Newsy

W Warszawie powstanie miejsce promujące marki kobiece. Ma pomóc w rozwoju ich biznesu

2021-10-14  |  06:05

Dharma to przestrzeń eventowa, kawiarnia i showroom marek kobiecych, która ma łączyć kobiety, wspierać wymianę doświadczeń i rozwój ich biznesów. Jej pierwsza siedziba powstaje na warszawskim Żoliborzu, ale już za trzy lata zgodnie z planem pojawią się kolejne zarówno w innych dzielnicach stolicy, jak i w różnych polskich miastach. 6 października ruszyła kampania crowdfundingowa na rzecz projektu. Jest to pierwsza taka zbiórka organizowana na rzecz prostej spółki akcyjnej.

Dharma jest przestrzenią stworzoną dla kobiet, aby wspierać je na wielu płaszczyznach. Z uwagi na to, że kobiety w mojej ocenie, a mam doświadczenie w pracy z ludźmi, z biznesami, potrzebują specjalnych narzędzi, specjalnej uwagi do tego, żeby mogły się rozwijać i efektywnie robić swoje biznesy – zaznacza w rozmowie z agencją Newseria Biznes Izabela Górska, założycielka Dharmy.

W pierwszym etapie ma powstać przestrzeń fizyczna, eventowa, która umożliwi kobietom organizacje różnego rodzaju warsztatów i spotkań mających na celu wspieranie uczestniczek w rozwoju poprzez wymianę doświadczeń lub zdobywanie nowych kompetencji. Otwarcie pierwszej siedziby Dharmy – z klubową kawiarnią i showroomem marek kobiecych – powinno nastąpić jesienią tego roku.

Chcemy uruchomić showroom marek kobiecych, które są tworzone właśnie przez kobiety dla kobiet po to, aby wesprzeć kobiece biznesy – mówi Izabela Górska. – Projekt Dharma ma bardzo ważną misję poza płaszczyznami biznesowymi. Główne przesłanie tego projektu polega na tym, żeby wspierać kobiety i kobiecą społeczność, pozwalać im się realizować i robić ciekawe rzeczy.

Długofalowa strategia Dharmy zakłada dwa następne etapy rozwoju.

W kolejnym etapie chcemy uruchomić sklep internetowy i społeczność online. Chodzi o to, aby Dharma nie miała tylko i wyłącznie fizycznej reprezentacji, ale też żeby budować przestrzeń w chmurze. Krótko mówiąc, żeby umożliwić włączenie się w ekosystem kobietom nie tylko z Warszawy – planuje założycielka.

Trzecim etapem będzie zbudowanie całej sieci Dharm w perspektywie kolejnych trzech lat. Zgodnie z planem mają się one znaleźć w każdej dzielnicy w Warszawie, a być może także w każdym większym mieście w Polsce.

– Chcemy, aby kobiety mogły się łączyć ze sobą nie tylko w przestrzeni jednego miasta, ale całego naszego kraju – dodaje Izabela Górska.

Jak podkreśla, kolejne etapy rozwoju będą możliwe tylko przy wsparciu inwestorów. Rozpoczęła się kampania crowdfundingowa dostępna pod adresem inwestuje.dharma-zoliborz.pl, w ramach której inicjatorki projektu zapraszają do współpracy szerokie grono kobiet. Projekt jest adresowany do wszystkich pań, które coś tworzą, np. ręcznie wykonaną biżuterię, albo np. robią warsztaty rozwojowe, organizują wydarzenia,

– Po tym, jak zostaną akcjonariuszkami Dharmy, mogą włączyć swoje programy, pomysły do naszej strategii po to, żeby również czerpać z tego korzyści. Bardzo się cieszę, że podjęliśmy decyzję o crowdfundingu, z uwagi na to, że nasza firma tak naprawdę opiera się na społeczności i celem crowdfundingu – oczywiście poza aspektem finansowym, czyli zebrania pieniędzy – jest aktywizacja kobiet – podkreśla założycielka Dharmy.

Jak dodaje, nie każda kobieta jest gotowa na uruchomienie własnego biznesu, a nabycie akcji w takim projekcie daje szansę na rozwój, ograniczając jednocześnie ryzyko. Kampania crowdfundingowa Dharmy jest wyjątkowa, bo to pierwsza taka zbiórka w Polsce na rzecz prostej spółki akcyjnej. To nowy rodzaj spółki kapitałowej, który można zakładać od 1 lipca br. Dzięki nieskomplikowanej rejestracji i elastycznej strukturze ma ułatwić podejmowanie działalności gospodarczej wszystkim tym, którzy opierają swój pomysł biznesowy na wiedzy, a także posiadają umiejętności jego doskonalenia.

Obecnie najpopularniejszą formę prowadzenia działalności biznesowej w Polsce stanowią jednoosobowe działalności gospodarcze, wpisywane do rejestru CEIDG. Według danych za 2020 rok działalność gospodarczą prowadzi 0,79 mln kobiet i 1,56 mln mężczyzn, zatem kobiet prowadzących własny biznes jest o połowę mniej.

Izabela Górska przez ostatnie dziewięć lat współtworzyła dwie największe przestrzenie coworkingowe w Warszawie. Jedną z nich jest CIC Warsaw, obecnie zlokalizowane w Varso przy ul. Chmielnej 73. To właśnie w tych wnętrzach podczas cyklicznej imprezy Thursday Gathering opowiadała potencjalnym inwestorkom i beneficjentkom o projekcie Dharma i jego misji społecznej. Thursday Gathering to coczwartkowe bezpłatne spotkania społeczności innowatorów organizowane przez Fundację Venture Café Warsaw i jej partnerów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.