Newsy

Cyfrowy Polsat sprzedaje RS TV i kupuje TV4 i TV6. Chce skupić się na nadawaniu programów telewizyjnych

2013-03-29  |  06:53
Mówi:Dominik Libicki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Cyfrowy Polsat
  • MP4
  • Cyfrowy Polsat zamierza skoncentrować się na podstawowej działalności, którą jest nadawanie programów radiowo-telewizyjnych. Tym prezes firmy tłumaczy sprzedaż spółki RS TV i zakup Polskich Mediów – nadawcy TV4 i TV 6. W związku z powyższymi zmianami Cyfrowy Polsat planuje pewne cięcia kosztów. Na razie nie wiadomo, czy będą się one wiązać ze zwolnieniami.

     – Sprzedaliśmy spółkę RS TV, która świadczyła usługi techniczne transmisji sygnału telewizyjnego, ponieważ chcemy skupić się na podstawowej działalności grupy, jaką jest nadawanie programów radiowo-telewizyjnych oraz świadczenie usług płatnej telewizji – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu.

    Temu celowi służyło również nabycie spółki Polskie Media, nadającej programy TV4 i TV6. Na razie podpisano umowę warunkową, a proces sprzedaży ma być ostatecznie zakończony w lipcu br. Całkowity koszt zakupu to 99 mln złotych.

     – Racjonalność zakupu TV4 i TV6 wynika z chęci powiększenia portfolio kanałów telewizji Polsat o kolejne bardzo interesujące kanały, które pomogą nam umocnić pozycję, zwiększyć udziały w oglądalności, a w konsekwencji udziały w rynku reklamowym – mówi Libicki. – TV4 i TV6 są obecne na multipleksach naziemnych i liczymy, że wraz ze wzrostem ich zasięgu oraz naszym know-how będziemy w stanie zarówno zwiększyć oglądalność tych kanałów jak i zoptymalizować koszty funkcjonowania.

    Jeśli chodzi o planowaną linię programową kanałów, jak mówi Libicki, będzie ona składać się z programów, które są kupowane, ale niekoniecznie produkowane przez Polsat.

     – Gdy zawieramy kontrakty z dużymi studiami, to jest duża ilość kontentu, której nie jesteśmy w stanie wyemitować na naszych antenach – wyjaśnia prezes Cyfrowego Polsatu. – Bardzo możliwe, że trafią one do TV4 i TV6.

    Firma planuje zmiany w kupionych stacjach, jednak to wymaga jeszcze analizy ich sytuacji.

     – Na pewno pewnego rodzaju optymalizacje nas czekają, nie wiem, czy będą one związane ze zwolnieniami, bardzo możliwe, że nie – powiedział Dominik Libicki podczas XIII Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów.

    Cyfrowy Polsat to największa w Europie Środkowo-Wschodniej platforma satelitarna. Pod względem liczby abonentów plasuje się na 4. miejscu w Europie. Z usług platformy działającej od 1999 r. (najpierw pod nazwą Polsat 2 Cyfrowy) korzysta ponad 3,5 miliona abonentów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    European Financial Congress 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Prawo

    Składka zdrowotna i inne podatki zbyt dużym obciążeniem dla przedsiębiorców. Część z nich będzie musiała zamknąć działalność i przejdzie do szarej strefy

    Rząd chce ulżyć prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą i wprowadzić nowe regulacje poboru i naliczania składki zdrowotnej. Zamierza wprowadzić zmiany, które poprawią sytuację przedsiębiorców, zwiększą pewność rozliczeń i pozwolą na sfinansowanie wydatków systemu ochrony zdrowia. Zdaniem szefa związku zawodowego skupiającego samozatrudnionych w obliczu zmian demograficznych i istniejących obciążeń publicznoprawnych rozwiązań należy szukać w budowaniu na nowo relacji społecznych. W przeciwnym razie powiększą oni szarą strefę i grono wykluczonych.

    Konsument

    Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki

    Nawet 50 proc. deklaracji środowiskowych, z którymi spotykają się konsumenci w Europie, jest niepełnych lub wprowadzających w błąd. Teraz Bruksela chce uszczelnić prawo, aby wyeliminować zjawisko, w którym firmy pozycjonują się jako ekologiczne, choć faktycznie nie podejmują żadnych działań poza pustymi deklaracjami. Już wiadomo, że na przedsiębiorców nałożone będą nowe obowiązki. Stanie się to prawdopodobnie już od 2026 roku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.