Newsy

Strażacy, żołnierze, policjanci i ratownicy medyczni coraz częściej są postrzegani jako współcześni bohaterowie oraz patrioci

2016-11-14  |  06:40

Polacy jako patriotów i bohaterów postrzegają dziś nie tylko tych, którzy walczyli o ojczyznę, lecz także tych, którzy poświęcają się służbie innym – strażaków, policjantów, żołnierzy i ratowników. To zawody, których wykonywanie wiąże się z dużym ryzykiem – dla ratowania innych często ryzykują własne życie. Dlatego rodziny osób, które zginęły lub straciły zdrowie podczas wykonywania służby, powinny być objęte szczególną opieką – podkreślają przedstawiciele Fundacji „Dorastaj z nami”, która zapewnia kompleksową pomoc takim rodzinom.

Zwykle postrzegamy bohaterów i patriotów jako osoby, które w przeszłości walczyły za wolność ojczyzny, osoby związane z naszą historią. Fundacja „Dorastaj z nami” przeprowadziła badania, z których wynika, że powoli zmienia się sposób patrzenia na bohaterstwo i patriotyzm. Współczesnym bohaterem jest dla nas strażak, policjant, żołnierz, ratownik, czyli osoby, które postanowiły pełnić służbę – mówi agencji Newseria Magdalena Pawlak, prezes Fundacji „Dorastaj z Nami”. – To osoby, które każdego dnia walczą z czasem i żywiołem, które nie mogą myśleć tylko o sobie i swoich najbliższych. Dlatego my staramy się dać im poczucie, że ich rodziny nie zostaną pozostawione same sobie.

Fundacja „Dorastaj z Nami” powstała sześć lat temu po to, by pomagać rodzinom, których bliscy zginęli lub stracili zdrowie podczas pełnienia służby publicznej.

 Rodziny osób, które poległy na służbie, potrzebują dwóch rodzajów wsparcia: po pierwsze wsparcia społeczeństwa, które uzna, że poświęcenie życia, tych osób nie było na marne, po drugie wymiernego wsparcia w przeżywaniu żałoby oraz w wychowywaniu dzieci – wymienia Magdalena Pawlak. – Fundacja dba o to, żeby rodziny mogły się podnieść psychicznie po stracie. Zapewniamy pomoc psychologiczną, psychoterapię na każdym etapie, nie tylko po wypadku, ale nawet wiele lat po nim, bo czasami pewne problemy pojawiają się znacznie później.

Fundacja do tej pory pomogła 192 dzieciom w wieku od 2 do 25 lat, z różnych regionów Polski, głównie z mniejszych miejscowości.

Jako swój najważniejszy cel postawiliśmy edukację i wspieranie całego procesu edukacyjnego oraz rozwoju dziecka – podkreśla prezes Fundacji „Dorastaj z Nami”.

Wsparcie fundacji ma wymiar finansowy, ale nie tylko. Doradcy edukacyjni pomagają rodzinom dobrać najlepszą formę pomocy.

 Kiedy dziecko dorasta, pomagamy mu w znalezieniu odpowiedniej pracy. Doradzamy młodzieży, jak odnaleźć swoje mocne strony, w jakim kierunku warto się rozwijać, jakiego rodzaju staże i praktyki powinni zdobyć, żeby później jak najlepiej i najszybciej wejść na rynek pracy – mówi Magdalena Pawlak.

Jak podkreśla, celem fundacji jest także budowanie etosu służby publicznej i uczenie społeczeństwa szacunku dla osób, które narażają swoje życie dla ratowania innych.

– Chcemy, żeby fundacja dawała pewność tym, którzy na co dzień ryzykują zdrowie i życie, by ratować innych, że ich żony, mężowie, dzieci nie zostaną sami i otrzymają należyte wsparcie. Chcemy pokazać żołnierzom, strażakom, policjantom i ratownikom górskim, że są dla nas ważni, że ich praca jest nieoceniona – podkreśla Magdalena Pawlak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.