Mówi: | Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG oraz submarek Maybach i Klasy G |
Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży. Elektryfikacja dużą szansą dla tego segmentu rynku
W ubiegłym roku sprzedaż AMG, sportowego i wyczynowego brandu Mercedesa, wzrosła o blisko 17 proc. do rekordowych 146 tys. egzemplarzy. Polska jest dla tej marki czwartym rynkiem zbytu w Europie, a gdański AMG Brand Center jednym z nielicznych jej salonów na świecie. – Ten segment rynku rośnie na całym świecie i „młodnieje”, bo przyciąga coraz młodszych klientów – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny marki Mercedes-AMG. W kolejnych latach będą ich przyciągać dwa trendy – elektromobilność i cyfryzacja, czyli m.in. wejście w e-wyścigi. AMG zaprezentowało właśnie specjalne odsłony swoich flagowych modeli przygotowane na 55. urodziny.
– Dziś co 10. mercedes sprzedawany jest w Polsce pod marką AMG. Płynie z tego jasny wniosek, że ta marka, tak jak i sam Mercedes, wpasowuje się w gusta klientów – mówi agencji Newseria Biznes Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe.
Polscy klienci mają istotny wkład w wyniki koncernu. Polska jest bowiem czwartym rynkiem zbytu AMG w Europie i 12. na świecie, a marka z roku na rok umacnia tu swoją pozycję. W ostatnich miesiącach liderem sprzedaży nad Wisłą z portfolio AMG była klasa G 63, a za nim GT czterodrzwiowe Coupe 43 oraz kompaktowa Klasa A 45.
– W portfolio marki jest wiele samochodów. Dzięki elektryfikacji, którą konsekwentnie prowadzimy nie tylko w AMG, ale w całym Mercedesie, możemy być pewni, że będą się pojawiać kolejne samochody AMG, które naprawdę zasługują na tę nazwę – prawdziwe sportowe samochody o doskonałych osiągach. – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.
W ubiegłym tygodniu Mercedes zaprezentował AMG C63S e Performance, który zadebiutuje na polskim rynku na początku przyszłego roku. Będą dostępne dwie jego wersje: limuzyna i kombi.
– Samochody o wysokich osiągach są dla Mercedesa bardzo ważne, nie tylko ze względu na skalę sprzedaży, ale też wizerunkowo. Szczególnie marka AMG daje emocje i przyciąga fanów. Dlatego ważne jest wzmacnianie tego wizerunku i odnoszenie sukcesów w zakresie zaawansowanych technologii, innowacji, ale także zwycięstw w wyścigach – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG.
Sukcesy w sportach motorowych były od początku w centrum zainteresowania inżynierów Mercedesa, Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera, którzy w 1967 roku otworzyli niedaleko Stuttgartu zakład tuningowy AMG. Chcieli udowodnić, że ich modyfikacje silników i zawieszeń sprawdzą się nawet w najbardziej wymagających, wyścigowych warunkach. Z czasem ich marka została oficjalnym partnerem koncernu Mercedes-Benz, skupiając się na produkcji aut sportowych z przeznaczeniem nie tylko do ścigania się, lecz również do warunków drogowych. Po 55 latach firma z siedzibą w Affalterbach jest spółką zależną Mercedes-Benz Group AG i jej sportowym liderem. Zatrudnia ponad 2 tys. osób.
– Jestem szczególnie dumny, że możemy świętować 55. urodziny tutaj, w AMG Brand Center, który do niedawna był jedynym takim salonem w Europie. To naprawdę wielka rzecz – podkreśla dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska.
Na specjalnej wystawie w AMG Brand Center w Gdańsku, otwartym w 2019 roku salonie, marka przypomniała swoje najpopularniejsze modele historyczne. Między innymi 300 SEL Rote Sau, czyli czerwoną świnię, która w 1971 roku zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej na słynnym torze Spa-Francorchamps. Pojawiły się także dwa najbardziej znane modele Hammerów, które dziś biją rekordy cenowe na aukcjach kolekcjonerskich youngtimerów.
Zaprezentowano także nowsze modele, np. elektrycznego Gullwinga – SLS E-Cell, który zamiast silnika V8 ma cztery jednostki elektryczne, po jednej na każde koło, dzięki czemu przyspiesza do 100 km/h w niecałe 4 s, a do 200 km/h – w 11 s. W ramach obchodów 55. urodzin Mercedes-AMG przygotował kilka specjalnych serii swoich modeli – Edition 55. Na wystawie w Gdańsku zaprezentował także najnowszy w pełni elektryczny model EQE, który ma stanowić nowe otwarcie dla sportowej marki.
