Newsy

Większość pań z okazji Dnia Kobiet dostanie prezent. Co piąty mężczyzna nie zamierza świętować

2016-03-03  |  06:40
Mówi:Przemysław Kasza
Funkcja:ekspert ds. badań rynkowych
Firma:Provident Polska
  • MP4
  • Dzień Kobiet to dla większości kobiet i mężczyzn ważna okazja do świętowania. Uczcić ten dzień zamierza w tym roku 75 proc. panów – wynika z Barometru Providenta. Większość deklaruje zakup kwiatów, pozostali zdecydują się na drobny prezent. Co piąty mężczyzna nie planuje nic na ten dzień – to single albo osoby, które nie uznają tego święta. Wydatki zależą od wieku. Im młodszy mężczyzna, tym szerzej otworzy portfel.

    Jak pokazują wyniki Barometru Providenta, 75 proc. badanych mężczyzn postanowiło w tym roku ponownie uczcić ten dzień. Ponad 60 proc. z nich kupi kwiaty, 20 proc. planuje kupić drobny prezent, a kilka procent zorganizuje przyjęcie lub poświęci trochę czasu swojej pani, żeby spędziła go w sposób, który uważa za najbardziej atrakcyjny – mówi agencji Newseria Biznes Przemysław Kasza, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska.

    Badania pokazują, że Dzień Kobiet to wciąż ważne święto dla Polaków. Tylko 20 proc. mężczyzn wskazuje, że nie zamierza w żaden sposób świętować tego dnia. Przede wszystkim ma to związek z brakiem bliskiej osoby, z którą mogliby uczcić ten dzień (56 proc.), lub nieuznawaniem święta (19 proc.). Pozostali wskazują, że nie stać ich na prezent (10 proc.) albo że swoją partnerkę obdarowują na co dzień (6 proc.).

    Przeciętnie wydamy na Dzień Kobiet około 60 zł. Jest to jednak uzależnione od wieku respondenta. Osoby w grupie młodych dorosłych, czyli w wieku 29–39 lat, wydadzą około 80 zł. Dojrzalsi panowie, powyżej 59 roku życia, wydadzą średnio około 30 zł – wskazuje ekspert Providenta.

    Większość kobiet oczekuje tego dnia specjalnego traktowania i dowodów szacunku. Większości wystarczą kwiaty lub drobny dowód pamięci. Im starsza kobieta, tym bardziej spada przywiązanie do święta, część seniorek uważa je za mało znaczące.

    Z okazji Dnia Kobiet Provident sprawdził również, z jakiego aspektu swojego życia panie są obecnie najbardziej dumne lub zadowolone. Wyniki wskazują, że większość z nich to tradycjonalistki. Najważniejsze jest życie prywatne, mniejszą wagę przywiązują zaś do osiągniętego sukcesu.

    Ponad połowa zwraca uwagę na fakt, że jest dumna z tego, co osiąga w swoim życiu rodzinnym. Około 20 proc. zwróciło uwagę na zadowolenie z aspektów rozwoju osobistego, a 7 proc. jest zadowolonych ze swojego życia zawodowego – podkreśla Przemysław Kasza.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Infrastruktura

    Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi

    Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla rosnącej populacji będą filarami zbliżającej się rewolucji rolniczej. Wysiłki rolników będą nakierowane na ograniczanie zasobów wodnych, śladu węglowego przy jednoczesnym zwiększaniu plonów i ochrony roślin przed szkodnikami. Trudno będzie to osiągnąć bez innowacji – zarówno cyfrowych, jak i biologicznych. Rolnicy w Polsce są otwarci na nowe rozwiązania, ale potrzebują do tego wsparcia eksperckiego i finansowego.

    Telekomunikacja

    Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo

    – Patrzymy na innowacje globalnie. To oznacza, że Grupa Orange inwestuje tutaj, w Polsce, w 300-osobowy zespół, który tworzy usługi skalowalne wykorzystywane przez całą grupę – mówi Marcin Ratkiewicz, dyrektor Orange Innovation Poland. Poza Francją to największy zespół badawczo-rozwojowy operatora. Polscy inżynierowie specjalizują się m.in. w AI, cyfrowej transformacji biznesu i sieci czy automatyzacji procesów. CERT Orange Polska – czyli jedno z czterech głównych centrów cyberbezpieczeństwa Grupy Orange – wyznacza trendy w tym obszarze dla innych europejskich rynków. Jak wskazuje ekspert, globalne podejście zwiększa efektywność kosztową i buduje kulturę eksperymentowania.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.