Mówi: | Paulina Baranowska |
Funkcja: | partnerka zarządzająca |
Firma: | Horton International Poland |
"Łowcy głów" znów mają ręce pełne roboty. Firmy zaczynają szukać pracowników na najwyższe stanowiska
Oznaki gospodarczego ożywienia widać w zleceniach dla firm rekrutujących kadrę zarządzającą. Nie tylko przybywa im klientów, ale coraz częściej menadżerów poszukują nowe firmy, często wchodzące na polski rynek lub tworzące nowe działy i stanowiska pracy. W poprzednich, gorszych dla gospodarki, latach do headhunterów zgłaszały się firmy chcące wymienić kadrę zarządzającą, która nie sprawdziła się w kryzysie.
– Pierwsze kwartały tego roku były nieco spowolnione, teraz zdecydowanie dynamika rynku wzrosła. W tym kwartale widać ożywienie ekonomiczne, którego rezultatem jest większa liczba projektów w naszej branży – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paulina Baranowska, partnerka zarządzająca Horton International Poland, firmy, zajmującej się rekrutacją kadry zarządzającej. – W tym roku mamy więcej projektów start-upowych, dla nowych firm, a nie tylko dotyczących wymiany zatrudnionych.
To tendencja towarzysząca wzrostowi gospodarczemu. Oznaki ożywienia, widoczne już w poprawiających się wskaźnikach makroekonomicznych za III kwartał, zaczynają przekładać się na większy ruch w tworzeniu nowych miejsc pracy. Ostatnie tygodnie roku są jeszcze lepsze.
– Kryzys sprzyja wymianom na najwyższym szczeblu, a my szukamy wtedy innych ludzi na dane stanowisko. Gdy z kolei gospodarka się rozwija, to powstają nowe przedsiębiorstwa, które potrzebują kadry zarządzającej – wyjaśnia Baranowska.
Rynek headhunterski rośnie
Jak podkreśla przedstawicielka Horton International Poland, polski rynek usług executive search jest jeszcze młody i w porównaniu z krajami Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych wciąż mało rozwinięty.
– Jest tu przestrzeń do rozwoju – przede wszystkim dla tych korporacji, dla których firmy executive search już pracują, a potrzebują dodatkowych usług. Ale to też możliwość edukowania polskich właścicieli firm, pokazywania im jaka jest wartość dodana usług executive search, czyli poszukiwania kandydatów najwyższego szczebla, jakie to może przynieść korzyści dla firmy – mówi Paulina Baranowska.
W listopadzie spółka Executive People, zajmująca się rekrutacją dla kadry zarządzającej wysokiego szczebla, została partnerem międzynarodowej firmy headhunterskiej – Horton International. Jako jej wyłączny partner na rynku polskim będzie kontynuować działalność pod marką Horton International Poland.
– Dołączenie do międzynarodowej sieci daje nam przewagę – mówi Baranowska. – W przyszłym roku chcemy pojawić się w nowych sektorach. W tym roku były to branże budowlana i telekomunikacyjna. W przyszłym zamierzamy wejść w sektor energetyczny, logistyczny i paliwowy.
Czytaj także
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-09-10: Rośnie ryzyko wzrostu skali bezdomności wśród uchodźców z Ukrainy. W najtrudniejszej sytuacji są osoby z niepełnosprawnościami czy Romowie
- 2024-08-20: Paulina Sykut-Jeżyna: „Halo tu Polsat” ma być inne od tego, co jest teraz na rynku. Mam swój pomysł na siebie w tym programie i nikim nie zamierzam się inspirować
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-08-13: Paulina Sykut-Jeżyna: Byłam już na Mazurach, a teraz lecę do Grecji. Wszędzie ceny wzrosły, ale przecież można wybierać różne miejsca i wedle uznania planować wydatki
- 2024-11-14: Maja Sablewska: Bohaterki mojego programu mają mnie na sto procent, czują to i obdarzają mnie zaufaniem. Jestem zupełnie inna niż wtedy, kiedy zaczynałam robić te metamorfozy
- 2024-06-21: Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.