Newsy

Kolejne imprezy sportowe sposobem na pozyskanie zagranicznych turystów

2013-04-12  |  06:30
Mówi:Rafał Szmytke
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Organizacja Turystyczna
  • MP4
  • Polska Organizacja Turystyczna chce w dalszym ciągu promować Polskę poprzez sport. Turystów do naszego kraju mają przekonywać kolejne imprezy, jak np. majowe mistrzostwa Europy w snookerze czy Tour de Pologne. Ubiegły rok – dzięki Euro 2012 – okazał się być rekordowym pod względem liczby zagranicznych turystów odwiedzających nasz kraj. Według statystyk Polskiej Organizacji Turystycznej przyjechało ich 11 proc. więcej niż w 2011 roku.

    Polska Organizacja Turystyczna współpracuje z organizatorami kolejnych imprez sportowych. Na koniec maja zaplanowano np. Indywidualne mistrzostwa Europy w snookerze, które będą rozgrywane w Zielonej Górze.

     – To będzie prawie 2 tygodnie wielkich emocji, a zarazem dwa tygodnie skierowanych oczu mediów i kibiców snookera z całego świata, a szczególnie z Europy właśnie na Zieloną Górę, a więc na Polskę – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

    POT już od sześciu lat angażuje się również w Tour de Pologne, czyli najważniejszą imprezę kolarską w kraju. Poprzez sport organizacja chce budować pozytywny wizerunek Polski wśród gości z zagranicy.

     – Jesteśmy w pierwszej lidze organizatorów dużych imprez sportowych na świecie – mówi Szmytke. – Dla budowy wizerunku turystycznego kraju, czyli dla zachęcenia turystów z całego świata do przyjazdów właśnie do tego miejsca, potrzeba jest pozytywnych emocji.

    Do Polski przyjechało w ubiegłym roku ponad 13,5 mln zagranicznych turystów, co przeszło najśmielsze oczekiwania branży. Ta spodziewała się bowiem spadków.

     – Efekt przyjazdów po Euro 2012 miał być odłożony o 2-3 lata w czasie, czyli spodziewaliśmy się ich w roku 2013-2014, tymczasem już za 2012 odnotowaliśmy największy w ostatnich kilkunastu latach skok – mówi szef POT.

    Polska sprawdziła się w roli organizatora i gospodarza zawodów. Według Szmytke tym samym staliśmy się krajem, w którym światowe i europejskie federacje sportowe chętnie organizują i organizować będą zawody najwyższej rangi. Podobnie z imprezami kulturalnymi, które zwykle przyciągają duże rzesze widzów.

     – Pamiętajmy, że turystyka jest działem eksportu – przypomina szef POT. – Niczego nie wywozimy, ale pieniądze przyjeżdżają do nas w postaci zapłaty za noclegi, gastronomię czy za wszelkie aktywności w życiu codziennym. W roku 2012 udział turystyki i przemysłu turystycznego w PKB to jest prawie 6 proc., co umiejscawia turystykę wśród najbardziej dochodowych gałęzi polskiej gospodarki. Dla porównania rolnictwo to około 3 proc. PKB – mówi Rafał Szmytke.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.