Newsy

Fundacja Legii i grupa kibiców „Dobrzy Ludzie” zbierają pieniądze na nowy ambulans dla Centrum Zdrowia Dziecka. W akcji Wszyscy Do Wioseł wzięło udział 400 osób

2017-11-20  |  06:35
Mówi:Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii
Michał Kucharczyk, piłkarz Legii Warszawa
Michał Jabłoński, kierownik działu logistyki Centrum Zdrowia Dziecka
  • MP4
  • Kilkaset osób – w tym piłkarze oraz kibice Legia Warszawa  – wzięło udział w zbiórce funduszy na nowy ambulans dla Centrum Zdrowia Dziecka. Uczestnicy akcji pokonywali na specjalnych ergometrach 1047 kilometrów, czyli dystans o długości Wisły. Zawodnicy płynęli w dwóch sztafetach. Obie miały za zadanie spotkać się w Warszawie, czyli w połowie pełnego dystansu. To nie pierwszy raz, kiedy fani stołecznego klubu wspierają dziecięcą placówkę.

    W medycynie sprzęt jest bardzo istotny. Leczymy w szpitalu, natomiast w transporcie jest nam potrzebny niezawodny ambulans. Ze względu na dziecięcy profil szpitala, najbardziej istotne jest dla nas wyposażenie karetki w sposób umożliwiający transport inkubatora. Ponadto musi być odpowiednia instalacja elektryczna, żeby w przypadku jakiejkolwiek awarii można było przełączyć zasilanie inkubatora na zasilanie z karetki. To dwa najważniejsze elementy w transporcie neonatologicznym – mówi Michał Jabłoński, kierownik działu logistyki CZD.

    Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” to jeden z najbardziej wyspecjalizowanych w Polsce szpitali dziecięcych. Karetki na wyposażeniu instytutu to jeżdżące sale reanimacyjne, które muszą być również przystosowane do bezpiecznego transportu noworodków w inkubatorach.

    Koszt takiego ambulansu wynosi około 350 tys. zł. W zbiórce pieniędzy na nową karetkę dla dziecięcego centrum pomogła akcja „Wszyscy do wioseł”, zainicjowana przez Fundację Legii Warszawa we współpracy ze Stowarzyszeniem Kibiców oraz grupą Dobrzy Ludzie.

    Pomagamy uzbierać pieniądze na karetkę, która jest potrzebna dzieciom. Nigdy nie wiadomo, kiedy przytrafi nam się sytuacja, w której sami będziemy takiej karetki potrzebować. Dlatego tym bardziej trzeba się przyczyniać do takich akcji charytatywnych. Wiemy, jak trudny jest to kawałek chleba, żeby uzbierać pieniądze na taką karetkę, która w każdej chwili może pomóc jakiemuś dziecku. Niedawno urodził mi się syn i wiem, że na pewno takie inicjatywy są potrzebne i będę starał się, jak najczęściej brać w nich udział – mówi Michał Kucharczyk, piłkarz Legii Warszawa.

    W piątek, niemal od samego rana, piłkarze i kibice Legii oraz uczestnicy akcji pokonywali kilometry na specjalnych ergometrach w obiekcie przy Łazienkowskiej. Celem było przepłynięcie dystansu 1047 kilometrów – tyle wynosi długość Wisły. Zawodnicy płynęli w dwóch sztafetach: jednej startującej od ujścia rzeki, drugiej zaś od jej źródeł. Sztafety miały za zadanie spotkać się w Warszawie, czyli w połowie pełnego dystansu.

    Pokonywaniu kolejnych kilometrów towarzyszyła zbiórka pieniędzy na nowy ambulans dla CZD. W sumie w charytatywnej akcji wzięło udział około 400 osób.

    To jest cykliczna impreza Fundacji Legii, którą zaczęliśmy dwa lata temu. Wtedy zbieraliśmy pieniądze na ergometry dla niepełnosprawnych sportowców. Ten format bardzo dobrze się sprawdził i uznaliśmy, że będziemy go powtarzać regularnie w celach charytatywnych. Naszą akcję można również wesprzeć, wpłacając fundusze na konto, którego numer można znaleźć na stronie Fundacji Legii fundacjalegii.pl albo gotowidopomocy.pl. Będziemy bardzo wdzięczni za każdą, nawet najmniejszą wpłatę, która przybliży nas do celu – podkreśla Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii.

    Równolegle na Allegro trwała licytacja przedmiotów, z których dochód zostanie w całości przeznaczony na zakup nowego ambulansu dla Centrum Zdrowia Dziecka. Kibice mogli licytować między innymi złoty medal za mistrzostwo Polski w sezonie 2016/2017, koszulkę Sebastiana Szymańskiego, oficjalny proporzec meczowy z meczu z Ajaksem w Lidze Europy UEFA i klubową kurtkę od prezesa Dariusza Mioduskiego.

    To nie pierwszy raz, kiedy fani stołecznego klubu wspierają Centrum Zdrowia Dziecka. Grupa „Dobrzy Ludzie – kibice Legii dzieciom” na początku ubiegłego roku nawiązała współpracę z dziecięca placówką i od tego czasu cyklicznie, w ramach wolontariatu, kibice klubu odnawiają szpitalne wnętrza. Film pokazujący efekty ich pracy jest dostępny na oficjalnym kanale Legii Warszawa w serwisie YouTube.

    Kibice Legii Warszawa bardzo często angażują się w różnego rodzaju akcje mające pomóc osobom, które bez takiej pomocy by sobie nie poradziły. Najlepszym przykładem są partnerzy naszej akcji, czyli Dobrzy Ludzie, którzy już od kilku lat współpracują z Centrum Zdrowia Dziecka. Systematycznie odnawiają sale i korytarze, żeby pacjentom milej spędzało się czas podczas pobytu w szpitalu – mówi Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.