Mówi: | Dariusz Mazurkiewicz |
Funkcja: | dyrektor zarządzający |
Firma: | SkyCash Poland SA |
Rośnie rynek płatności mobilnych. Już 60 proc. telefonów na rynku to smartfony
Płatności mobilne pozwalają na kupno biletów komunikacji miejskiej i kolejowych, do kin czy teatrów, wnoszenia opłat za parkingi – bez konieczności odwiedzania kas, kiosków i biletomatów. Zdarza się, że dla płacących telefonem cena usługi jest niższa niż dla kupujących tradycyjnie. Wraz z rosnącą liczbą smartfonów na rynku będzie rosła również oferta usług mobilnych.
Według danych firmy Bain & Company użytkownicy płatności mobilnych to na razie, w zależności od kraju, 3-7 proc. osób kupujących za pomocą urządzeń mobilnych, ale w ostatnich dwóch latach ich liczba na całym świecie dynamicznie wzrasta.
– Potencjał rynku płatności mobilnych jest wprost proporcjonalny do tzw. smartfonizacji społeczeństwa. Im więcej smartfonów, wysokowydajnych urządzeń z dostępem do środowiska aplikacyjnego, tym większa popularność transakcji mobilnych – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Dariusz Mazurkiewicz, dyrektor zarządzający SkyCash Poland.
Według danych operatorów sieci telekomunikacyjnych już ponad 60 proc. telefonów na polskim rynku to smartfony, a jedna czwarta ich użytkowników korzysta z dodatkowych funkcji – poza wysyłaniem wiadomości SMS i telefonowaniem – jakie smartfony oferują.
Dziś użytkownicy telefonów oczekują znacznie więcej niż tylko podstawowych funkcji. Tym bardziej że i twórcy aplikacji pracują nad swoją ofertą, proponując coraz to nowe rozwiązania, które będą zaspokajały zmieniające się potrzeby konsumentów. Mogą oni przez telefon zapłacić za parking, kupić bilet autobusowy, bilet kolejowy czy wejściówkę do kina lub teatru. Unikają w ten sposób problemu braku drobnych w portfelu czy stania w kolejkach.
– Usługi komunikacyjne i transportowe oraz opłaty parkingowe są najbardziej popularne wśród użytkowników – mówi Dariusz Mazurkiewicz. – Komórka zastępuje w tym momencie biletomat, parkomat, kasę, okienko, kiosk, jak widać telefon potrafi bardzo wiele aspektów ludzkiego zmienić.
Oferowana przez SkyCash usługa mobiParking wraz z usługą płatności jest bardzo popularna wśród użytkowników smartfonów. Można z niej korzystać w strefach płatnego parkowania w ponad 30 miastach w Polsce.
– Widać też zmiany przyzwyczajeń klientów w kupowaniu biletów do kina. Bez kolejki do kasy użytkownik dokonuje pełnej transakcji wraz z rezerwacją miejsca na dowolny film w sieci Multikino, Helios czy w mniejszych placówkach kinowych. Do potrzeb kontroli również wystarczy telefon – zapewnia Mazurkiewicz.
Użytkownicy smartfonów za pomocą aplikacji mogą również korzystać z innych usług finansowych – m.in. przelewać środki na numer telefonu, doładować telefon na kartę, opłacić rachunki czy zapłacić za zakupy internetowe.
Czytaj także
- 2023-11-17: Cyfrowe euro możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Prace nad cyfrowymi odpowiednikami swoich walut prowadzi już 130 państw
- 2023-11-29: Rośnie liczba użytkowników aplikacji walczących z marnowaniem żywności. Na zainteresowanie mocno wpłynął wzrost cen
- 2023-08-29: Nakładka na telefon pomoże w regularnym monitorowaniu ciśnienia. Może się okazać tańszą i łatwiejszą w obsłudze alternatywą dla naramiennego ciśnieniomierza
- 2023-06-06: Rośnie akceptacja Polaków dla rozwoju telekomunikacji, w tym 5G. Wciąż jednak pokutuje wiele mitów na temat pola elektromagnetycznego
- 2023-07-13: E-tatuaż umożliwi mobilne monitorowanie pracy serca. Ultracienkie urządzenie może znacznie wcześniej wykryć nieprawidłowości
- 2023-05-16: Diagnozowanie anemii będzie możliwe bez badania krwi. Nowe rozwiązanie może być szczególnie pomocne w biedniejszych krajach
- 2023-03-31: Na rynku działa już ponad 1,2 mln terminali płatniczych. Nadal może być 500–600 tys. miejsc, gdzie płatności bezgotówkowe nie są przyjmowane
- 2023-03-16: Polacy zaczynają dbać o cyfrową higienę. Co dziesiąty unika korzystania z telefonu przed snem, co piąty ogranicza liczbę powiadomień
- 2023-03-10: Australijscy naukowcy pracują nad wydłużeniem żywotności baterii w smartfonach. Będzie można je użytkować nawet trzy razy dłużej
- 2023-02-27: Specjalna aplikacja pomaga trenować zapamiętywanie. To szansa dla pacjentów na wczesnym etapie alzheimera
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.