Mówi: | Andrzej Olszówka |
Funkcja: | dyrektor ds. zespołu sprzedaży |
Firma: | Storck Polska |
Storck planuje umocnić pozycję w Europie Wschodniej i zdobyć klientów w Azji
Producent słodyczy chce umocnić swoją pozycję na rynkach Europy Wschodniej i Rosji oraz zdobyć klientów na rynku azjatyckim. Storck stawia przede wszystkim na trzy segmenty: pralin, wafli i żelek. Firma planuje rozwój popularnych dziś marek, jak Merci czy Nimm2, i tworzenie w ich ramach nowych kategorii. Nie wyklucza jednak wprowadzania na rynek zupełnych nowości.
– W każdym miejscu oferujemy produkt tej samej jakości. Przy naszych możliwościach logistycznych chcemy kontynuować działanie w tych regionach. Najbardziej perspektywiczne jednak jest na pewno umacnianie pozycji w Europie, zwłaszcza w Europie Wschodniej, Rosji oraz Azji – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andrzej Olszówka, dyrektor ds. zespołu sprzedaży w Storck Polska, właściciel takich marek, jak Merci, Toffifee, Nimm2, Werther's Original czy Knoppers.
Storck planuje pozyskać klientów na rynku azjatyckim, głównie chińskim. Jednak z racji specyfiki tego rynku, popularność zdobywają tam inne produkty niż na rynkach rozwiniętych – w Europie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych. Chiński odbiorca oczekuje produktu bardzo dekoracyjnego, więc, jak zaznacza Andrzej Olszówka, nie ma pewności, czy na tym rynku uda się odnieść sukces.
Podkreśla jednak, że firma dopiero zaczyna działać w Azji, a każdy wzrost sprzedaży będzie zadowalający.
– Zakładamy trochę mniejszy wzrost niż ten, który osiągnęliśmy w 2013 roku. Jest to spowodowane tym, że planujemy wprowadzić mniej nowości niż w zeszłym roku – ocenia dyrektor ds. zespołu sprzedaży w Storck.
Storck planuje rozwijać kategorie słodyczy już istniejących i dodawać nowe kategorie w już istniejących markach.
– Jesteśmy firmą, która bardziej rozwija brandy. Kilka lat temu wprowadziliśmy brand w kategorii żelek. To Śmiejżelki Nimm2 i produkt ten na początku musiał zdobyć klientów. Na dzień dzisiejszy w niektórych kategoriach sklepów jesteśmy numerem jeden – mówi Olszówka.
W kategorii pralin firma zamierza rozszerzyć asortyment oraz umacniać na rynku nowo wprowadzone smaki. Ma to pomóc we wzroście lub przynajmniej umocnieniu obecnej pozycji. Jak podkreśla Andrzej Olszówka, jest ona już na tyle pewna, że firma nie obawia się marek własnych.
– Postrzegamy to bardziej jako dodatkowy wybór dla konsumenta. Marka własna jest zawsze dużo tańsza od nas. Czasem to kwestia jakości, czasem jakości opakowania. Nie boimy się tego, uważamy, że konsument i tak na końcu wybierze produkty, które zna, które są reklamowane w telewizji, i co do których ma pewność, że są wysokiej jakość – podsumowuje Olszówka.
Czytaj także
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2023-06-09: Kobiety coraz częściej zasiadają na kierowniczych stanowiskach w korporacjach. Spełniają się w branżach kiedyś zarezerwowanych wyłącznie dla mężczyzn
- 2022-12-14: Polskie innowacyjne branże mają coraz większy udział w eksporcie. W nowej perspektywie UE będą dla nich dostępne środki na wsparcie ekspansji zagranicznej
- 2022-04-05: Daria Ładocha: Warsztaty makijażu w szkole są jakimś nieporozumieniem. Niepojęte jest zachęcanie 13-letnich dziewczynek, by zostały ambasadorkami marki kosmetycznej
- 2022-03-21: Obecność prezesa firmy w mediach społecznościowych buduje prestiż przedsiębiorstwa. Ewentualne błędy mogą słono kosztować
- 2021-06-10: Milena Sadowska (Miss Polonia 2018): Buduję własną markę biżuteryjną. Biżuteria sprawia, że jesteś osobowością
- 2021-01-11: Co trzeci start-up pozytywnie ocenia wpływ pandemii na swoją działalność. Rosną szanse na pojawienie się pierwszego polskiego „jednorożca”
- 2020-07-28: Sandra Kubicka: Podążam drogą Jennifer Lopez. Gdy przejdę na emeryturę, chciałabym opisać moje życie w książce
- 2020-01-20: Magdalena Frąckowiak: Aby zbudować swoje imperium modowe, trzeba być przede wszystkim pracowitym. Tacy są twórcy marki Dsquared2
- 2019-12-09: Twórcy marki Dsquared2: Polski rynek jest dla nas bardzo ważny. Cieszymy się, że możemy tu być
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.