Mówi: | Dominik Libicki |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Cyfrowy Polsat |
Cyfrowy Polsat sprzedaje RS TV i kupuje TV4 i TV6. Chce skupić się na nadawaniu programów telewizyjnych
Cyfrowy Polsat zamierza skoncentrować się na podstawowej działalności, którą jest nadawanie programów radiowo-telewizyjnych. Tym prezes firmy tłumaczy sprzedaż spółki RS TV i zakup Polskich Mediów – nadawcy TV4 i TV 6. W związku z powyższymi zmianami Cyfrowy Polsat planuje pewne cięcia kosztów. Na razie nie wiadomo, czy będą się one wiązać ze zwolnieniami.
– Sprzedaliśmy spółkę RS TV, która świadczyła usługi techniczne transmisji sygnału telewizyjnego, ponieważ chcemy skupić się na podstawowej działalności grupy, jaką jest nadawanie programów radiowo-telewizyjnych oraz świadczenie usług płatnej telewizji – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu.
Temu celowi służyło również nabycie spółki Polskie Media, nadającej programy TV4 i TV6. Na razie podpisano umowę warunkową, a proces sprzedaży ma być ostatecznie zakończony w lipcu br. Całkowity koszt zakupu to 99 mln złotych.
– Racjonalność zakupu TV4 i TV6 wynika z chęci powiększenia portfolio kanałów telewizji Polsat o kolejne bardzo interesujące kanały, które pomogą nam umocnić pozycję, zwiększyć udziały w oglądalności, a w konsekwencji udziały w rynku reklamowym – mówi Libicki. – TV4 i TV6 są obecne na multipleksach naziemnych i liczymy, że wraz ze wzrostem ich zasięgu oraz naszym know-how będziemy w stanie zarówno zwiększyć oglądalność tych kanałów jak i zoptymalizować koszty funkcjonowania.
Jeśli chodzi o planowaną linię programową kanałów, jak mówi Libicki, będzie ona składać się z programów, które są kupowane, ale niekoniecznie produkowane przez Polsat.
– Gdy zawieramy kontrakty z dużymi studiami, to jest duża ilość kontentu, której nie jesteśmy w stanie wyemitować na naszych antenach – wyjaśnia prezes Cyfrowego Polsatu. – Bardzo możliwe, że trafią one do TV4 i TV6.
Firma planuje zmiany w kupionych stacjach, jednak to wymaga jeszcze analizy ich sytuacji.
– Na pewno pewnego rodzaju optymalizacje nas czekają, nie wiem, czy będą one związane ze zwolnieniami, bardzo możliwe, że nie – powiedział Dominik Libicki podczas XIII Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów.
Cyfrowy Polsat to największa w Europie Środkowo-Wschodniej platforma satelitarna. Pod względem liczby abonentów plasuje się na 4. miejscu w Europie. Z usług platformy działającej od 1999 r. (najpierw pod nazwą Polsat 2 Cyfrowy) korzysta ponad 3,5 miliona abonentów.
Czytaj także
- 2024-05-15: Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2024-05-07: Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-05-15: Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
- 2024-04-15: Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze
- 2024-05-23: Obawiamy się o nasze dane, ale udostępniamy je chętnie w social mediach. Eksperci ostrzegają przed nieprzemyślanym relacjonowaniem życia
- 2024-03-05: Uzależnienie od ekranów i gier dotyczy nawet małych dzieci. Profilaktyka potrzebna jest już od najmłodszych lat
- 2024-03-27: Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
- 2024-02-19: Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Gabinety stomatologiczne dostosowują się do specjalnych potrzeb pacjentów. Powstają placówki przystosowane do osób otyłych, niepełnosprawnych czy cierpiących na dentofobię
Polacy wciąż w zdecydowanej większości korzystają z usług prywatnych klinik stomatologicznych i mają wobec nich coraz wyższe wymagania. Liczy się nie tylko nowoczesność i kompleksowy zakres usług, ale też to, czy gabinet stomatologiczny jest przyjazny i komfortowy. – Ważne jest też to, żeby gabinety były dostępne dla osób, które borykają się także z innymi problemami zdrowotnymi, np. z otyłością – mówi Alicja Chowaniec-Prażuch, dyrektor LUX MED Stomatologia.
Prawo
Składka zdrowotna i inne podatki zbyt dużym obciążeniem dla przedsiębiorców. Część z nich będzie musiała zamknąć działalność i przejdzie do szarej strefy
Rząd chce ulżyć prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą i wprowadzić nowe regulacje poboru i naliczania składki zdrowotnej. Zamierza wprowadzić zmiany, które poprawią sytuację przedsiębiorców, zwiększą pewność rozliczeń i pozwolą na sfinansowanie wydatków systemu ochrony zdrowia. Zdaniem szefa związku zawodowego skupiającego samozatrudnionych w obliczu zmian demograficznych i istniejących obciążeń publicznoprawnych rozwiązań należy szukać w budowaniu na nowo relacji społecznych. W przeciwnym razie powiększą oni szarą strefę i grono wykluczonych.
Konsument
Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki
Nawet 50 proc. deklaracji środowiskowych, z którymi spotykają się konsumenci w Europie, jest niepełnych lub wprowadzających w błąd. Teraz Bruksela chce uszczelnić prawo, aby wyeliminować zjawisko, w którym firmy pozycjonują się jako ekologiczne, choć faktycznie nie podejmują żadnych działań poza pustymi deklaracjami. Już wiadomo, że na przedsiębiorców nałożone będą nowe obowiązki. Stanie się to prawdopodobnie już od 2026 roku.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.