Mówi: | Monika Bogusz |
Funkcja: | marketing project manager |
Firma: | Jeronimo Martins Polska |
Kolekcja ubrań od Biedronki bije rekordy popularności. Zwłaszcza wśród młodych
– Biedronka stworzyła kolekcję własnych ubrań, Fan Collection, właśnie z myślą o swoich fanach. Od lat obserwujemy trendy na rynku w Polsce i za granicą, widzimy, że pojawia się wiele kolekcji dedykowanych markom. Stwierdziliśmy, że w Polsce jesteśmy już na tyle duzi i lubiani, że możemy sami zdecydować się na taki krok – mówi Monika Bogusz, marketing project manager w sieci Biedronka. Największa w kraju sieć handlowa liczy, że pierwsza w prawie 30-letniej historii marki linia ubrań stanie się jednym z wakacyjnych hitów. Towarzysząca jej kampania w social mediach rozchodzi się viralowo.
– Własna linia odzieżowa to był naturalny krok w stronę poszerzenia naszego asortymentu modowego – mówi agencji Newseria Biznes Monika Bogusz. – Tworzyliśmy ją z myślą o młodszej grupie targetowej, o ludziach, którzy lubią bawić się modą, są odważni, wyluzowani, znają swoją wartość i mają dystans. Bo nasza kolekcja tworzona była z przymrużeniem oka, co zresztą widać w naszej kampanii marketingowej.
T-shirty i bluzy z kapturem w wersji męskiej i damskiej, sportowe sneakersy, skarpetki w połączeniu z klapkami – wszystko to składa się na pierwszą kolekcję ubrań sygnowanych logo Biedronki, utrzymaną w kolorach charakterystycznych dla marki, czyli żółtym i czerwonym. Cała kolekcja, zaprojektowana w duchu streetwear, jest dostępna w sklepach sieci już od 4 lipca br.
Jak podkreśla przedstawicielka Biedronki, nowa kolekcja to odpowiedź na trendy konsumenckie obserwowane na rynku w Polsce i za granicą, gdzie coraz więcej marek niezwiązanych z modą decyduje się na wprowadzenie własnych linii odzieżowych. Największa sieć handlowa w Polsce, która na bieżąco śledzi postrzeganie swojej marki, też zdecydowała się na podobny krok. I to, jak wskazuje marketing project manager z sieci Biedronka, okazało się strzałem w dziesiątkę.
– Na bieżąco monitorujemy sprzedaż naszej kolekcji i po kilku dniach możemy już śmiało pochwalić się wynikami sprzedaży. Jest to kolekcja limitowana, więc można nazwać fajnym osiągnięciem i niedługo będziemy mogli poinformować o pełnym sukcesie naszej kampanii – mówi Monika Bogusz.
Sporym zainteresowaniem cieszy się też kampania towarzysząca nowej kolekcji – w tym szeroko zakrojona akcja w mediach społecznościowych.
– Nawiązaliśmy współpracę z młodymi kreatywnymi twórcami, tiktokerami, którzy stworzyli z nami bardzo fajne materiały dotyczące naszej kolekcji. Cieszą się one zresztą bardzo dobrym odbiorem. Zdecydowaliśmy się też na zakup praw do utworu, który jest bardzo popularny wśród młodzieży i na YouTubie ma ok. 26 mln wyświetleń. W ten sposób chcieliśmy jeszcze lepiej dotrzeć do tej grupy odbiorców i wyróżnić się na rynku – mówi ekspertka.
Jak podkreśla, kampania już stała się viralem w social mediach, co odzwierciedla liczba wyświetleń związanych z nią materiałów oraz pozytywny odbiór i komentarze fanów marki.
– Spotkaliśmy się z bardzo dobrym odbiorem wśród naszych konsumentów. Pojawiło się mnóstwo komentarzy, że jest to nasza najlepsza reklama, że jest świetnie dopasowana, że w sumie mogą ją oglądać bez końca i naprawdę sprawia im to przyjemność. To też widać po wynikach wyświetleń, sięgających już kilku milionów odsłon – mówi Monika Bogusz.
Od czwartku 14 lipca wszystkie produkty z limitowanej linii Fan Collection dostępne są w niższych cenach, w ramach specjalnie przygotowanej przez sieć Biedronka promocji na tekstylia. Przy zakupie dwóch produktów z kategorii tekstylia klient otrzyma 50 proc. rabatu na każdy z nich.
Biedronka należy do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. Swój pierwszy sklep w Polsce otworzyła w 1995 roku, dziś w całym kraju ma już prawie 3,3 tys. placówek zlokalizowanych w 1,1 tys. miejscowości. To największa na polskim rynku sieć handlowa, która każdego dnia obsługuje nawet 4 mln Polaków. Jej program lojalnościowy – Moja Biedronka – ma ponad 12 mln użytkowników.
Czytaj także
- 2025-07-15: ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców
- 2025-07-15: Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory
- 2025-07-18: Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo
- 2025-07-03: Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
- 2025-07-01: Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
- 2025-07-11: Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach
- 2025-07-04: Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
- 2025-06-23: Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.