Newsy

Połowa Polaków zrealizowała swoje cele na ten rok. 40 proc. wierzy, że przyszły będzie jeszcze lepszy

2015-12-28  |  06:40
Mówi:Przemysław Kasza
Funkcja:specjalista ds. badań i analiz
Firma:Provident Polska
  • MP4
  • Co drugi Polak deklaruje, że udało mu się zrealizować w tym roku swoje cele – wynika z Barometru Providenta. Większość ankietowanych z optymizmem patrzy w przyszłość – tylko 13 proc. obawia się, że 2016 rok będzie gorszy niż obecny. Wśród planów na przyszły rok wymieniane są zmiana trybu życia na zdrowszy, zmiana pracy oraz wygospodarowanie więcej czasu dla rodziny.

    52 proc. Polaków zadeklarowało, że udało im się zrealizować dodatkowe cele stawiane sobie na 2015 rok. To pozytywny wynik, ponieważ jest o 10 pkt proc. wyższy niż ten, który uzyskaliśmy na koniec 2014 roku – mówi agencji Newseria Przemysław Kasza z działu badań i analiz Provident Polska.

    Tylko 3 proc. ankietowanych w badaniu Barometr Providenta przyznało, że nie udało im się zrealizować żadnego celu.

    Większość Polaków również w tym roku wyznaczy sobie nowe wyzwania. Tylko 16 proc. podkreśla, że nie ma żadnych sprecyzowanych planów na kolejne 12 miesięcy.

    Najczęściej chcemy zadbać o swoje zdrowie, chcemy więcej czasu spędzać z rodziną i częściej spotykać się z przyjaciółmi – wymienia Kasza.

    Zmianę trybu życia na zdrowszy planuje 11 proc. ankietowanych, a zmianę pracy – blisko 9 proc. Z kolei 6 proc. myśli o remoncie mieszkania lub domu, a kolejne 5 proc. już planuje przyszłoroczne podróże.

    Ludzie częściej wskazują jako dodatkowy cel poprawę sytuacji i dobrostanu najbliższego otoczenia, a rzadziej konieczność zakupu dóbr materialnych czy poprawę swojej sytuacji materialnej. Oznacza to, że koncentrują się na wyższych szczeblach drabiny potrzeb. Świadczyć to może o tym, że jesteśmy coraz bliżej społeczeństw Zachodu niż społeczeństw na dorobku – mówi Przemysław Kasza.

    W porównaniu z wynikami ubiegłorocznej ankiety widać poprawę nastrojów Polaków. Coraz więcej z nich optymistycznie patrzy na kolejne 12 miesięcy – w tym roku takie podejście deklaruje 40 proc. ankietowanych, w ubiegłym – 30 proc.

    Niecałe 48 proc. uważa, że będzie równie dobry jak obecny, a jedynie 13 proc. prognozuje, że będzie gorszy. Biorąc pod uwagę fakt, że 52 proc. Polaków zrealizowało swoje plany na 2015 rok, można przyjąć, że w przyszłym roku będzie lepiej – mówi przedstawiciel Providenta.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Infrastruktura

    Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi

    Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla rosnącej populacji będą filarami zbliżającej się rewolucji rolniczej. Wysiłki rolników będą nakierowane na ograniczanie zasobów wodnych, śladu węglowego przy jednoczesnym zwiększaniu plonów i ochrony roślin przed szkodnikami. Trudno będzie to osiągnąć bez innowacji – zarówno cyfrowych, jak i biologicznych. Rolnicy w Polsce są otwarci na nowe rozwiązania, ale potrzebują do tego wsparcia eksperckiego i finansowego.

    Telekomunikacja

    Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo

    – Patrzymy na innowacje globalnie. To oznacza, że Grupa Orange inwestuje tutaj, w Polsce, w 300-osobowy zespół, który tworzy usługi skalowalne wykorzystywane przez całą grupę – mówi Marcin Ratkiewicz, dyrektor Orange Innovation Poland. Poza Francją to największy zespół badawczo-rozwojowy operatora. Polscy inżynierowie specjalizują się m.in. w AI, cyfrowej transformacji biznesu i sieci czy automatyzacji procesów. CERT Orange Polska – czyli jedno z czterech głównych centrów cyberbezpieczeństwa Grupy Orange – wyznacza trendy w tym obszarze dla innych europejskich rynków. Jak wskazuje ekspert, globalne podejście zwiększa efektywność kosztową i buduje kulturę eksperymentowania.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.