Mówi: | Mateusz Morawiecki |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | Bank Zachodni WBK |
BZ WBK jesienią wprowadzi nowe rozwiązania bankowości mobilnej. Liczy na kilkaset tysięcy nowych klientów
Po bankowości internetowej, celem Banku Zachodniego WBK stają się smartfony i tablety. W ciągu najbliższych miesięcy bank zamierza zaprezentować nowe rozwiązania bankowości mobilnej, które mają przyciągnąć – jak podkreśla prezes banku – setki tysięcy nowych klientów.
Na jesień BZ WBK zapowiada odsłonę nowych usług dla użytkowników smartfonów i tabletów. Na szczegóły trzeba poczekać, ponieważ trwają jeszcze nad nimi prace.
– Coraz bardziej kładziemy nacisk na to, jak będzie wyglądała bankowość przyszłości. Już nie tylko na tą internetową, ale też mobilną – informuje Mateusz Morawiecki, prezes Banku Zachodniego WBK. – Chcemy rozwijać mocno całą funkcjonalność bankowości mobilnej. To jest też kolejna rzecz, o której na pewno będzie głośno w kontekście BZ WBK.
Już dziś bank udostępnia swoim klientom aplikację bankowości mobilnej BZWBK24 mobile na pięć najpopularniejszych platform: Android, BlackBerry, iPhone, Symbian oraz Windows Mobile. Jak zapewnia prezes, jest to jedna z najszerszych ofert bankowości mobilnej na rynku. Dzięki niej klienci mogą wykonywać operacje bankowe (jak np. sprawdzić stan salda, przelać pieniądze, spłacić kartę kredytową, założyć lokatę) w dowolnym miejscu, o dowolnej porze za pośrednictwem urządzeń mobilnych jak telefony komórkowe, smartfony czy tablety.
– W perspektywie kilku najbliższych miesięcy zaproponujemy rynkowi kolejne ciekawe rozwiązania bankowości mobilnej na smartfonach i tabletach. Myślę, że dzięki temu przyciągniemy kolejne setki tysięcy klientów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mateusz Morawiecki.
Bank oferuje klientom specjalne nalepki pozwalające na płacenie za pomocą telefonu, kluczyków od samochodów, zegarka itp.
– To jest element promocyjny, bo na tym jeszcze za dużo nie zarabiamy, a i klienci niezbyt chętnie z takich nowinek korzystają. Raczej staramy się poprzez to pokazać, że jesteśmy cały czas w czołówce banków nowoczesnych i innowacyjnych – podkreśla Mateusz Morawiecki.
Na dziś oprócz inwestycji w innowacyjność, głównym zadaniem stojącym przed BZ WBK jest fuzja z Kredyt Bankiem.
– Ujednolicenie marki nastąpi we wrześniu 2013 roku, czyli już za kilka miesięcy. W tym czasie chcemy zmienić wszystkie oznakowania oddziałów byłego Kredyt Banku. Nad wszystkimi oddziałami będziemy mieli logo i nazwę BZ WBK. Ten proces zakończy się we wrześniu, na początku października. Również wtedy będziemy mieli jednolitą ofertę produktową dla wszystkich nowych klientów – zapowiada Mateusz Morawiecki.
Czytaj także
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-05: Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
- 2024-11-06: Coraz więcej Polaków deklaruje, że nie marnuje żywności. Wciąż jednak do kosza trafia 5 mln t jedzenia rocznie
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-16: Mokradła z kluczową rolą dla zagrożonych gatunków ptaków i bioróżnorodności. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
- 2024-09-11: Pierwsze pożyczki na zieloną transformację trafiają do miast. Do końca roku zostanie podpisanych 200 umów
- 2024-09-12: Do BGK trafiło już 240 wniosków na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Samorządy mogą zyskać 40 mld zł w formie preferencyjnych pożyczek na inwestycje
- 2024-08-26: Mimo wybudowania ponad miliona mieszkań w ciągu dekady warunki mieszkaniowe Polaków się nie poprawiają. Rządowe programy też nie przynoszą rezultatów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.