Mówi: | Czesław Grzesiak |
Funkcja: | Wiceprezes |
Firma: | Tesco Polska |
Ekspansja internetowa Tesco trwa. Przyszła kolej na Łódź
Po Warszawie i Wrocławiu Tesco uruchomi serwis internetowy umożliwiający klientom zakupy z wykorzystaniem internetu. Tym razem w Łodzi. Zamówienie towarów w sieci z dostawą do domu będzie możliwe już w tym tygodniu. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, zainteresowanie klientów nową usługą w każdym z trzech miast jest tak duże, że planowane jest uruchomienie serwisu ezakupy w kolejnych miastach i to szybciej niż pierwotnie zakładano.
– Po Łodzi myślimy o Poznaniu, o Krakowie i Gdańsku, ale też mniejsze miejscowości są w naszym zasięgu. Uważamy, że tam jest również miejsce dla naszego nowego serwisu ezakupy – zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska.
Serwis ezakupy udostępniono pod koniec czerwca klientom w Warszawie. Wrocławianie mogą korzystać z serwisu od dwóch tygodni.
– Zastanawialiśmy się, co spowoduje, że klienci będą chętniej korzystać z tej formy. Najważniejsze dla nich okazało się to, że towary cięższe, takie jak 5-litrowa woda, mogą mieć dostarczone do domu. Poza tym Polacy nie chcą stać w korkach, wolą ten czas, który stracą na dojazd do sklepu, wykorzystać inaczej i między innymi w czasie Euro 2012 z tego powodu rosła nam wyraźnie sprzedaż z wykorzystaniem internetu – wyjaśnia wiceprezes Tesco.
Początki działalności wskazują, że zapotrzebowanie na takie usługi w dużych miastach jest coraz większe.
– Pierwsze nasze doświadczenia wskazują, że w Warszawie zakupy z wykorzystaniem internetu cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Tak dużym, że w jakimś stopniu przerosło to nasze oczekiwania. Uznaliśmy, że musimy szybciej rozwinąć tę formę sprzedaży – mówi wiceprezes Tesco.
Według planów Tesco, do końca roku serwis ezakupy będzie działać w 8 miastach Polski. Jak podkreśla Czesław Grzesiak, dzięki dobrze rozwiniętej sieci tradycyjnych hipermarketów, firma jest dobrze przygotowana, by wejść do kolejnych miast i miejscowości. W dodatku – zaznacza – koszty tego przedsięwzięcia są marginalne.
– W sytuacji takiej firmy, jak Tesco, która już poniosła nakłady na budowę magazynów, sklepów, na budowę logistyki, skorzystanie z internetu jest przedsięwzięciem o niewysokich kosztach. Placówki są, mamy towar w tych placówkach, mamy pracowników. Cała sprawa polega na odebraniu zamówienia od klienta, który chce, żebyśmy mu przywieźli towar do domu i na dobrym zorganizowaniu dowozu – wyjaśnia wiceprezes Tesco.
Jego zdaniem duży sukces serwisu ezakupy w Warszawie i Wrocławiu świadczy również o tym, że zastosowane rozwiązania są przyjazne dla klientów.
– Cena, jaką klient musi zapłacić za produkt, jest taka sama jak na półce w sklepach Tesco. Zamówienie składamy i następnego dnia powinniśmy dostać do domu produkty, które charakteryzują się wysoką jakością i świeżością – wymienia Grzesiak.
Temu służyć ma nowy system transportu zakupów. Tesco posiada trzy rodzaje samochodów, które przewożą produkty w odpowiednich temperaturach.– Chcielibyśmy, żeby klient miał pełne przekonanie: zyskałem. Zyskałem na czasie, zyskałem, bo nie musiałem dźwigać, zyskałem, bo nie musiałem wziąć taksówki, zyskałem w wielu obszarach. Jeżeli to przekonanie zbudujemy i utwierdzimy w tym przekonaniu klienta, to jestem pełen wiary, że nasza nowa oferta na rynku znajdzie odzwierciedlenie w oczekiwaniach klientów – podkreśla wiceprezes Tesco.
Czytaj także
- 2024-06-11: Wybuch wojny w Ukrainie napędził nowy wyścig zbrojeń. Polski przemysł stara się wykorzystywać te szanse
- 2023-12-20: Konsumenci kupują w internecie coraz bardziej odpowiedzialnie. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, że zwroty są nieekologiczne
- 2021-12-27: Jedzenie i zakupy na dowóz z robotem w roli kuriera. Polska firma już zaczęła testy robotycznych doręczycieli
- 2020-10-23: Leki, szczepionki, a nawet narządy będą dostarczane za pomocą dronów. Trwają już testy, są też pierwsze udane dostawy [DEPESZA]
- 2020-07-01: Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności. Co czwarty internauta robiłby je częściej, gdyby miał do wyboru więcej opcji dostawy
- 2020-05-14: Firma bp testuje dostawy produktów ze stacji do domów klientów za pomocą Uber Eats. Wkrótce usługa ma być dostępna w całym kraju
- 2019-03-26: Prezes Allegro zapowiada duże zmiany w najbliższych miesiącach. Wśród nich odroczone płatności, wyszukiwanie wizualne i bilety na wydarzenia kulturalne
- 2018-11-19: Badanie rynku: Polacy chcieliby kupować w e-Biedronce. Jeśli dyskont zdecyduje się na uruchomienie sklepu internetowego, to ma szanse na sukces
- 2017-11-14: Tylko odpowiednia reakcja firmy na kryzys może zapobiec utracie wizerunku. W październiku przekonały się o tym największe globalne firmy
- 2017-06-06: Nasilają się strajki pracowników sieci handlowych. Rynek pracownika sprzyja protestującym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
Instytut Europy Środkowej podaje, że w ciągu niespełna trzech lat areał zasiewów w Ukrainie zmniejszył się o ponad 21 proc., z 28,6 mln ha w 2021 roku do 22,5 mln ha w 2024 roku. Jednocześnie sektor rolny stał się kluczowym źródłem dochodów budżetu państwa. Chociaż wartość eksportu spadła, to jego udział w dochodach ze sprzedaży zagranicznej wzrósł z 41 do 61 proc. – Rozwój rolnictwa jest kluczowy dla przetrwania Ukrainy – podkreśla dr n. ekon. Oksana Kiforenko z IERiGŻ-PIB.
Transport
Czas na nowe podejście do lotnisk regionalnych. Również do ich finansowania
Czas pandemii COVID-19 był okresem próby dla lotnisk regionalnych, ale też pokazał konieczność unowocześnienia podejścia biznesowego w strukturze właścicielskiej i modelu zarządzania – wskazuje ubiegłoroczna rządowa strategia rozwoju lotnictwa. Jak podkreśla Karol Halicki z Podlaskiej Izby Lotniczej, to może być dobry moment na rozpoczęcie debaty o częściowej prywatyzacji tych lotnisk. Analiza nowych modeli powinna uwzględniać nie tylko kwestie ekonomiczne, ale również wpływ lotnisk na rozwój regionów czy bezpieczeństwo kraju.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.