Mówi: | Artur Stankiewicz |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu rynku konsumenckiego |
Firma: | Orange Polska |
Dla pokolenia Z smartfony są wymarzonym prezentem pod choinkę. Zwykle kupowane są w stacjonarnych salonach operatorów
Sprzęt elektroniczny to wymarzony prezent pod choinkę dla osób z pokolenia Z. Chciałby go otrzymać co czwarty urodzony po 1997 roku, a ponad połowa z nich uważa, że dla ich rówieśników najlepszym prezentem byłby smartfon. Od lat przed świętami Bożego Narodzenia rośnie zainteresowanie zakupem elektroniki. W 2017 roku chętnych na świąteczny zestaw Orange Love ze smartfonami było ponad połowę więcej niż kupujących pakiet w poprzednich miesiącach. Klientów przyciąga też elastyczna oferta, czyli możliwość zakupu telefonów na raty w dowolnym momencie trwania umowy.
Z danych TrendForce wynika, że po pierwszych trzech kwartałach 2018 roku globalna sprzedaż smartfonów wzrosła o 8 proc., do blisko 380 mln sztuk. W Polsce telefon to od lat jeden z chętniej kupowanych prezentów.
Z raportu Allegro „Ulubione prezenty Polaków 2018” wynika, że 21 proc. Polaków zamierza w tym roku kupić na prezent elektronikę lub AGD. Natomiast 24 proc. przyznało, że chciałoby znaleźć pod choinką coś z tej kategorii. Konkretnie na smartfona wskazało 18 proc. badanych. Polacy przyznają, że najlepsze ubiegłoroczne prezenty to właśnie elektronika, w szczególności smartfon i smart zegarek, a także konsola do gier i laptop.
– Wśród najmłodszych najbardziej popularny jest sprzęt elektroniczny. Wśród osób z tzw. pokolenia Z, czyli urodzonych po 1997 roku, 25 proc. powiedziało, że chętnie dostałoby jako prezent smartfon pod choinkę – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Artur Stankiewicz, dyrektor ds. marketingu rynku konsumenckiego w Orange Polska.
Z badania Kantar Polska na zlecenie Orange Polska wynika, że według 53 proc. młodych ludzi smartfon byłby wymarzonym prezentem dla ich rówieśników.
Prawie 40 proc. osób przy zakupie prezentów na święta Bożego Narodzenia korzysta zarówno ze sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Pozostałe 60 proc. dzieli się – po równo – na zwolenników tradycyjnych sklepów oraz zakupów w onlinie. W przypadku zakupu smartfonów te proporcje wyglądają nieco inaczej. Klienci wolą zobaczyć i przetestować na żywo dany sprzęt przed podjęciem ostatecznej decyzji.
– 75 proc. klientów jednak woli pójść do sklepu, zobaczyć ten telefon i go zakupić właśnie w naszym sklepie – wskazuje Artur Stankiewicz.
Co roku przed świętami zainteresowanie telefonami rośnie, dlatego operatorzy na ten okres przygotowują specjalne ofert.
– W tym okresie telefony bardzo dobrze się sprzedają, dlatego staramy się odpowiadać na potrzeby klientów. Przykładowo w zeszłym roku mieliśmy promocję, w której do oferty Orange Love dawaliśmy Samsunga J3. Wówczas sprzedaż wzrosła nam o 60 proc. miesiąc do miesiąca. Podobnie było w tym roku w okresie Black Friday. Sprzedaliśmy ponad 10 tys. smartfonów z najwyższej półki – mówi Artur Stankiewicz.
Także w tym roku operatorzy przygotowali świąteczną ofertę, m.in. w Orange to zestawy 2 smartfonów, z których jeden klient otrzymuje za złotówkę. Przy zakupie klienci zwracają jednak uwagę nie tylko na atrakcyjne ceny, ale i elastyczność oferty.
– Świat, który kiedyś wymyśliliśmy, składający się z 24 lub 36 miesięcy abonamentu, nie do końca odpowiada potrzebom klienta. Niektórzy chcą ten telefon zachować dłużej, niektórym telefon się psuje i chcą go wymienić – mówi Artur Stankiewicz. – Dlatego właśnie uruchomiliśmy nową możliwość. Klient może przyjść do Orange w każdym momencie i kupić nowy telefon na raty, czyli nie musi czekać aż skończy mu się umowa.
Taką możliwość klienci Orange mają od lipca. W ciągu kilku miesięcy udział tej oferty w całkowitej sprzedaży telefonów wzrósł do kilkunastu procent.
Czytaj także
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-29: Trudno gojące się rany to problem miliona Polaków. System ochrony zdrowia go bagatelizuje
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
- 2024-10-23: Prezydencja Węgier w UE za półmetkiem. Jej ocena dzieli europarlamentarzystów
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Polska z planem zmian w edukacji na następne 10 lat. Szkoły będą uczyć lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych
Wdrożenie Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji to jeden z kamieni milowych KPO. Jej osią ma być Dekalog Cyfrowej Transformacji Edukacji – zebrany w 10 punktów zestaw kluczowych wyzwań, z jakimi system edukacji będzie się musiał zmierzyć, by wyposażyć uczniów w kompetencje, które już dziś stają się niezbędne, nie tylko na rynku pracy. Chodzi m.in. o przemodelowanie kształcenia tak, by uczyć dzieci odróżniania prawdy od manipulacji, weryfikowania źródeł i korzystania z nich, a także mądrego używania narzędzi sztucznej inteligencji. Wszystkie założenia wynikające z dokumentu mają być spełnione do 2035 roku.
Teatr
Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
– Sukcesy Warszawskiej Opery Kameralnej to sukcesy całego zespołu. Każde ogniwo musi pracować na najwyższych obrotach i na najwyższym poziomie – podkreśla Alicja Węgorzewska. Dyrektor WOK wyjątkowo skutecznie działa na rzecz przywracania niezwykłych dzieł barokowych na scenę i zaprasza do współpracy nietuzinkowych artystów. W obliczu rosnącej dominacji sztucznej inteligencji i rewolucji technologicznej stara się udowodnić, że klasyka nie tylko przetrwała próbę czasu, ale i zyskała nową jakość. Efektem pracy wielu osób są nieprzeciętne produkcje, profesjonalnie zarejestrowane i odnoszące sukcesy na międzynarodowych konkursach.
Problemy społeczne
Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
Roczny cykl regularnej aktywności fizycznej w połączeniu z edukacją zdrowotną znacząco redukuje ryzyko zdrowotne i poprawia kondycję – wynika z programu badawczego Zdrowa OdWaga przeprowadzonego przez Medicover. U uczestników badania poprawiły się wskaźniki zdrowotne, spadła też absencja chorobowa w pracy. – Wyliczyliśmy metodą naukową, że dzięki 12-miesięcznemu programowi zdobyli oni dodatkowy rok życia w lepszym zdrowiu – ocenia dr n. med. Piotr Soszyński, koordynator medyczny programu badawczego Zdrowa OdWaga.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.