Newsy

Producent drzwi Porta walczy z podróbkami

2015-09-29  |  06:35

Bezprawne wykorzystywanie cudzej własności intelektualnej zdarza się w prawie każdej branży. Z nieuczciwą konkurencją walczą także producenci drzwi. Firma Porta KMI Poland złożyła zawiadomienie do prokuratury po tym, jak odkryto bezprawne wykorzystanie jej znaków towarowych na ponad 200 parach drzwi zamontowanych w domu studenckim Politechniki Gdańskiej. Łączne straty z tego tytułu szacowane są na co najmniej 300 tys. złotych.

W ostatnim czasie zauważyliśmy intensyfikację działań nieuczciwej konkurencji. Proceder jest o tyle niebezpieczny, że dotyczy drzwi technicznych. W ostatnim czasie zgłosiliśmy do prokuratury sprawę dotyczącą drzwi ogniowych, dokładnie drzwi przeciwpożarowych EI 30, które w dużej liczbie, mowa tu o ponad 200 sztukach, zostały zamontowane w akademiku Politechniki Gdańskiej – mówi agencji informacyjnej Newseria Zdzisław Kwidziński, szef działu R&D w firmie Porta KMI Poland.

Jak podkreśla, badania certyfikacyjne i audyty wykazały, że podrobiono nie tylko produkt, lecz także znak towarowy firmy.

Proceder naraził nas na straty rzędu około 300 tys. zł. Łączne straty są jednak zdecydowanie wyższe, ponieważ koszt badań certyfikacyjnych oraz audytów nadzoru budowlanego należy oszacować w tym wypadku na kwotę powyżej miliona złotych – mówi Zdzisław Kwidziński.

Walka z podróbkami to coraz poważniejszy problem dla polskich firm. Im produkt lepszej jakości, tym częściej usiłuje się go podrabiać. W Polsce służby celne coraz częściej przechwytują podrabianą odzież, kosmetyki, papierosy czy leki. W skali globalnej rynek podróbek generuje dla gospodarki straty liczone w miliardach dolarów. To wymusza na firmach, również w Polsce, szczególne działania.

W celu utrzymania najwyższej jakości produktów drzwiowych firma Porta prowadzi szeroko zakrojone działania informacyjne. Nie ukrywamy, że know-how, które posiadają nasi inżynierowie i dział R&D, prowadzi do tego, że produkty Porta są na najwyższym światowym poziomie technicznym – wyjaśnia Zdzisław Kwidziński.

Każdy z wyrobów trafiających na rynek opatrzony jest specjalną znamionową tabliczką, która znajduje się w przyldze drzwiowej. Tabliczka zawiera parametry techniczne danego produktu, w tym informacje na temat akustyczności, odporności ogniowej czy dymoszczelności.

Klient, zakupując takie drzwi, może również sprawdzić w dostępnej na naszej stronie internetowej aprobacie technicznej dokładne parametry zakupionego produktu drzwiowego – dodaje Kwidziński. – Aktywnie współpracujemy z nadzorem budowlanym oraz audytami zewnętrznymi, które certyfikują corocznie pod względem jakości firmę Porta oraz reżim technologiczny w naszym parku maszynowym w pięciu fabrykach w Polsce oraz w Europie.

Jak podkreśla przedstawiciel Porta, walka z podróbkami ma nie tylko chronić interes spółki, lecz także zapewnić bezpieczeństwo obecnym i przyszłym użytkownikom dostępnych w Polsce drzwi specjalnego przeznaczenia, które charakteryzują się określonymi parametrami technicznymi, zgodnymi z wymogami Prawa budowlanego. Ma to być wyraźny sygnał od branży, że tego typu nielegalne działania spotkają się ze zdecydowaną reakcją środowiska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.