Newsy

Procter&Gamble otworzy w Warszawie nowe centrum logistyczne dla ponad 100 krajów

2013-12-11  |  06:40
Mówi:Yannis Skoufalos, Global Product Supply Officer Procter & Gamble

Werner Geissler, Vice Chairman, Global Operations Procter & Gamble

Monika Piątkowska, wiceprezes zarządu PAIiIZ

  • MP4
  • 500 osób znajdzie pracę w tworzonym w Warszawie przez P&G Europejskim Centrum Planowania i Logistyki. Warszawska inwestycja koncernu będzie zarządzać dostawami w 100 krajach, zarówno od producentów do fabryk firmy, jak i dostawami do centrów dystrybucji i odbiorców. Według zarządzających firmą, o wyborze Polski na miejsce inwestycji zdecydowała możliwość znalezienia wykwalifikowanych pracowników i wcześniejsze, dobre doświadczenia koncernu z inwestycjami w naszym kraju.

    Koncern Procter & Gamble inwestuje w Polsce od 20 lat. Obecnie ma w naszym kraju cztery fabryki i centrum eksperckie. Kolejne – właśnie startuje. 

     – Nasi pracownicy zatrudnieni w sieci dystrybucji i naszych polskich fabrykach udowodnili, że w Polsce znajdziemy talenty i zasoby, by uruchomić pierwsze w tej części Europy tak duże centrum planowania – mówi agencji Newseria Biznes Yannis Skoufalos, Global Product Supply Officer P&G.

    Europejskie Centrum Planowania i Logistyki będzie miało w swoim zasięgu fabryki i centra dystrybucji w 100 krajach. Będzie w nim pracowało 500 osób. 

     – Będą kupować materiały do produkcji, organizować dostawy do naszych fabryk w Europie, nadzorować i pomagać w planowaniu, organizować produkcję dla naszych klientów w Europie, planować dostawy dla nich tak, by zoptymalizować koszty dostaw – mówi Yannis Skoufalos.

    Polska pokonała inne kraje w wyścigu o tę inwestycję głównie ze względu na dobre doświadczenie koncernu na naszym rynku. Nie bez znaczenia jest też dobry klimat inwestycyjny w Polsce. 

     – Po pierwsze szukamy miejsc, które będą miejscami stabilnymi ekonomicznie i politycznie. To kryterium Polska spełnia. Chcielibyśmy mieć dostęp do utalentowanych pracowników. To również znaleźliśmy w Polsce – wymienia Werner Geissler, Vice Chairman, Global Operations.

    Poza Polakami w centrum pracę znalazły osoby z ponad 30 krajów. 

     – Szukamy miejsc z dobrą infrastrukturą w wielu aspektach: transportową, edukacyjną, bo zatrudniamy wielu ekspertów i ich rodziny potrzebują dostępu do szkół, systemu edukacji czy systemu opieki zdrowotnej. Te kryteria Polska i Warszawa też spełniają – podkreśla Werner Geissler. – Ostatni, choć nie najmniej ważny czynnik to dobra współpraca z partnerami zewnętrznymi: organizacjami pozarządowymi i urzędami państwowymi.

    Inwestycje dużych koncernów to poza miejscami pracy szansa na przyciągnięcie kolejnych inwestorów. Szczególnie cennymi ambasadorami Polski są koncerny, które tak jak P&G od ponad dwóch dekad nieprzerwanie działają w Polsce. 

     – To jest najbardziej wiarygodny przekaz, globalny przekaz, że w Polsce warto inwestować. Takie firmy, duże mocne marki, które są zadowolone, że funkcjonują w naszym kraju i chcą się w naszym kraju rozwijać. Tworzą w naszym kraju takie inwestycje, które dla nas są najcenniejsze – dodaje Monika Piątkowska, wiceprezes zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.