Newsy

Przed Wielkanocą o 30 proc. rośnie sprzedaż środków czystości. Chemię gospodarczą coraz częściej kupujemy przez internet

2017-04-10  |  06:40
Mówi:Tomasz Grygieńć, właściciel SuperKoszyk.pl

Magdalena Krawczyk, koordynator ds. e-commerce i business intelligence, Henkel

  • MP4
  • Święta wielkanocne to gorący okres dla producentów chemii gospodarczej i środków czystości. Coraz częściej takie zakupy robimy w internecie. W okresie przedświątecznym wysyłamy ponad 30 proc. więcej paczek, średnio o 40 proc. cięższych niż w innych miesiącach – przyznaje Tomasz Grygieńć, właściciel drogerii internetowej SuperKoszyk.pl. Przedświąteczne tygodnie to większa aktywność producentów chemii gospodarczej, także w sieci.

     W okresie przedświątecznym widzimy wzmożone zainteresowanie klientów sklepem SuperKoszyk.pl. Wysyłamy o ponad 30 proc. więcej paczek. W okresie przedświątecznym średnia waga kilkunastu tysięcy paczek, które wysyłamy, jest o ponad 40 proc. wyższa niż średnia z całego roku i wynosi 14 kg –podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Grygieńć, właściciel SuperKoszyk.pl.

    Jak wynika z Barometru Providenta, średnio na przygotowanie tegorocznych świąt wielkanocnych Polacy planują przeznaczyć ok. 400 zł. Choć większość wydatków to produkty spożywcze, to wiosną Polacy tradycyjnie przygotowują się też do gruntownych porządków. Najczęściej kupują detergenty.

     W koszykach królują środki czystości, płyny do prania, do płukania, tabletki do zmywarki, wszystko, co pomaga doprowadzić dom do porządku przed wiosną. To odwrócenie trendu w stosunku do Bożego Narodzenia, kiedy dominują kosmetyki – mówi Grygieńć.

    Jak wynika z ubiegłorocznego badania Payback Opinion Poll, pierwsze ciepłe miesiące to najlepszy czas na gruntownie wysprzątanie mieszkania (56 proc. wskazań), odświeżenie garderoby (47 proc.), porządki w ogrodzie (40 proc.) i uprzątnięcie auta po sezonie zimowym (39 proc.). Gruntowne porządki Polacy zwykle wykonują samodzielnie. Dlatego marzec i kwiecień, zwłaszcza okres przypadający przed Wielkanocą, to czas wzmożonej sprzedaży chemii gospodarczej i środków przydatnych w porządkach w domu i ogrodzie, zwłaszcza środków do mycia okien.

    Pierwsze promienie wiosennego słońca pojawiają się już na początku marca i wtedy od razu widzimy wzmożoną sprzedaż. Konsumenci zgodnie z polską tradycją lubią mieć czyste okna, kiedy zaczyna się sezon. Inną kategorią, która notuje wzmożoną sprzedaż w okresie przedświątecznym, są specjalistyczne środki piorące, w tym środki do prania firanek – podkreśla Magdalena Krawczyk, koordynator ds. e-commerce i business intelligence w firmie Henkel.

    W tym roku sprzedaż produktów do prania i sprzątania firmy Henkel w sklepie internetowym SuperKoszyk.pl wzrosła o 28 proc. w stosunku do 2016 roku. Szczególnie znaczące wzrosty odnotowały takie produkty, jak płyny do prania tkanin Perwoll (o 58 proc.) oraz płyny do mycia okien i szklanych powierzchni marki Clin (o 20 proc.).

    – Internet jest doskonałym miejscem do sprzedaży szczególnie tych produktów chemii gospodarczej, które charakteryzują się dużą gabarytowością. Mam na myśli duże gramatury proszków, płynów do prania, płynów do płukania. Nie każdy konsument ma do dyspozycji samochód czy wystarczającą ilość czasu, żeby robić zakupy w sklepach stacjonarnych – przekonuje Krawczyk.

    Wartość e-commerce w 2016 roku sięgnęła 36 mld zł. Polacy najchętniej kupują ubrania, duży sprzęt AGD, ale także artykuły spożywcze i chemię gospodarczą. Z szacunków SuperKoszyk.pl wynika, że już kilkaset tysięcy osób regularnie kupuje środki czystości przez internet, a ich liczba systematycznie rośnie.

    – Korzyści z tej formy zakupów to przede wszystkim ogromny wybór. W naszej drogerii możemy wybierać wśród 14 tys. różnych produktów, z drugiej strony to oszczędność czasu i pieniędzy oraz wygoda. W internecie kupujemy taniej, nie wychodząc z domu, o dowolnej porze, a kurier dowiezie nawet najcięższą paczkę na drugi dzień po zamówieniu – wymienia Tomasz Grygieńć.

    Jak wskazuje właściciel SuperKoszyk.pl, cena produktów w internecie jest znacznie niższa, nie zawiera kosztów dojazdu czy paliwa, jak produkty dostępne w sklepie stacjonarnym. Korzyścią jest także zaoszczędzony czas, który zwykle spędzamy w kolejkach czy na wyszukiwaniu produktów.

    Wielkanoc i pierwsze wiosenne dni to także okres wzmożonej aktywności producentów chemii. W sklepach stacjonarnych zapewniają odpowiednią ekspozycję artykułów gospodarczych. Większa jest też ich widoczność na stronach internetowych.

     W sklepach internetowych widzimy zwiększoną liczbę banerów tematycznych, a także innowacyjne kampanie digitalowe. Przykładem jest tegoroczna kampania marki Clin. Konsumenci oglądają spoty dopasowane charakterem do pogody panującej danego dnia – tłumaczy Magdalena Krawczyk.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.