Mówi: | Piotr Gawron |
Funkcja: | senior project manager |
Firma: | Bank SMART |
Będzie przybywać użytkowników bankowości mobilnej
Ponad 3,5 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej, a w kolejnych latach liczba ta ma szybko rosnąć. Produkty dostępne są w kanale mobilnym są proste i bardziej zrozumiałe dla klientów – przekonują przedstawiciele Banku SMART, który w całości oparty jest o tego typu rozwiązania. Bank rozwija kolejne funkcjonalności na smartfony, m.in. logowanie do konta osobistego za pomocą głosu. Po roku działalności bank ma pełną ofertę kredytową i oszczędnościową dla klientów, w planach jest wprowadzenie produktów inwestycyjnych.
‒ Urządzenia mobilne dają niesamowite możliwości, które były niedostępne w tradycyjnym kanale internetowy. Myślę chociażby o wykorzystaniu takich funkcjonalności telefonów, jak aparat czy funkcje głosowe. I to jest według mnie kierunek rozwoju bankowości mobilnej. To widać nie tylko w Polsce, lecz także na całym świecie – mówi agencji informacyjnej Newseria Piotr Gawron, senior project manager z Banku SMART.
Jak podkreśla, przewagą bankowości mobilnej jest prostota rozwiązań oferowanych klientom – są one bardziej zrozumiałe i przystępne. Wprawdzie większość banków oferuje swoim klientom mobilny dostęp do konta bankowego i produktów za pomocą aplikacji lub przez strony internetowe przystosowane do urządzeń mobilnych, ale niewiele jest banków, które stawiają wyłącznie na ten kanał.
– Na rynku pojawiła się konkurencja ze strony dużych operatorów. Myślę, że to jest w ogóle przyszłość tego rynku, mówię to, patrząc na to, co się dzieje na świecie – klienci przenoszą się z kanału internetowego do urządzeń mobilnych, dlatego że tak jest prościej, wygodnie i użyteczniej – mówi Piotr Gawron. – Dlatego my w pierwszej kolejności myślimy o produktach oferowanych przez ten kanał.
Bank SMART jest częścią FM Banku PBP SA. Unikatową funkcjonalnością banku jest sterowanie głosowe kontem mobilnym i możliwość założenia konta osobistego przez telefon – trzeba tylko zrobić zdjęcie dowodu osobistego telefonem komórkowym.
Jak dodaje Piotr Gawron, w ciągu roku działalności bankowi udało się zbudować ofertę z pełnym zakresie usług bankowych dla klientów: od części rozliczeniowej, poprzez oszczędzanie klientów, do części kredytowej. Bank SMART rozszerza gamę produktów kredytowych oraz rozważa wprowadzenie produktów inwestycyjnych dla klientów indywidualnych.
‒ Chcielibyśmy wkrótce udostępnić pewne funkcjonalności, nowatorskie na rynku. Planujemy m.in. rozbudować naszą bankowość głosową o biometrię, tak żeby klient mógł się zalogować, używając tylko głosu, i tylko za pomocą głosu, żeby mógł „bankować” z nami mobilnie ‒ tłumaczy Piotr Gawron. ‒ Przewidujemy rozbudowę oferty o kolejne produkty finansowe, już nie tylko bankowe, tak żeby odpowiedzieć na wszystkie potrzeby finansowe klienta.
W jego ocenie o Banku SMART można mówić w kategorii dyskontu finansowego, który oferuje klientom atrakcyjne ceny przy zachowaniu jakości i prostoty produktów oraz rozwiązań.
Czytaj także
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-04-15: Cykl życia smartfona jest coraz dłuższy. Mimo to większość Polaków chciałaby go wymieniać maksymalnie co dwa lata
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.