Newsy

Kolejne imprezy sportowe sposobem na pozyskanie zagranicznych turystów

2013-04-12  |  06:30
Mówi:Rafał Szmytke
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Organizacja Turystyczna
  • MP4
  • Polska Organizacja Turystyczna chce w dalszym ciągu promować Polskę poprzez sport. Turystów do naszego kraju mają przekonywać kolejne imprezy, jak np. majowe mistrzostwa Europy w snookerze czy Tour de Pologne. Ubiegły rok – dzięki Euro 2012 – okazał się być rekordowym pod względem liczby zagranicznych turystów odwiedzających nasz kraj. Według statystyk Polskiej Organizacji Turystycznej przyjechało ich 11 proc. więcej niż w 2011 roku.

    Polska Organizacja Turystyczna współpracuje z organizatorami kolejnych imprez sportowych. Na koniec maja zaplanowano np. Indywidualne mistrzostwa Europy w snookerze, które będą rozgrywane w Zielonej Górze.

     – To będzie prawie 2 tygodnie wielkich emocji, a zarazem dwa tygodnie skierowanych oczu mediów i kibiców snookera z całego świata, a szczególnie z Europy właśnie na Zieloną Górę, a więc na Polskę – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

    POT już od sześciu lat angażuje się również w Tour de Pologne, czyli najważniejszą imprezę kolarską w kraju. Poprzez sport organizacja chce budować pozytywny wizerunek Polski wśród gości z zagranicy.

     – Jesteśmy w pierwszej lidze organizatorów dużych imprez sportowych na świecie – mówi Szmytke. – Dla budowy wizerunku turystycznego kraju, czyli dla zachęcenia turystów z całego świata do przyjazdów właśnie do tego miejsca, potrzeba jest pozytywnych emocji.

    Do Polski przyjechało w ubiegłym roku ponad 13,5 mln zagranicznych turystów, co przeszło najśmielsze oczekiwania branży. Ta spodziewała się bowiem spadków.

     – Efekt przyjazdów po Euro 2012 miał być odłożony o 2-3 lata w czasie, czyli spodziewaliśmy się ich w roku 2013-2014, tymczasem już za 2012 odnotowaliśmy największy w ostatnich kilkunastu latach skok – mówi szef POT.

    Polska sprawdziła się w roli organizatora i gospodarza zawodów. Według Szmytke tym samym staliśmy się krajem, w którym światowe i europejskie federacje sportowe chętnie organizują i organizować będą zawody najwyższej rangi. Podobnie z imprezami kulturalnymi, które zwykle przyciągają duże rzesze widzów.

     – Pamiętajmy, że turystyka jest działem eksportu – przypomina szef POT. – Niczego nie wywozimy, ale pieniądze przyjeżdżają do nas w postaci zapłaty za noclegi, gastronomię czy za wszelkie aktywności w życiu codziennym. W roku 2012 udział turystyki i przemysłu turystycznego w PKB to jest prawie 6 proc., co umiejscawia turystykę wśród najbardziej dochodowych gałęzi polskiej gospodarki. Dla porównania rolnictwo to około 3 proc. PKB – mówi Rafał Szmytke.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

    Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

    Ochrona środowiska

    Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

    Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.