Newsy

Plany prezesa PZPS: Narodowe Centrum Siatkówki za ponad 100 mln zł

2012-11-06  |  06:55
Mówi:Mirosław Przedpełski
Funkcja:Prezes
Firma:Polski Związek Piłki Siatkowej
  • MP4

    Budowa Narodowego Centrum Siatkówki, dokończenie programu budowy Siatkarskich Ośrodków Szkolnych oraz złoty medal na Mistrzostwach Świata w 2014 r. odbywających się w Polsce - to zadania, które stawia przed Polskim Związkiem Piłki Siatkowej Mirosław Przedpełski, wybrany na kolejną kadencję prezes PZPS. Jego zdaniem na realizacji tych planów skorzystają też sponsorzy, którzy coraz chętniej wspierają polską siatkówkę.

    Największym marzeniem prezesa Polskiego Związku Piłki Siatkowej jest wybudowanie Narodowego Centrum Siatkówki.

    - Takie centrum jest w Brazylii, funkcjonuje tam kilka hal, są miejsca odnowy biologicznej, baseny, szkoły, w których można wykładać zarówno dla uczniów, jak i dla trenerów. Jest to fantastyczna sprawa. Wydaje mi się, że polska siatkówka ma wystarczająco dużo siły, by taki obiekt zbudować. Potrzebujemy miejsca, gdzie będziemy uczyć, zarówno siatkarzy, jak i trenerów. Siatkówka staje się dyscypliną narodową i moim zdaniem Polska musi takie Centrum Siatkówki mieć - mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes Mirosław Przedpełski.

    Realizacja tej wizji ma kosztować około 100-150 milionów złotych i potrwać ma kilka lat. Jak zapewnia Mirosław Przedpełski prowadzone są już konkretne rozmowy i konsultacje, również z przedstawicielami świata biznesu. Jego zdaniem inwestowanie w siatkówkę, a tym samym w Narodowe Centrum Siatkówki to bardzo opłacalny interes.

     - Naszymi głównymi sponsorami są Polkomtel i Orlen. Te firmy bardzo mocno czują, że siatkówka jest w tej chwili dyscypliną sukcesu. W związku z tym dużo łatwiej jest sponsora znaleźć. Podobnie jak w piłce nożnej, chociaż
    piłka nożna jest dużo popularniejszą dyscypliną, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie -
    zauważa Mirosław Przedpełski.

    Prezes PZPS podkreśla jednak, że sprawą kluczowa dla polskiej siatkówki jest osiąganie bardzo dobrych wyników sportowych. Bez nich trudno mówić o zainteresowaniu sponsorów.

     - Musimy zdobywać medale. Priorytetem jest, aby na każdej imprezie, a przede wszystkim na Mistrzostwach Świata w roku 2014 w Polsce zdobyć złoty medal. W roku 2014 będziemy obchodzili rocznicę 40- lecia od zdobycia medalu MŚ w 74 roku. Myślę, że to trzeba uczcić złotym medalem - mówi prezes PZPS.

    Kolejnym zadaniem, przed którym stoi PZPS jest dokończenie programu budowy Siatkarskich Ośrodków Szkolnych, który ruszył miesiąc temu.

     - W tej chwili wydajemy pieniądze głównie na to, aby dostarczyć odpowiedni sprzęt do szkół, a także na reorganizację szkół. Jest to olbrzymie logistyczne przedsięwzięcie - chodzi o organizację 130 szkół w całej Polsce, ponad 600 umów z trenerami, itp. W przeciągu miesiąca udało nam się załatwić wszystkie formalne sprawy - przetargi, kwestie dostarczenia sprzętu, czy szkolenia trenerów - mówi Mirosław Przedpełski.

    Zdaniem prezesa pierwsi, najlepsi reprezentanci wychowani w takich Szkolnych Ośrodkach trafią do siatkarskiej drużyny narodowej już 2-3 lata po jej ukończeniu.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.