Mówi: | Kajetan d’Obyrn |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Kopalnia Soli „Wieliczka” SA |
Milionowy turysta w "Wieliczce" miesiąc wcześniej niż w ubiegłym roku
Ruch turystyczny w Kopalni Soli „Wieliczka” z roku na rok rośnie. – W tym spodziewamy się o 5-6 proc. więcej turystów niż w 2011 roku – zapowiada Kajetan d’Obyrn, prezes kopalni. Świadczy o tym również przyznawana nagroda dla milionowego turysty. Tegoroczny zwycięzca przekroczył progi kopalni 30 października. Jeszcze dwa lata na milionowego turystę czekano do 30 grudnia.
Milionowym gościem w Wieliczce okazał się Dmitrij Durov, turysta z Rosji, który do Polski przyjechał z rodziną. W 2010 roku milionowym gościem okazała się turystka z Mazur, przed rokiem była to Polka mieszkająca na stałe w Holandii.
– W 2010 roku milion przekroczyliśmy na sam koniec roku, 30 grudnia. W ubiegłym roku było lepiej, bo był to listopad. Teraz jeszcze w październiku. Ruch turystycznym systematycznie nam rośnie – zapewnia Kajetan d’Obyrn.
Trzeci kwartał był rekordowy. Kopalnię odwiedziło blisko 440 tys. turystów. Do końca roku spodziewanych jest jeszcze ok. 100 tysięcy gości.
– Ten sezon oceniamy bardzo dobrze. W tym roku będziemy mieli więcej turystów o ok. 5-6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku – to są szacunki, bo mamy jeszcze listopad i grudzień – mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes „Wieliczki”. – Najwięcej turystów mamy tradycyjnie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Korei Południowej. Duże grupy przyjeżdżają również z Włoch i Hiszpanii. W ostatnich latach najbardziej rośnie nam ruch turystyczny z Rosji i Ukrainy – wymienia.
Nagroda przyznawana jest od dwóch lat. Na zwycięzcę czekały orkiestra górnicza, gratulacje od prezesa Kopalni Soli oraz nagroda w postaci talonu na jedną z atrakcji w Wieliczce.
– Oferta turystyczna naszej kopalni jest ogromna. np. pobyt w uzdrowisku, zwiedzanie zabytkowej kopalni, trasa górnicza, bal sylwestrowy, koncert noworoczny lub pobyt w Hotelu Grand Sal. Atrakcji jest dużo i zwycięzca na pewno jedną z nich sobie wybierze – mówi Kajetan d’Obyrn, prezes Kopalni Soli „Wieliczka”.
Jak podkreśla, honorowanie milionowego turysty co roku jest nie tylko wyróżnieniem dla tej osoby, ale również wskazaniem obiektu jako największej podziemnej atrakcji na świecie.
Podkreśla, że w kopalni wciąż prowadzone są prace, które mają na celu rozszerzenie oferty turystycznej.
– Można powiedzieć, że już jesteśmy miastem podziemnym. Zapewniam, że każdy dla siebie coś miłego znajdzie – mówi Kajetan d’Obyrn. – Nasze plany na przyszłość kopalni wiążą się również z pracami zabezpieczającymi, czyli to wszystko, co sprawi, że w kopalni będzie bezpiecznie oraz pracami likwidacyjnymi w niezabytkowej części kopalni. Przypomnę, że atrakcje turystyczne stanowią zaledwie 2 proc. dzisiejszej kopalni, a ta pozostała część wymaga albo zabezpieczenia, ze względu na zabytek i bezpieczeństwo albo likwidacji.
Czytaj także
- 2025-04-29: Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa
- 2025-04-18: Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie
- 2024-10-01: Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki
- 2024-06-25: Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
- 2024-05-22: Beata Pawlikowska: Podczas urlopów ekologia schodzi u nas na drugi plan. Zbyt często latamy samolotami i niszczymy przyrodę
- 2024-02-01: Stan Bałtyku się nie poprawia, a wręcz pogarsza. Cierpią na tym turystyka i rybołówstwo
- 2024-01-29: Dobre prognozy dla polskiej branży turystycznej na 2024 rok. Dużym problemem jest jednak brak pracowników
- 2024-01-10: Inflacja wpływa na ceny noclegów i nawyki gości hotelowych. Rok 2024 ma jednak przynieść dalsze ożywienie w branży
- 2023-09-19: Ogromny wzrost liczby turystów w Małopolsce. Przyczynia się do tego promocja regionu i organizacja wydarzeń międzynarodowych
- 2023-09-25: Wojna w Ukrainie zaburzyła rozwój gospodarki i turystyki Podkarpacia. Strategia Karpacka na szczeblu UE szansą dla całego regionu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.