Mówi: | Łukasz Chmaj |
Funkcja: | kierownik logistyki |
Firma: | Intersport Polska SA |
Intersport otwiera dwa nowe sklepy i wprowadza specjalistyczne usługi doradcze dla swoich klientów
Intersport otwiera dwa nowe sklepy: w Lublinie i Kaliszu, a kolejne prawdopodobnie jesienią. Obecna we wszystkich dużych miastach Polski sieć sklepów sportowych stawia teraz na swój rozwój w mniejszych miejscowościach, a także na profesjonalne usługi doradcze w różnych dziedzinach sportu.
Sieć Intersportu powiększyła się o dwa sklepy: w Galerii Amber w Kaliszu oraz w Atrium Felicity w Lublinie.
– Na chwilę obecną w Polsce Intersport ma 33 sklepy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Chmaj, kierownik logistyki w Intersport Polska SA. – Możliwe, że jeszcze jeden lub dwa sklepy otworzymy jesienią, ale to jest uzależnione od tego, kiedy zostaną ukończone galerie handlowe.
Sklepy Intersportu znajdują się w galeriach handlowych we wszystkich dużych miastach Polski. W swojej nowej strategii rozwoju firma chce teraz postawić na mniejsze miasta.
– W tej chwili rozwijamy swoją sieć sprzedaży w średniej wielkości miastach. Tam ciągle jest wielu potencjalnych klientów i chcemy ich obsługiwać – potwierdza Łukasz Chmaj. – Takie rynki, jak Poznań, Wrocław czy Warszawa są już nasycone. Nie ma sensu otwierać tam kolejnych sklepów, ponieważ to jest kanibalizacja pomiędzy sklepami.
Równolegle firma rozwija swój sklep internetowy, chcąc dotrzeć w ten sposób do klientów, którzy nadal jeszcze mieszkają w zbyt dużej odległości od jej sklepów stacjonarnych.
Sieć sklepów chce również wzmocnić swoją sprzedaż poprzez profesjonalne usługi doradcze. Specjalizacja ma jej dać dodatkową przewagę konkurencyjną na rynku artykułów sportowych.
– W tej chwili pojawią się w naszych sklepach eksperci biegowi. Bywają także eksperci od piłki nożnej, za chwilę pojawią się także eksperci fitnessowi – wymienia Chmaj w czasie Retail Summit.
W ramach nowych usług doradczych Intersport organizuje badanie stopy, które pokaże klientom, w jaki sposób układa się ona podczas biegania. Sprzęt diagnostyczny będzie dostępny we wszystkich dużych sklepach do 31 maja br.
– Specjalne bieżnie wyposażone w kamery pozwalają sprzedawcy ocenić, czy nasz klient biega prostopadle do podłoża czy z jakimś wychyłem stopy. Na podstawie tej wiedzy dobieramy odpowiednie buty i wkładki, by bieganie było zdrowe i nie skończyło się kontuzją stawu za rok czy dwa lata – wyjaśnia przedstawiciel sieci. – Jeśli po 2–3 tygodniach okaże się, że bezpłatne badanie stopy jest przydatne, to jesteśmy w stanie takie urządzenia postawić w każdym sklepie.
Czytaj także
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-25: Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu
- 2025-04-29: Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-05-06: Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-23: Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.