Newsy

IBM Polska rozwija współpracę z uniwersytetami. Chce pozyskać dobrze wykształconych pracowników

2013-03-27  |  06:25
Mówi:Ales Bartunek
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:IBM Polska i Kraje Bałtyckie
  • MP4
  • IBM Polska decyduje się na współpracę z uniwersytetami. Ma to pomóc pozyskać z rynku nowych, zdolnych pracowników. Dzięki takiej kooperacji zyskają również same uczelnie. W Polsce poza nowymi oddziałami IBM Corporation znajdują się także obsługujące europejskich klientów centra usług wspólnych.

     – Myślę, że jedną z największych inwestycji, które taka firma jak nasza może poczynić dla lokalnej społeczności, są działania z zakresu edukacji, współpraca z uniwersytetami – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ales Bartunek, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

    Jak podkreśla Bartunek, zacieśnienie współpracy pomiędzy IBM a uniwersytetami ma dla firmy duże znaczenie. Studenci zyskują w ten sposób nowe umiejętności, a firma ma szanse na pozyskanie dobrze wykształconych pracowników. Zyskuje na tym nie tylko IBM.

    W ubiegłym roku zaczęły działać cztery nowe oddziały IBM Polska, a kolejny powstaje w Gdańsku. Jak zapewnia dyrektor generalny firmy w Polsce, to nie koniec rozwoju. Równie ważne w strategii koncernu są centra usług wspólnych. Choć znajdują się one na terenie naszego kraju, obsługują również klientów z najważniejszych rynków europejskich.

     – Będziemy koncentrować się na istniejących centrach, poprawiając nasze umiejętności, ale w przyszłości chcemy je także rozwijać. To jednak zależy od obecnej sytuacji rynkowej – zapowiada Ales Bartunek.

    IBM to jedna z największych na świecie firm informatycznych, działająca od ponad 100 lat. W ofercie firmy znajduje się szeroki zakres usług doradczych i informatycznych, oprogramowanie oraz systemy i technologie informatyczne. IBM Polska Sp. z o.o. działa od 1991 roku. Główna siedziba firmy mieści się w Warszawie, a oddziały m.in. w Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Bankowość

    Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

    Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

    Transport

    37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

    Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

    Prawo

    Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

    Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.