Newsy

Prezes PERN „Przyjaźń”: Terminal naftowy w Gdańsku hubem do magazynowania i przeładunku ropy

2013-12-23  |  06:55

W połowie przyszłego roku ma być gotowa nowa strategia PERN „Przyjaźń”. – To będzie kompleksowa strategia dla podmiotu, który będzie świadczył usługi przesyłu oraz magazynowania ropy, paliw i chemikaliów – zapowiada prezes spółki, Marcin Moskalewicz. Kluczowym elementem ma być inwestycja w terminal naftowy w Gdańsku.

 – Dokładną strategię przekażemy w połowie przyszłego roku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Moskalewicz, prezes zarządu PERN „Przyjaźń” SA. – To będzie nowa infrastruktura, nowa logistyka, nowe obszary. Mamy dużo pomysłów. Chcemy wykorzystać potencjał, który mamy, czyli spółki w Gdańsku. Chcemy również wykazać innowacyjność, czyli spółkę, która zajmuje się monitoringiem rurociągów, nie tylko ropnych. Chcemy pokazać, że stać nas na to, by konkurować w tym obszarze nie tylko na rynku europejskim, ale też światowym.

Zapewnia, że spółka bardzo poważnie „wzięła się” za realizację inwestycji w terminal naftowy w Gdańsku, który będzie kluczowym elementem nowej strategii.

Terminal ma być pierwszym polskim hubem morskim na ropę naftową, chemikalia i produkty ropopochodne. Jego pojemność będzie wynosić ok. 700 tys. metrów sześciennych. W terminalu ma być możliwe magazynowanie, blendowanie i kumulacja ropy naftowej. Całość inwestycji kosztującej 820 mln zł ma zostać zrealizowana do 2018 r. Budowa ma się rozpocząć w przyszłym roku.

Zdaniem Moskalewicza, możliwości wykorzystania terminala pokazuje podpisana na początku listopada z włoskim koncernem Eni Trading and Shipping. Kontrakt dotyczy, oprócz transportu, również przeładunku i magazynowania ok. 100 tysięcy ton ropy.

 – To jest pierwsza umowa, krótkofalowa. Liczymy na to, że to jest początek naszej drogi, ale po 2015 roku. Mam nadzieję, że terminal w Gdańsku będzie postrzegany przez traderów jako hub do magazynowania i przeładunku, czyli usług, których Polska do tej pory nie świadczyła – podkreśla Marcin Moskalewicz.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.