Newsy

Rośnie zainteresowanie klientów autami poleasingowymi

2016-01-19  |  06:35
Mówi:Sławomir Wontrucki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:LeasePlan Fleet Management Polska
  • MP4
  • Polacy często kupują używane samochody. Systematycznie rośnie ich import, kupujemy także coraz więcej aut krajowego pochodzenia. Klienci indywidualni chętnie poszukują aut poleasingowych – wynika z obserwacji firm z branży. W Polsce hasło „samochód poleasingowy” wpisywane jest w wyszukiwarkę Google 26 tys. razy miesięcznie. Firmy liczą na to, że sprzedaż będzie dynamicznie rosła i przygotowują nowe oferty dla klientów indywidualnych.

    Wraz z obserwowanymi w ostatnich latach wzrostem gospodarczym i rosnącą zamożnością Polaków, widać również ożywienie na rynku motoryzacyjnym. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, do końca listopada zarejestrowano w kraju ok. 318 tys. nowych pojazdów osobowych – o 6,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie do końca września sprowadzono do Polski z zagranicy prawie 618 tys. używanych samochodów, co oznacza wzrost o 5,6 proc. Coraz większym zainteresowaniem wśród klientów indywidualnych cieszą się również auta poleasingowe.

    Współpracujemy z gronem ok. 400 partnerów, którzy hurtowo kupują u nas samochody na internetowych aukcjach. Sprzedajemy każdą liczbę aut po zakończeniu kontraktów. Czas od momentu wystawienia auta do jego sprzedaży to maksymalnie 10 dni, co tylko potwierdza duże zapotrzebowanie rynku hurtowego na takie auta. Ono przekłada się oczywiście na rynek detaliczny, na który właśnie wchodzimy. Będziemy zdobywać doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej do konsumenta bądź do firmy, ale w kanale bezpośrednim. Dlatego stworzyliśmy takie miejsce jak Salon Aut Poleasingowych LeasePlan – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir Wontrucki, prezes zarządu LeasePlan Fleet Management Polska.

    Spółka w połowie grudnia otworzyła w Warszawie przy ul. Malowniczej 29 swój pierwszy Salon Aut Poleasingowych. W ofercie znajdują się samochody z pełną historią użytkowania, z polskich sieci dealerskich i od pierwszego właściciela.

    Kupując auto w salonie, klient przede wszystkim ma zapewnione bezpieczeństwo transakcji i wiarygodną ofertę – zapewnia prezes LeasePlan. – Ceny są rynkowe, skalkulowane między innymi w oparciu o wyszukiwarki internetowe, porównujące wszystkie oferty zbliżonych marek i modeli oferowanych. w Polsce z podobnymi przebiegami i w podobnym wieku.

    Częstotliwość wyszukiwania w internecie haseł „auto poleasingowe” lub „samochód poleasingowy” świadczy o tym, że Polacy dużą wagę przykładają do bezpiecznego zakupu samochodu używanego. Jak przekonuje prezes Wontrucki, to największa zaleta aut poleasingowych.

    Spodziewamy się, że pierwsze 3–6 miesięcy pokaże nam, które auta są poszukiwane i budzą największe zainteresowanie. Do tego będziemy dostosowywali ofertę LeasePlan dla klienta indywidualnego – mówi Wontrucki. – W 2016 roku chcemy sprzedać minimum 1 tys. samochodów. Docelowo powinno to być w granicach 1,2–1,5 tys. aut. Salon Aut Poleasingowych LeasePlan daje możliwość stałej ekspozycji ponad 300 samochodów.

    LeasePlan Polska jest jednym z głównych graczy na rynku wynajmu długoterminowego. Zarządza flotą ponad 25 tys. aut dla blisko 1 tys. firm.

    Po trzecim kwartale rok do roku rynek wzrósł o 14 proc. – podkreśla Sławomir Wontrucki. – Zakładając, że wzrost gospodarczy utrzyma się na poziomie 3,5–3,8 proc. to wzrost na rynku wynajmu powinien oscylować w granicach 5–10 proc. Schematy funkcjonowania, które do tej pory obejmowały rynek leasingu operacyjnego czy wynajmu długoterminowego, mogą ulec zmianie na rzecz przede wszystkim uproszczenia umów, procedur związanych z ich podpisaniem, terminu przebiegu i wszystkich innych założeń, które leżą u podstawy kontraktów – mówi prezes.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

    5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

    Ochrona środowiska

    Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

    Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

    Handel

    Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

    – Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.