– Rozpoczęliśmy już elektryfikację naszej oferty modeli. Mamy już hybrydy klasy Performance, które nazwaliśmy e-Performance, klasy GT i teraz także C – wyposażone w innowacyjne technologie wyciskające z aut maksymalne osiągi. Wprowadziliśmy też do naszej oferty w pełni elektryczne Mercedesy z serii EQE i EQS, które teraz oferowane są pod marką AMG. Pracujemy nad naszą własną architekturą elektryczną, która w przyszłości trafi do konkretnych modeli AMG – wymienia dyrektor generalny Mercedes-AMG. – Elektromobilność to wymyślenie na nowo całego naszego segmentu. Jesteśmy w okresie przejściowym, ale dostrzegamy w elektromobilności ogromne szanse, bo silniki elektryczne niosą ze sobą wiele różnych możliwości.
Jego zdaniem elektryfikacja napędów to także szansa na pozyskanie nowych grup klientów zainteresowanych najnowszymi technologiami.
– Obecnie naszą grupą docelową są klienci, którzy uwielbiają nowinki technologiczne. To miłośnicy nowych technologii, innowacji i spektakularnych osiągów. Z tym że osiągi to nie tylko przyspieszenie, ale również dynamika prowadzenia auta. To dla nich bardzo ważny aspekt. Uwielbiają to, co ekskluzywne. Chcą mieć coś wyjątkowego, chcą kupić coś dla siebie, bardzo akcentowana jest indywidualność. Do takich klientów kierujemy naszą ofertę – mówi Philipp Schiemer. – Ten segment rynku zwiększył się i „odmłodniał”. Dużo młodsi ludzie niż w przeszłości interesują się tymi samochodami i chcą je kupować. Segment wkracza też w świat cyfrowy. Popularny staje się e-racing i simracing, tego typu aktywności, które mieszają rzeczywistość ze światem wirtualnym.
Jak podkreśla, niezmienne pozostaje motto marki – „Driving Performance”, co więcej, stale zyskuje na aktualności.
– Nasze motto mówi o tym, że chcemy być najlepsi w aspekcie wrażeń z prowadzenia samochodu. Nie zależy nam na tym, żeby uzyskać najszybsze auto na rynku, tylko stawiamy na najlepszą mieszankę parametrów szybkości i dynamiki. Samochód musi radzić sobie świetnie w każdym aspekcie. Dotyczy to także hamowania i kwestii bezpieczeństwa – mówi dyrektor generalny marki Mercedes-AMG.
Czytaj także
- 2025-03-05: Małgorzata Potocka: Wydaje mi się, że ja wczoraj otworzyłam Teatr Sabat. Te 25 lat to była chwila moment
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-03-10: Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.
Ochrona środowiska
Ponad 2 mld ludzi nie ma dostępu do czystej wody. To pogłębia ubóstwo i nierówności społeczne

Brak dostępu do wody pitnej to dziś codzienność m.in. w niektórych krajach Afryki Wschodniej. Idzie za tym nie tylko zwiększone ryzyko chorób, ale też pogłębiające się ubóstwo i nierówności społeczne. Mieszkańcy najbardziej dotkniętych suszą rejonów muszą się bowiem skupiać na poszukiwaniu wody zamiast na pracy czy nauce. ONZ szacuje, że realizacja do 2030 roku Celu 6. Zrównoważonego Rozwoju wymaga znacznego przyspieszenia.
Przemysł
Europejczycy popierają większe zaangażowanie UE w obronność. Prawie 90 proc. oczekuje ściślejszej współpracy państw członkowskich

90 proc. obywateli UE wskazuje, że państwa członkowskie powinny się bardziej zjednoczyć w obliczu obecnych wyzwań. Co istotne, dwie trzecie badanych oczekuje, że UE bardziej zaangażuje się w ich ochronę przed globalnymi zagrożeniami – wskazuje „Eurobarometr 2025”. Takie podejście jest dziś dominujące w większości krajów członkowskich. Sprzyjają temu także narzędzia proponowane przez KE na rzecz zwiększania inwestycji w rozwój zdolności obronnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.