Mówi: | Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Stokrotka Krzysztof Książek, członek zarządu i dyrektor ds. franczyzy, Stokrotka |
Stokrotka na przełomie roku planuje rozpocząć testowo sprzedaż internetową
Stokrotka myśli o sprzedaży przez internet. Planuje pod koniec roku lub na początku przyszłego ruszyć z pilotażem, ale na razie tylko w jednym regionie – w Lublinie. Teraz chce się rozwijać przez franczyzę. Sieć stawia na projekt franczyzowy dla supermarketów. Z kolei nieco mniejsze od nich markety, czyli sklepy o powierzchni 200-400 mkw. będą mogły stać się franczyzobiorcami Stokrotki w czwartym kwartale br.
– Mamy plany uruchomienia sprzedaży internetowej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki. – Zrobimy to pod koniec tego roku albo na początku przyszłego. Na razie będzie to rozwiązanie pilotażowe, realizowane w jednym z regionów Polski – dodaje.
Spółka Emperia, właściciel sieci Stokrotka, rusza z projektem franczyzowym dla supermarketów. Poszukuje właścicieli lokali o powierzchni powyżej 400 mkw. Z kolei pierwsze franczyzy dla marketów (200-400 mkw.) pojawią się w czwartym kwartale. Do końca 2016 r. Emperia planuje mieć 627 sklepów marki Stokrotka, w tym ponad 80 marketów i supermarketów franczyzowych. Na razie we franczyzie działa 1 supermarket.
– Dzięki franczyzie Stokrotka zwiększyć skalę działalności, a tym samym zyska kolejne elementy przewagi konkurencyjnej w stosunku do pozostałych detalistów – mówi Dariusz Kalinowski. – Franczyzobiorcy pozwoli zaś na efektywną konkurencję na coraz bardziej wymagającym rynku. Pozwoli mu działać pod mocno rozpoznawalnym i wspieranym marketingowo brandem Stokrotki.
Obecnie w Polsce rynek obejmuje kilkaset franczyz w segmencie detalicznym. Niekiedy jednak współpraca ta jest mało rozwinięta, np. dotyczy tylko marketingu, albo opiera się na współpracy z firmą zajmującą się sprzedażą hurtową. Przedstawiciele Stokrotki zapewniają, że oferta sieci będzie pierwszą tak kompleksową. Stokrotka oferuje franczyzobiorcom pomoc dotyczącą oferty asortymentowej, kształtowania cen i efektywnej polityki promocyjnej.
– Prowadzenie sklepu detalicznego we franczyzie ma sens tylko wtedy, gdy współpracuje się z firmą detaliczną, która wie, jak ten rynek działa. I takiej oferty detaliści dzisiaj potrzebują – mówi Krzysztof Książek, członek zarządu i dyrektor ds. franczyzy w sieci Stokrotka. – Udostępnimy franczyzobiorcom nasze standardy operacyjne, rozwiązania i procesy, które pomagają prowadzić sklep bardziej efektywnie. Skupiamy się na tym, żeby pomóc naszym partnerom zwiększać sprzedaż, poprawiać marżę i optymalizować koszty, a co za tym idzie więcej zarabiać.
Branża spożywcza jest najliczniejsza pod względem liczby franczyzobiorców. Jednak według raportu firmy doradczej PROFIT system w ubiegłym roku najwięcej wzrosła liczba franczyzobiorców w branży doradztwa prawnego i biznesowego. Polskie systemy franczyzowe stanowią 85,5 proc. rynku. W 2013 r. średnia wartość inwestycji we franczyzę wyniosła 211,05 tysięcy zł w sektorze handlowym i 105,73 tysięcy zł w usługach.
Czytaj także
- 2025-02-06: Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne
- 2025-01-15: Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
- 2024-12-06: Luksusowe wydania książek w centrum zainteresowania kolekcjonerów. W Warszawie można zobaczyć ponad 20 białych kruków z Polski i zagranicy
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-09-11: Krzysztof Skórzyński: Segregowałem śmieci, zanim to było modne. Oszczędzam wodę i prąd. Ale wciąż robię za mało
- 2024-10-17: Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
- 2024-09-20: Krzysztof Skórzyński: Spełniłem swoje marzenie i uczę młodzież w szkole. To zawód niedoceniany na bardzo wielu płaszczyznach
- 2024-08-27: Do klubów fitness chodzi o 40 proc. więcej osób niż przed pandemią. Sieci takich obiektów szybko się rozbudowują
- 2024-08-20: Paulina Sykut-Jeżyna: „Halo tu Polsat” ma być inne od tego, co jest teraz na rynku. Mam swój pomysł na siebie w tym programie i nikim nie zamierzam się inspirować
- 2024-08-08: Osoby aktywnie korzystające z kultury mają wyższe poczucie szczęścia. Rzadziej czują się samotne i wykluczone społecznie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.