystać z Karty Dużej Rodziny będą mogły składać stosowne wnioski. Trwają przygotowania do produkcji kart. Ogólnopolski program ma umożliwić rodzinom z co najmniej trójką dzieci korzystanie ze zniżek w obiektach publicznych i prywatnych, m.in. w muzeach, obiektach sportowych czy sklepach. 

–  Od 16 czerwca rodziny będą mogły składać wnioski o wydanie karty. Trwa proces przygotowawczy do produkcji kart – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Władysław Kosiniak-Kamysz, minister pracy i polityki społecznej.

Pierwsze karty mogą trafić do rodzin w połowie wakacji. Do tej pory niektóre polskie gminy wprowadziły już tego typu karty, jednak teraz będzie to program ogólnopolski. Zniżki oferować będą przede wszystkim różne instytucje publiczne.

Na pewno będą to muzea czy instytucje związane z wypoczynkiem zarządzane przez ministerstwo pracy – mówi Kosiniak-Kamysz. – Będziemy też dawać zniżki w ośrodkach szkoleniowych Ochotniczych Hufców Pracy. Niektóre obiekty do zwiedzania czy rekreacji zaproponowała też Kancelaria Prezydenta. Zniżki będą obejmować także wejście na Stadion Narodowy czy na obiekty Centralnych Ośrodków Sportu. Wprowadzi je także kolej – dodaje minister.

Dla rodzin z trójką dzieci bilety mają być tańsze o jedną piątą, z czwórką lub piątką potomstwa – o jedną czwartą, natomiast z szóstką lub większą liczbą dzieci – o 40 proc.

Jednak nie tylko obiekty publiczne będą oferować rabaty. Do akcji włączą się także podmioty prywatne. Dla nich będzie to okazja zarówno do podniesienia prestiżu, jak i zwiększenia zysków poprzez przyciągnięcie nowych, liczących na zniżki klientów. Każdy podmiot, który włączy się do akcji, będzie podpisywał umowę z ministerstwem.

Bardzo liczę na sklepy, szczególnie spożywcze i te z artykułami dziecięcymi – mówi Kosiniak-Kamysz. – Zainteresowana jest też choćby branża hotelarska, z której przedstawicielami odbyłem ostatnio rozmowy. Jesteśmy też w kontakcie z przedstawicielami pracodawców. Grupa ta zobowiązała się do wspólnego spotkania i zachęcania swoich członków do wejścia w ten program.

Lista podmiotów uczestniczących w akcji będzie na bieżąco aktualizowana.
 
Każdego dnia będzie można się dopisać do listy podmiotów uczestniczących w akcji – zapewnia minister pracy i polityki społecznej. – Jest szansa na to, że każdego tygodnia będziemy ogłaszali nowe porozumienia podpisywane z przedsiębiorstwami prywatnymi

Karta Dużej Rodziny to ogólnopolski program zniżek dla rodzin z minimum trójką dzieci. Ma służyć ułatwieniu rodzinom wielodzietnym dostępu do
instytucji kultury, aktywnego wypoczynku oraz obniżenia codziennych kosztów funkcjonowania. Ministerstwo szacuje, że korzystać z karty będzie 3,4 mln osób. Wydanie karty jest bezpłatne, a dochody nie są brane pod uwagę. Rodzice będą mogli korzystać z karty dożywotnio, a dzieci do 18. roku życia lub – w przypadku kontynuowania nauki – do 25. roku życia.

Program stanowi element pomocy rodzinom wielodzietnym w sytuacji kryzysu demograficznego. Niska dzietność (1,25– 1,3 dziecka na kobietę w wieku rozrodczym) i związane z nią starzenie się społeczeństwa są obecnie uważane za główne wyzwanie, przed którym stoi Polska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Handel

Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.