Newsy

IBM Polska rozwija współpracę z uniwersytetami. Chce pozyskać dobrze wykształconych pracowników

2013-03-27  |  06:25
Mówi:Ales Bartunek
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:IBM Polska i Kraje Bałtyckie
  • MP4
  • IBM Polska decyduje się na współpracę z uniwersytetami. Ma to pomóc pozyskać z rynku nowych, zdolnych pracowników. Dzięki takiej kooperacji zyskają również same uczelnie. W Polsce poza nowymi oddziałami IBM Corporation znajdują się także obsługujące europejskich klientów centra usług wspólnych.

     – Myślę, że jedną z największych inwestycji, które taka firma jak nasza może poczynić dla lokalnej społeczności, są działania z zakresu edukacji, współpraca z uniwersytetami – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ales Bartunek, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

    Jak podkreśla Bartunek, zacieśnienie współpracy pomiędzy IBM a uniwersytetami ma dla firmy duże znaczenie. Studenci zyskują w ten sposób nowe umiejętności, a firma ma szanse na pozyskanie dobrze wykształconych pracowników. Zyskuje na tym nie tylko IBM.

    W ubiegłym roku zaczęły działać cztery nowe oddziały IBM Polska, a kolejny powstaje w Gdańsku. Jak zapewnia dyrektor generalny firmy w Polsce, to nie koniec rozwoju. Równie ważne w strategii koncernu są centra usług wspólnych. Choć znajdują się one na terenie naszego kraju, obsługują również klientów z najważniejszych rynków europejskich.

     – Będziemy koncentrować się na istniejących centrach, poprawiając nasze umiejętności, ale w przyszłości chcemy je także rozwijać. To jednak zależy od obecnej sytuacji rynkowej – zapowiada Ales Bartunek.

    IBM to jedna z największych na świecie firm informatycznych, działająca od ponad 100 lat. W ofercie firmy znajduje się szeroki zakres usług doradczych i informatycznych, oprogramowanie oraz systemy i technologie informatyczne. IBM Polska Sp. z o.o. działa od 1991 roku. Główna siedziba firmy mieści się w Warszawie, a oddziały m.in. w Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Handel

    Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

    Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.