Newsy

PKP Cargo szuka 5 tys. nowych pracowników

2012-04-23  |  06:55
Mówi:Wojciech Balczun
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PKP Cargo
  • MP4

    W ciągu następnych 4 lat przewoźnik chce zwiększyć zatrudnienie do 25,5 tys. osób. Plan jest taki, żeby odmłodzić dotychczasową kadrę, dlatego oferty mają być kierowane głównie do osób młodych, które wiążą przyszłość z pracą na kolei.

    Najtrudniejszą część restrukturyzacji PKP Cargo ma już za sobą.

    - Zmniejszyliśmy przecież zatrudnienie z prawie 45 tys. do 24,5 tys. osób. Natomiast uwzględniając model biznesowy, który przyjęliśmy i prognozy przewozów do 2016 roku, zakładamy, że w tym czasie będziemy musieli trochę zwiększyć zatrudnienie - zapowiada Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.

    W ciągu 4 lat zatrudnienie ma wzrosnąć do 25,5 tys. osób. Biorąc pod uwagę fakt, że w tym czasie na emeryturę odejdzie ok. 4 tys. pracowników, PKP Cargo zatrudni łącznie ok. 5 tys. osób.

    - Te 5 tys. osób to mają być osoby młode, do 30 roku życia, które chcemy zatrudnić po to, aby odmładzać kadrę, budować stabilną przyszłość dla spółki - podkreśla Wojciech Balczun.

    I jednocześnie zapowiada, że przygotowane są różne działania motywujące.

    - To m.in. tworzenie systemu stypendialnego, który powinien pozwolić nam na przyciągnięcie chętnych do tego, aby kiedyś związać się z pracą na kolei - mówi prezes spółki. - PKP Cargo staje się coraz bardziej atrakcyjnym pracodawcą.

    Nowych pracowników ma zachęcić również model biznesowy spółki. PKP Cargo jest drugim co do wielkości, po Deutsche Bahn, przewoźnikiem w Europie. Dzięki uzyskanym certyfikatom może realizować już samodzielne przewozy na rynkach austriackim, niemieckim, czeskim i słowackim. Stara się o kolejne, m.in. na Węgrzech, w Belgii i Holandii.

    Dzięki europejskiej ekspansji i coraz lepszym wynikom finansowym spółka może też zaoferować wyższe wynagrodzenia.

    - Średnie wynagrodzenie w spółce jest wyższe niż średnia krajowa po raz pierwszy w historii. Do tej pory było tak przyjęte, że wynagrodzenie w PKP Cargo było na poziomie 80-85% średniej krajowej. Dużo się zmienia, dużo się poprawia, także dla pracowników - zapewnia Wojciech Balczun.

    I dodaje, że nie obawia się braku chętnych do pracy. Procesowi rekrutacji sprzyjać będzie to, że przewoźnik potrzebuje ludzi do pracy w całej Polsce i na różne stanowiska.

     - Mogą zdarzyć się nam lokalne problemy i o tym rozmawiamy z partnerami społecznymi, że musimy być elastyczni, dostosowywać się do potrzeb rynku, optymalizować naszą strukturę. Wiemy, że w niektórych miejscach będziemy likwidowali zbędne punkty utrzymywania taboru. To być może będzie wymuszało takie lokalne programy dobrowolnych odejść, które będziemy wdrażali. Podkreślam, że to ma charakter jednostkowy, a nie systemowy - zapewnia prezes PKP Cargo.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.