Newsy

Golf coraz popularniejszy w Polsce, również wśród kobiet

2015-05-15  |  06:30
Mówi:Irena Eris, twórczyni Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup

Marek Michałowski, prezes Polskiego Związku Golfa

  • MP4
  • Rośnie popularność golfa w Polsce. Coraz więcej osób przekonuje się, że dyscyplina ta nie jest przeznaczona wyłącznie dla elit. Golfem coraz bardziej interesują się także kobiety. Do udziału w 9. turnieju Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup zgłosiła się rekordowa liczba uczestniczek – w rozgrywkach weźmie udział ponad sto pań. Obsada jest międzynarodowa.

    Na całym świecie w golfa gra ok. 150 mln ludzi. W Polsce jest to wciąż stosunkowo młoda dyscyplina sportu. Pierwsze w powojennej historii Polski pole golfowe powstało zaledwie 21 lat temu, a 10 lat temu po raz pierwszy powołana została kadra narodowa. Obecnie w golfa gra ok. 10-15 tys. Polaków, głównie mężczyzn, ale liczba zawodniczek dynamicznie rośnie.

    Golf jest sportem dla wszystkich. Wymaga trochę czasu, ale jest to czas spędzony wyjątkowo zdrowo i przyjemnie. Ta dyscyplina ćwiczy współpracę z innymi, ćwiczy takie cechy charakteru, jak wytrwałość, celność czy strategia ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria dr Irena Eris.

    Z roku na rok coraz więcej osób przekonuje się, że sport ten jest ciekawą formą spędzania wolnego czasu. Istnieje też coraz więcej możliwości uprawiania tej dyscypliny – powstają nowe pola i kluby golfowe. Obecnie w Polsce jest 60 klubów golfowych oraz 20 pełnometrażowych pól.

    To jest nie tylko sport, lecz w ogóle sposób na życie. To przepiękne tereny i ogromne wyzwanie, jakie stoi przed zawodnikiem. Ludzie, którzy patrzą na golfa mówią: „Co to za sport, idą sobie panowie i pykają kijem”. Nic bardziej mylnego. To bardzo trudny technicznie sport wyzwalający ogromne emocje ‒ mówi Marek Michałowski, prezes Polskiego Związku Golfa.

    Wbrew powszechnym opiniom golf nie jest sportem przeznaczonym dla osób bogatych. Zwłaszcza na początku nie wymaga dużych nakładów finansowych: niezbędne jest jedynie sportowe ubranie oraz kilka lekcji z trenerem. Po osiągnięciu wyższego poziomu golfistę czeka wydatek wysokości kilkuset złotych na komplet kijów oraz profesjonalnych butów.

    Im więcej będziemy o tym mówić, im bardziej będziemy zachęcać ludzi, tym bardziej oni będą się przekonywać, że golf jest dla wszystkich. Dla tych młodych i tych starszych, dla tych bardziej sprawnych fizycznie i mniej, dla mężczyzn i dla kobiet ‒ mówi Irena Eris.

    O tym, że golf staje się coraz popularniejszą dyscypliną w Polsce, świadczy także zwiększająca się liczba prestiżowych turniejów. Należy do nich sklasyfikowany w I kategorii rankingowej turniej Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup, który odbędzie się już po raz dziewiąty. W tym roku do rozgrywek zgłosiła się rekordowa liczba uczestniczek – 18 i 19 maja do zawodów stanie około 100 golfistek z Polski, Austrii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Belgii, Finlandii, Kanady i Stanów Zjednoczonych. Uczestniczki imprezy walczyć będą o punkty w ogólnej klasyfikacji Polskiego Związku Golfa, puchary zaprojektowane przez firmę Yes oraz nagrody rzeczowe ufundowane przez Deutsche Bank, Chervo, Audi. Na turnieju będzie można wygrać jedyną w tej części Europy 9-litrową butelkę szampana Perrier-Jouët. 

    Okazuje się, że jest popyt na tego typu rozrywki. To wydarzenie cieszy się powodzeniem, ponieważ to nie tylko sama gra, lecz także okazja do tego, by odpocząć, zadbać o ciało i duszę, spędzić czas w kosmetycznym instytucie, również spędzić czas ze sobą, porozmawiać. I to się sprawdza, kobiety coraz liczniej przyjeżdżają do nas. Fama o naszym turnieju rozchodzi się i znajduje zwolenniczki ‒ mówi dr Irena Eris.

    9. Turniej Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup zostanie rozegrany na polu golfowym Sand Valley w Pasłęku, niedaleko Elbląga.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

    Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

    Transport

    Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

    Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

    Firma

    Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

    Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.