Newsy

Prezes Speedmail: zamiast uwolnienia rynku pocztowego faworyzacja Poczty Polskiej

2012-08-30  |  06:40

Otwarcie rynku pocztowego w 2013 roku będzie nadal faworyzowało Pocztę Polską – uważa Janusz Konopka, szef firmy Speedmail. Prywatni operatorzy pocztowi nadal będą mieli ograniczoną możliwość realizacji usługi listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dlatego firma, by konkurować na wolnym rynku, stawia na innowacje.

 – Uwolnienie rynku pocztowego w 2013 roku nadal nie daje równych szans wszystkim podmiotom – uważa prezes firmy Speedmail Janusz Konopka.

Jego zdaniem, konkurencja w stosunku do Poczty Polskiej wciąż będzie ograniczona.

 – Na pewno będziemy mieli ograniczony dostęp do usługi listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Nowe Prawo pocztowe przewiduje, że tylko dowód nadania listu poleconego, wystawiony przez placówkę operatora wyznaczonego, będzie miał moc dokumentu urzędowego. To stawia automatycznie tę usługę świadczoną przez operatorów alternatywnych w sytuacji niekorzystnej, mniej komfortowej – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Janusz Konopka.

Janusz Konopka dostrzega również pozytywne rozwiązanie, które przewiduje liberalizacja rynku pocztowego.

 – To jest przede wszystkim uwolnienie przedziału wagowego. Każdy z operatorów alternatywnych będzie mógł doręczać korespondencje bez żadnych ograniczeń wagowych – wyjaśnia prezes Speedmail.

Dotychczas dostarczanie najlżejszych listów – do 50 gramów – zastrzeżone było dla Poczty Polskiej.

Jak zapewniają przedstawiciele firmy, w odpowiedzi na liberalizację rynku pocztowego, Speedmail, który specjalizuje się w dostarczaniu korespondencji masowej dla firm, stawia na świadczenie usług opartych na skuteczności, terminowości i bezpieczeństwie.

 – Jesteśmy młodą firmą na polskim rynku, budujemy naszą organizację w oparciu o najlepsze doświadczenia i praktyki rynków Europy Zachodniej. Stawiamy na terminowość, jakość i najlepsze rozwiązania informatyczne – mówi Janusz Konopka.

Innowacyjność oferowanej przez Speedmail usługi polega m.in. na tym, że klient ma możliwość śledzenia przesyłki. Monitorowanie jej drogi jest także prowadzone w oparciu o system GPS.

 – Nasza usługa pocztowa nie jest standardową usługą, jaka jest oferowana przez innych graczy rynkowych. Położyliśmy duży nacisk na możliwość monitorowania przesyłek przez klientów, śledzenia ich na każdym etapie doręczenia. Zainwestowaliśmy w rozwiązania informatyczne, które pozwalają na kompleksowe zarządzanie całym procesem doręczenia – tłumaczy prezes Speedmail.

Janusz Konopka jest przekonany, że rynek pocztowy w Polsce to obszar, który wciąż nadaje się do zagospodarowania.

 – Potencjał tego rynku jest tak duży, że tak naprawdę wystarczy dla rozwoju jeszcze kilku operatorów ogólnopolskich. Oczywiście pewne obszary tego rynku się kurczą tak, jak korespondencja transakcyjna. Są też obszary, które się rozwijają, np. direct mailing – mówi prezes Konopka.

Direct mailing to spersonalizowane przesyłki marketingowe. Polski rynek, jeśli chodzi o tę usługę, jest –zdaniem prezesa Konopki – słabo rozwinięty w porównaniu z Europą Zachodnią. W Polsce wysyła się kilkakrotnie mniej korespondencji marketingowej. Speedmail chce to zmienić i rozwinąć ten rynek.

Firma w ciągu 3 lat planuje osiągnąć pozycję największego alternatywnego operatora pocztowego dla sektora biznesowego w Polsce.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.