Newsy

Autem elektrycznym można już przejechać wzdłuż całego wybrzeża. Sieć hoteli udostępniła właścicielom takich aut bezpłatne ładowarki

2018-08-23  |  06:30

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce wciąż jest relatywnie niewielka, ale z roku na rok rośnie skokowo. Wymusza to rozbudowę infrastruktury do ładowania takich aut, w co coraz częściej inwestują prywatne podmioty. Posiadacze elektryków mogą już przejechać takim samochodem wzdłuż całego polskiego wybrzeża, ponieważ Zdrojowa Hotels udostępnia bezpłatne ładowarki we wszystkich swoich obiektach – nie tylko dla gości hotelowych. Ładowarki będą też dostępne w powstających hotelach sieci, a spółka zapowiada kolejne, proekologiczne inicjatywy.

Udział samochodów elektrycznych w polskim rynku wciąż jest niewielki – w ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce nieco ponad tysiąc elektryków, ale sprzedaż takich aut z roku na rok rośnie o kilkadziesiąt procent. Eksperci firmy doradczej EY szacują, że za pięć lat auta elektryczne będą odpowiadać już za ok. 6 proc. ogółu sprzedaży. Jak na razie jedną z największych barier jest brak infrastruktury do ładowania takich pojazdów, ale przyjęty niedawno rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności jednak zakłada, że do 2020 roku ma powstać w Polsce około czterystu punktów szybkiego ładowania samochodów i ok. sześciu tysięcy publicznych punktów ładowania o normalnej mocy.

 W kwestii promowania elektromobilności współpracujemy z korporacją taksówkarską w Świnoujściu, dzięki czemu goście naszego hotelu Radisson Blu Resort Świnoujście mogą korzystać z samochodów elektrycznych tej korporacji, która ładuje się na terenie naszego obiektu. Kolejnym krokiem są ładowarki do samochodów elektrycznych we wszystkich naszych obiektach, dostępne bezpłatnie zarówno dla gości, jak i dla innych osób, które potrzebują się podładować – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Śliwka, dyrektor rozwoju w Zdrojowa Invest & Hotels.

Obiekty Zdrojowa Hotels są wyposażone w specjalne stacje ładowania Tesla Destination Charger, które ładują samochody do pełna w 3–4 godziny, oraz pasujące do większości elektrycznych aut Universal Connectors (Type 2). W jedenastu obiektach należących do sieci obiektach poza ładowarkami Tesli udostępniane są także ładowarki dla innych pojazdów.

– Ostatnie ładowarki zainstalowaliśmy przed wakacjami. One są widoczne na mapach nawigacyjnych, więc naturalnie ściągają gości do hotelu. Początkowo były to pojedyncze wizyty w tygodniu. Dzisiaj praktycznie codziennie w każdym obiekcie ładuje się taki samochód. Zainteresowanie ładowarkami rośnie, tak jak sprzedaż i dostępność samochodów elektrycznych w Polsce. Mamy coraz więcej gości zagranicznych i ok. 50 proc. użytkowników ładowarek stanowią Niemcy, 30 proc. – Skandynawowie, a pozostałe 20 proc. to Polacy, którzy też coraz chętniej kupują samochody elektryczne – mówi Piotr Śliwka.

Zdrojowa jest jak na razie jedyną w Polsce siecią hotelarską, która udostępnia ładowarki do elektryków we wszystkich swoich obiektach, zarówno nad morzem, jak i w górach.

 W tym roku razem z firmą Tesla organizujemy również eventy, z których pierwszy odbył się już w Kołobrzegu, drugi odbędzie się w sierpniu w Świnoujściu. Goście hotelowi mogą się umówić na jazdę próbną, zobaczyć i zakochać się w tych samochodach, bo praktycznie każdy po takiej jeździe deklaruje chęć zakupu samochodu elektrycznego – podkreśla dyrektor rozwoju w Zdrojowa Invest & Hotels.

Dodaje, że wspieranie elektromobilności wpisuje się w proekologiczne działania marki i program „Zdrojowa Eco Friendly”, realizowany we wszystkich hotelach.

 Zdrojowa Hotels od samego początku kładzie duży nacisk na ekologiczność, począwszy od projektowania naszych obiektów, zarówno tych, które realizujemy teraz, jak i tych sprzed dziesięciu laty. Obejmuje to również procesy, które przebiegają w samych obiektach, czyli wykorzystanie wody, energii elektrycznej. Zachęcamy gości do zużywania mniejszej liczby ręczników, wymieniamy je tylko na prośbę gości. Razem z naszymi gośćmi bierzemy również udział w różnego rodzaju wydarzeniach, typu sprzątanie świata czy godzina dla Ziemi, kiedy gasimy światła w restauracjach czy częściach wspólnych i zapalamy świece – mówi Piotr Śliwka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.