Newsy

Wspólny bilet dla Warszawy i Łodzi możliwy już w przyszłym roku

2012-11-20  |  06:55
Supernews
Mówi:Hanna Zdanowska
Funkcja:Prezydent Łodzi
  • MP4

    Ścisła współpraca Łodzi i Warszawy daje szansę na stworzenie światowej metropolii w tej części Europy – uważają lokalne władze i podejmują wspólne inicjatywy. Pierwszą będzie połączenie systemów biletowych – na jednej karcie miejskiej będzie można poruszać się transportem miejskim zarówno w stolicy, jak i w Łodzi oraz w pociągach na trasie między miastami. Takie podróżowanie będzie możliwe już na początku przyszłego roku.

    Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapewnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria, że szereg wspólnych, konkretnych projektów właśnie nabiera kształtu. Sztandarowym pomysłem, do którego realizacji dążą oba miasta, jest podróżowanie na jednym bilecie w ramach aglomeracji łódzkiej i warszawskiej, a także na trasie pociągów pomiędzy dwoma miastami.

     – Jesteśmy już bardzo blisko realizacji tego celu i to będzie pierwszy etap naszej współpracy, która zaowocuje stworzeniem prawdziwego duopolis – zapewnia Hanna Zdanowska.

    Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował już, jak współpraca w zakresie biletów mogłaby wyglądać, teraz czeka na odpowiedź z Łodzi. Według prezydent Łodzi jest szansa, że projekt ruszy przyszłym roku. Jak przekonuje, wszystko zależy od tego, jak szybko uda się połączyć oba systemy.

     – Mimo że mamy ten sam system dotyczący karty miejskiej, to jednak pozostaje kwestia skorelowania ich i rozliczania finansowego. Musimy poczekać aż informatycy skończą pracę nad właściwym systemem – dodaje Hanna Zdanowska.

    Współpraca Warszawy i Łodzi to nie tylko bilety. Dotyczyć ma także organizacji wspólnych wystaw czy imprez, które mogłyby odbywać się jednocześnie w obu miastach.

    O idei duopolis Łodzi i Warszawy mówiło się od dawna. Zdaniem prezydent Łodzi powinna ona przyświecać lokalnym władzom już wiele lat temu. Jak podkreśla, jest to szansa na dynamiczny rozwój obu miast i na stworzenie metropolii, która byłaby w stanie konkurować z metropoliami europejskimi, ale również światowymi.

     – Warszawa sama w sobie nie jest w stanie konkurować z metropoliami typu Paryż, Londyn, a co dopiero z Nowym Jorkiem czy Pekinem. W związku z tym, jeśli chcemy skumulować kapitał, wiedzę, i przede wszystkim potencjał, to mamy szansę przybliżając nasze dwa miasta, stworzyć ideę duopoli. Wtedy  oba miasta będą wygrane. Warszawa z Łodzią i miastami pomiędzy są w stanie utworzyć metropolię na skalę światową, nie tylko w regionie dawnego bloku wschodniego – przekonuje prezydent Łodzi.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

    Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.