Mówi: | Dariusz Marnic |
Firma: | Huawei Polska |
Huawei chce podbić rynek nowym tabletem obsługującym LTE. Premiera w Polsce możliwa za kilka tygodni
Firma Huawei wychodzi z cienia i dąży do pokazania się jako producent sprzętu wysokiej jakości. Zamierza wypuścić na polski rynek dwa nowe produkty – tablet i telefon, które umożliwią korzystanie z superszybkiego internetu LTE. Jak dowiedziała się Agencja Informacyjna Newseria, 10-calowy tablet MediaPad ma być dostępny u jednego z polskich operatorów oferujących LTE na przełomie marca i kwietnia. Rozmowy w sprawie wprowadzenia na polski rynek nowego smartfonu jeszcze trwają.
Jak przekonuje Dariusz Marnic z firmy Huawei Polska, nowy smartfon Ascend P2, który został zaprezentowany na targach Mobile World Congress w Barcelonie, będzie technologicznym przełomem pod względem szybkości poruszania się w sieci i pobierania danych.
– Wyposażyliśmy go w opracowany przez naszych inżynierów procesor K3V2 Hisillicon, czterordzeniowy procesor 1,5 GHz – wyjaśnia Marnic w rozmowie z Newserią. – Dzięki temu możliwa jest obsługa LTE, technologia IV generacji, czyli pobierania danych z prędkością do 150 Mbps. Dlatego też aplikacje, pobieranie danych, surfowanie w internecie będą naprawdę błyskawiczne. To jest nowa jakość jeśli chodzi o technologię.
Aktualnie Huawei prowadzi rozmowy z partnerami biznesowymi dotyczące wprowadzenia tego urządzenia. Jego zaletami mają być oprócz szybkiego surfowania po internecie także czytelny wyświetlacz, mocny procesor i obsługa technologii LTE.
Koncern wprowadza także na rynek nowy tablet. Nie po raz pierwszy – w ubiegłym roku zadebiutował w Polsce MediaPad z 7 calowym ekranem, dostępny dla klientów u jednego z operatorów. Nowy będzie miał ekran większy o 3 cale.
– To jednak nie jest najciekawsza rzecz jeśli chodzi o MediaPad – przede wszystkim zachwyca prędkość, z jaką wysyła i odbiera dane – przekonuje Dariusz Marnic. – Na najbliższe miesiące przewidujemy premierę dwóch ekscytujących produktów: smartfona Ascend P2 i Mediapada 10 FHD, które obsługują LTE kategorii IV, dzięki czemu możemy śmiało powiedzieć, że korzystanie z nowych multimediów nabiera nowej jakości.
W tej chwili finalizowane są rozmowy z jednym z operatorów, który na polskim rynku oferuje usługi LTE.
Zwiększona ekspansja w Polsce
Firma Huawei to chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego i informatycznego. Założony w 1988 r. koncern jest na trzecim miejscu na świecie pod względem produkcji urządzeń telekomunikacyjnych – według badań agencji IDC. Marka jest kojarzona głównie ze sprzętem takim jak modemy i routery. W ubiegłym roku wśród 150 milionów sprzedanych urządzeń większość stanowił właśnie sprzęt służący do transmisji danych. Jednak stopniowo firma rozwija także produkcję smartfonów i tabletów. Ich udział w całości sprzedanych produktów dynamicznie się zwiększa.
– Rok do roku to jest kilkudziesięcioprocentowy wzrost. W zeszłym roku sprzedaliśmy ponad 33 mln smartfonów na rynku globalnym – mówi Marnic. – Nie ukrywam, że w tym roku mamy jeszcze większy apetyt i myślę, że z obecnym portfolio, z nowymi premierami będzie to możliwe, ponieważ zainteresowanie klientów, odbiorców oraz wizytujących targi w Barcelonie jest ogromne.
Choć firma jest bardziej znana w innych krajach niż w Polsce, to planuje mocniej zaangażować się w działania na tym rynku. Celem jest, by także w tutaj znaleźć się wśród trzech największych dostawców sprzętu telekomunikacyjnego. Planowane wypuszczenie na rynek nowych smartfonów i tabletów ma temu właśnie służyć.
Czytaj także
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2023-12-01: Demografia, zdrowie, edukacja i ekologia. Nowe technologie mają coraz większe znaczenie dla rozwiązywania najbardziej palących problemów
- 2023-10-20: Rośnie zapotrzebowanie na wysoko specjalistyczne kadry IT. W ich kształcenie coraz częściej angażuje się duży biznes
- 2023-06-28: Stereotypowe podejście do edukacji zmniejsza zainteresowanie dziewczynek technologiami i naukami ścisłymi. Ważną rolę mogą odegrać bajki edukacyjne [DEPESZA]
- 2023-05-22: Świetlane perspektywy branży centrów przetwarzania danych. Kluczowe przy ich projektowaniu stają się kwestie ekologii i oszczędzania energii
- 2023-04-27: Rosną inwestycje w start-upy pozytywnego wpływu. Ich celem jest przeciwdziałanie globalnym problemom, zwłaszcza w obszarze klimatu
- 2023-04-03: Sztuczna inteligencja i innowacyjne technologie coraz bardziej zmieniają medycynę. Polskie start-upy odnoszą na tym polu duże sukcesy
- 2023-02-16: Sylwia Gliwa: Rozpoczęłam próby do nowego spektaklu. Wierzę, że będzie to moja najlepsza rola teatralna
- 2022-11-17: Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki
- 2022-10-03: Ponad połowa sprzedawanych w T-Mobile smartfonów jest dostosowana do sieci 5G. Operator jako pierwszy na rynku wprowadza urządzenia własnej marki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.