Newsy

Cyfrowy Polsat sprzedaje RS TV i kupuje TV4 i TV6. Chce skupić się na nadawaniu programów telewizyjnych

2013-03-29  |  06:53
Mówi:Dominik Libicki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Cyfrowy Polsat
  • MP4
  • Cyfrowy Polsat zamierza skoncentrować się na podstawowej działalności, którą jest nadawanie programów radiowo-telewizyjnych. Tym prezes firmy tłumaczy sprzedaż spółki RS TV i zakup Polskich Mediów – nadawcy TV4 i TV 6. W związku z powyższymi zmianami Cyfrowy Polsat planuje pewne cięcia kosztów. Na razie nie wiadomo, czy będą się one wiązać ze zwolnieniami.

     – Sprzedaliśmy spółkę RS TV, która świadczyła usługi techniczne transmisji sygnału telewizyjnego, ponieważ chcemy skupić się na podstawowej działalności grupy, jaką jest nadawanie programów radiowo-telewizyjnych oraz świadczenie usług płatnej telewizji – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu.

    Temu celowi służyło również nabycie spółki Polskie Media, nadającej programy TV4 i TV6. Na razie podpisano umowę warunkową, a proces sprzedaży ma być ostatecznie zakończony w lipcu br. Całkowity koszt zakupu to 99 mln złotych.

     – Racjonalność zakupu TV4 i TV6 wynika z chęci powiększenia portfolio kanałów telewizji Polsat o kolejne bardzo interesujące kanały, które pomogą nam umocnić pozycję, zwiększyć udziały w oglądalności, a w konsekwencji udziały w rynku reklamowym – mówi Libicki. – TV4 i TV6 są obecne na multipleksach naziemnych i liczymy, że wraz ze wzrostem ich zasięgu oraz naszym know-how będziemy w stanie zarówno zwiększyć oglądalność tych kanałów jak i zoptymalizować koszty funkcjonowania.

    Jeśli chodzi o planowaną linię programową kanałów, jak mówi Libicki, będzie ona składać się z programów, które są kupowane, ale niekoniecznie produkowane przez Polsat.

     – Gdy zawieramy kontrakty z dużymi studiami, to jest duża ilość kontentu, której nie jesteśmy w stanie wyemitować na naszych antenach – wyjaśnia prezes Cyfrowego Polsatu. – Bardzo możliwe, że trafią one do TV4 i TV6.

    Firma planuje zmiany w kupionych stacjach, jednak to wymaga jeszcze analizy ich sytuacji.

     – Na pewno pewnego rodzaju optymalizacje nas czekają, nie wiem, czy będą one związane ze zwolnieniami, bardzo możliwe, że nie – powiedział Dominik Libicki podczas XIII Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów.

    Cyfrowy Polsat to największa w Europie Środkowo-Wschodniej platforma satelitarna. Pod względem liczby abonentów plasuje się na 4. miejscu w Europie. Z usług platformy działającej od 1999 r. (najpierw pod nazwą Polsat 2 Cyfrowy) korzysta ponad 3,5 miliona abonentów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Handel

    Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

    Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.