Newsy

Storck planuje umocnić pozycję w Europie Wschodniej i zdobyć klientów w Azji

2014-04-24  |  06:30
Mówi:Andrzej Olszówka
Funkcja:dyrektor ds. zespołu sprzedaży
Firma:Storck Polska
  • MP4
  • Producent słodyczy chce umocnić swoją pozycję na rynkach Europy Wschodniej i Rosji oraz zdobyć klientów na rynku azjatyckim. Storck stawia przede wszystkim na trzy segmenty: pralin, wafli i żelek. Firma planuje rozwój popularnych dziś marek, jak Merci czy Nimm2, i tworzenie w ich ramach nowych kategorii. Nie wyklucza jednak wprowadzania na rynek zupełnych nowości.

    W każdym miejscu oferujemy produkt tej samej jakości. Przy naszych możliwościach logistycznych chcemy kontynuować działanie w tych regionach. Najbardziej perspektywiczne jednak jest na pewno umacnianie pozycji w Europie, zwłaszcza w Europie Wschodniej, Rosji oraz Azji – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andrzej Olszówka, dyrektor ds. zespołu sprzedaży w Storck Polska, właściciel takich marek, jak Merci, Toffifee, Nimm2, Werther's Original czy Knoppers.

    Storck planuje pozyskać klientów na rynku azjatyckim, głównie chińskim. Jednak z racji specyfiki tego rynku, popularność zdobywają tam inne produkty niż na rynkach rozwiniętych – w Europie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych. Chiński odbiorca oczekuje produktu bardzo dekoracyjnego, więc, jak zaznacza Andrzej Olszówka, nie ma pewności, czy na tym rynku uda się odnieść sukces.

    Podkreśla jednak, że firma dopiero zaczyna działać w Azji, a każdy wzrost sprzedaży będzie zadowalający.

    Zakładamy trochę mniejszy wzrost niż ten, który osiągnęliśmy w 2013 roku. Jest to spowodowane tym, że planujemy wprowadzić mniej nowości niż w zeszłym roku – ocenia dyrektor ds. zespołu sprzedaży w Storck.

    Storck planuje rozwijać kategorie słodyczy już istniejących i dodawać nowe kategorie w już istniejących markach.

    Jesteśmy firmą, która bardziej rozwija brandy. Kilka lat temu wprowadziliśmy brand w kategorii żelek. To Śmiejżelki Nimm2 i produkt ten na początku musiał zdobyć klientów. Na dzień dzisiejszy w niektórych kategoriach sklepów jesteśmy numerem jeden – mówi Olszówka.

    W kategorii pralin firma zamierza rozszerzyć asortyment oraz umacniać na rynku nowo wprowadzone smaki. Ma to pomóc we wzroście lub przynajmniej umocnieniu obecnej pozycji. Jak podkreśla Andrzej Olszówka, jest ona już na tyle pewna, że firma nie obawia się marek własnych.

    Postrzegamy to bardziej jako dodatkowy wybór dla konsumenta. Marka własna jest zawsze dużo tańsza od nas. Czasem to kwestia jakości, czasem jakości opakowania. Nie boimy się tego, uważamy, że konsument i tak na końcu wybierze produkty, które zna, które są reklamowane w telewizji, i co do których ma pewność, że są wysokiej jakość – podsumowuje Olszówka. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.