Newsy

Pracownicy na Euro 2012 poszukiwani

2012-05-10  |  06:40
Mówi:Katarzyna Żach
Firma:Urząd Pracy w Warszawie
  • MP4

    Jest jeszcze dużo ofert pracy związanej z organizacją Euro 2012. W poszukiwaniu pracowników pomagają agencje pracy tymczasowej, choć niektóre oferty trafiają również do urzędów pracy. W tej chwili potrzebni są pracownicy do branży gastronomicznej i hotelarsko - usługowej.

    Wraz z postępem prac związanych z przygotowaniem mistrzostw, zmieniał się rodzaj poszukiwanych pracowników – wynika z obserwacji urzędników z warszawskiego urzędu pracy. Początkowo poszukiwani byli fachowcy z sektora inwestycyjnego, na przykład budownictwa. Teraz poszukiwane są osoby do sektora usługowego.

     W ostatnim okresie bardziej poszukiwane są osoby do prostych prac, związanych np. ze sprzątaniem, pomoce kuchenne, kucharze, obsługa gastronomiczna i hotelowo usługowa – mówi Katarzyna Żach z urzędu pracy w Warszawie.

    Część ofert pracy związanych z realizacją Euro 2012 to miejsca pracy tymczasowej. Dużo ofert jest w agencjach pracy tymczasowej i nie zawsze trafiają one do urzędów pracy. Zdaniem Katarzyny Żach pewna część nowo powstałych miejsc pracy pozostanie aktualnych również po zakończeniu mistrzostw.

     – Myślę, że będzie coś się działo na tych obiektach, które powstały w związku z realizacją projektu Euro 2012, więc miejsca pracy pozostaną. Na pewno nie będzie to tyle miejsc, ile w czasie trwania samego Euro, natomiast spora część tych miejsc pozostanie – uważa Katarzyna Żach.

    Na to, że rozkręcona wielką piłkarską imprezą gospodarka wchłonie część bezrobotnych, liczy Ministerstwo Pracy. Zgodnie z prognozą przygotowaną na potrzeby budżetu na koniec roku bezrobocie ma wynieść 12,3 proc. Wciąz daleko nam do tego celu. W lutym i w marcu stopa bezrobocia przekraczała już 13 proc.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.