Mówi: | Piotr Gawron |
Funkcja: | senior project manager |
Firma: | Bank SMART |
Będzie przybywać użytkowników bankowości mobilnej
Ponad 3,5 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej, a w kolejnych latach liczba ta ma szybko rosnąć. Produkty dostępne są w kanale mobilnym są proste i bardziej zrozumiałe dla klientów – przekonują przedstawiciele Banku SMART, który w całości oparty jest o tego typu rozwiązania. Bank rozwija kolejne funkcjonalności na smartfony, m.in. logowanie do konta osobistego za pomocą głosu. Po roku działalności bank ma pełną ofertę kredytową i oszczędnościową dla klientów, w planach jest wprowadzenie produktów inwestycyjnych.
‒ Urządzenia mobilne dają niesamowite możliwości, które były niedostępne w tradycyjnym kanale internetowy. Myślę chociażby o wykorzystaniu takich funkcjonalności telefonów, jak aparat czy funkcje głosowe. I to jest według mnie kierunek rozwoju bankowości mobilnej. To widać nie tylko w Polsce, lecz także na całym świecie – mówi agencji informacyjnej Newseria Piotr Gawron, senior project manager z Banku SMART.
Jak podkreśla, przewagą bankowości mobilnej jest prostota rozwiązań oferowanych klientom – są one bardziej zrozumiałe i przystępne. Wprawdzie większość banków oferuje swoim klientom mobilny dostęp do konta bankowego i produktów za pomocą aplikacji lub przez strony internetowe przystosowane do urządzeń mobilnych, ale niewiele jest banków, które stawiają wyłącznie na ten kanał.
– Na rynku pojawiła się konkurencja ze strony dużych operatorów. Myślę, że to jest w ogóle przyszłość tego rynku, mówię to, patrząc na to, co się dzieje na świecie – klienci przenoszą się z kanału internetowego do urządzeń mobilnych, dlatego że tak jest prościej, wygodnie i użyteczniej – mówi Piotr Gawron. – Dlatego my w pierwszej kolejności myślimy o produktach oferowanych przez ten kanał.
Bank SMART jest częścią FM Banku PBP SA. Unikatową funkcjonalnością banku jest sterowanie głosowe kontem mobilnym i możliwość założenia konta osobistego przez telefon – trzeba tylko zrobić zdjęcie dowodu osobistego telefonem komórkowym.
Jak dodaje Piotr Gawron, w ciągu roku działalności bankowi udało się zbudować ofertę z pełnym zakresie usług bankowych dla klientów: od części rozliczeniowej, poprzez oszczędzanie klientów, do części kredytowej. Bank SMART rozszerza gamę produktów kredytowych oraz rozważa wprowadzenie produktów inwestycyjnych dla klientów indywidualnych.
‒ Chcielibyśmy wkrótce udostępnić pewne funkcjonalności, nowatorskie na rynku. Planujemy m.in. rozbudować naszą bankowość głosową o biometrię, tak żeby klient mógł się zalogować, używając tylko głosu, i tylko za pomocą głosu, żeby mógł „bankować” z nami mobilnie ‒ tłumaczy Piotr Gawron. ‒ Przewidujemy rozbudowę oferty o kolejne produkty finansowe, już nie tylko bankowe, tak żeby odpowiedzieć na wszystkie potrzeby finansowe klienta.
W jego ocenie o Banku SMART można mówić w kategorii dyskontu finansowego, który oferuje klientom atrakcyjne ceny przy zachowaniu jakości i prostoty produktów oraz rozwiązań.
Czytaj także
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-01-31: Bank Millennium: polska gospodarka będzie stopniowo wracać do równowagi. Główną siłą napędową będą lepsze nastroje konsumentów
- 2023-12-04: Polscy studenci tworzą innowacje o światowym potencjale. Pracują nad dronem badającym lodowce czy diagnostyką guzów mózgu z łez
- 2024-01-16: Roślinne burgery czy parówki znajdują coraz więcej zwolenników. Ponad połowa Polaków już ich próbowała
- 2023-11-03: Prezes BGK: Współpraca kobiet i mężczyzn daje wartościowe projekty. Zamiast dyskutować o różnicach, trzeba je wykorzystać
- 2023-10-11: Małe i średnie firmy wciąż na początku drogi do zrównoważonego rozwoju. Napotykają znacznie więcej barier niż duże podmioty
- 2023-10-18: Polskie firmy zbyt wolno się cyfryzują. Wiele z nich wciąż nie zna korzyści, jakie płyną z tego procesu
- 2023-10-06: Polskie firmy coraz śmielej podbijają globalne rynki. Nie tylko eksportują, ale też inwestują w nowe fabryki za granicą i przejmują zagranicznych konkurentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.