Newsy

Pracownicy na Euro 2012 poszukiwani

2012-05-10  |  06:40
Mówi:Katarzyna Żach
Firma:Urząd Pracy w Warszawie
  • MP4

    Jest jeszcze dużo ofert pracy związanej z organizacją Euro 2012. W poszukiwaniu pracowników pomagają agencje pracy tymczasowej, choć niektóre oferty trafiają również do urzędów pracy. W tej chwili potrzebni są pracownicy do branży gastronomicznej i hotelarsko - usługowej.

    Wraz z postępem prac związanych z przygotowaniem mistrzostw, zmieniał się rodzaj poszukiwanych pracowników – wynika z obserwacji urzędników z warszawskiego urzędu pracy. Początkowo poszukiwani byli fachowcy z sektora inwestycyjnego, na przykład budownictwa. Teraz poszukiwane są osoby do sektora usługowego.

     W ostatnim okresie bardziej poszukiwane są osoby do prostych prac, związanych np. ze sprzątaniem, pomoce kuchenne, kucharze, obsługa gastronomiczna i hotelowo usługowa – mówi Katarzyna Żach z urzędu pracy w Warszawie.

    Część ofert pracy związanych z realizacją Euro 2012 to miejsca pracy tymczasowej. Dużo ofert jest w agencjach pracy tymczasowej i nie zawsze trafiają one do urzędów pracy. Zdaniem Katarzyny Żach pewna część nowo powstałych miejsc pracy pozostanie aktualnych również po zakończeniu mistrzostw.

     – Myślę, że będzie coś się działo na tych obiektach, które powstały w związku z realizacją projektu Euro 2012, więc miejsca pracy pozostaną. Na pewno nie będzie to tyle miejsc, ile w czasie trwania samego Euro, natomiast spora część tych miejsc pozostanie – uważa Katarzyna Żach.

    Na to, że rozkręcona wielką piłkarską imprezą gospodarka wchłonie część bezrobotnych, liczy Ministerstwo Pracy. Zgodnie z prognozą przygotowaną na potrzeby budżetu na koniec roku bezrobocie ma wynieść 12,3 proc. Wciąz daleko nam do tego celu. W lutym i w marcu stopa bezrobocia przekraczała już 13 proc.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Handel

    Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

    – Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

    Polityka

    Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

    Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.