Newsy

Pracownicy na Euro 2012 poszukiwani

2012-05-10  |  06:40
Mówi:Katarzyna Żach
Firma:Urząd Pracy w Warszawie
  • MP4

    Jest jeszcze dużo ofert pracy związanej z organizacją Euro 2012. W poszukiwaniu pracowników pomagają agencje pracy tymczasowej, choć niektóre oferty trafiają również do urzędów pracy. W tej chwili potrzebni są pracownicy do branży gastronomicznej i hotelarsko - usługowej.

    Wraz z postępem prac związanych z przygotowaniem mistrzostw, zmieniał się rodzaj poszukiwanych pracowników – wynika z obserwacji urzędników z warszawskiego urzędu pracy. Początkowo poszukiwani byli fachowcy z sektora inwestycyjnego, na przykład budownictwa. Teraz poszukiwane są osoby do sektora usługowego.

     W ostatnim okresie bardziej poszukiwane są osoby do prostych prac, związanych np. ze sprzątaniem, pomoce kuchenne, kucharze, obsługa gastronomiczna i hotelowo usługowa – mówi Katarzyna Żach z urzędu pracy w Warszawie.

    Część ofert pracy związanych z realizacją Euro 2012 to miejsca pracy tymczasowej. Dużo ofert jest w agencjach pracy tymczasowej i nie zawsze trafiają one do urzędów pracy. Zdaniem Katarzyny Żach pewna część nowo powstałych miejsc pracy pozostanie aktualnych również po zakończeniu mistrzostw.

     – Myślę, że będzie coś się działo na tych obiektach, które powstały w związku z realizacją projektu Euro 2012, więc miejsca pracy pozostaną. Na pewno nie będzie to tyle miejsc, ile w czasie trwania samego Euro, natomiast spora część tych miejsc pozostanie – uważa Katarzyna Żach.

    Na to, że rozkręcona wielką piłkarską imprezą gospodarka wchłonie część bezrobotnych, liczy Ministerstwo Pracy. Zgodnie z prognozą przygotowaną na potrzeby budżetu na koniec roku bezrobocie ma wynieść 12,3 proc. Wciąz daleko nam do tego celu. W lutym i w marcu stopa bezrobocia przekraczała już 13 proc.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Konsument

    Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

    Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

    Bankowość

    Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

    Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

    Prawo

    Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

    Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.