Mówi: | Jarosław Ostrowski |
Funkcja: | radca prawny |
Firma: | kancelaria Ostrowski i Wspólnicy |
Kancelarie prawnicze inwestują w wirtualną obsługę klienta
Nowe technologie coraz bardziej obecne w kancelariach prawniczych. Rosnące rozproszenie klientów sprawia, że decydują się one rozwijać wirtualny kanał komunikacji. Daje to przede wszystkim łatwy dostęp do akt sprawy, możliwość stałego kontaktu z doradcą i łatwiejsze zarządzanie dokumentacją. Dzięki obsłudze online odległość między kancelarią a klientem przestaje mieć znaczenie. Prawnicy podkreślają, że system posiada odpowiednie zabezpieczenia na wzór obowiązujących w bankach.
– Ta technologia umożliwia klientom współpracę z zewnętrzną kancelarią tak, jakby była w tym samym budynku. W ten sposób kancelaria staje się właściwie wewnętrznym działem prawnym klienta – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jarosław Ostrowski, radca prawny z Kancelarii Ostrowski i Wspólnicy.
Jak podkreśla, w całej procedurze zachowane są najwyższe standardy bezpieczeństwa.
– Obydwa moduły są szyfrowane, tzn. korzystają z połączeń szyfrowanych, z jakich korzystają banki, czyli bezpieczeństwo po stronie klienta jest gwarantowane – mówi Jarosław Ostrowski.
System składa się z dwóch modułów. Pierwszy z nich obejmuje dostęp klienta do dokumentacji, związanej z prowadzoną sprawą (np. o pismach, które wpływają do kancelarii). Klienci mogą śledzić na bieżąco nanoszone tam zmiany, jak również sprawdzać status prowadzonych spraw. Dodatkowo moduł ten umożliwia nanoszenie zmian w informacji dotyczących firmy przez klienta. Chodzi tu np. o aktualizację danych.
– Drugi moduł ma charakter komunikacyjny, umożliwia on klientowi bezpośrednią komunikację z prawnikiem, jakby siedział on w tym samym pokoju. Jest to system oparty o wideokonferencje i połączenia w trybie audio. Umożliwia wspólną pracę nad dokumentem i wspólne edytowanie, jest bardzo podobny do znanych wszystkim Skype czy nawet Gadu-Gadu – mówi mecenas Ostrowski.
Jego zdaniem, nowy system spotka się z zainteresowaniem klientów, którzy pozytywnie postrzegają każdy innowacyjny pomysł, mogący ułatwić współpracę z kancelarią. Tym bardziej, że kancelarie prawnicze z reguły są mocno konserwatywne w porównaniu do innych przedsiębiorców.
– Klient ma nieprzerwaną, choć wirtualną asystę swojego doradcy. W ten sposób odległość w relacjach z prawnikiem przestaje mieć znaczenie. W Warszawie przemieszczenie się zajmuje sporo czasu, nie mówiąc już o odległościach większych niż jedno miasto. Dlatego szyfrowana bezpieczna komunikacja jest krokiem w stronę klienta. Innowacyjność w usługach prawniczych i oparcie ich o technologią internetową po prostu zwyczajnie musi mieć miejsce – podkreśla mecenas.
Dodaje, że to nie tylko wygoda dla klientów, ale również dla samej kancelarii. Dzięki systemowi wirtualnej obsługi pracownicy kancelarii mają łatwiejszy dostęp do gromadzonych przez lata informacji.
Czytaj także
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-08-20: Nowa dyrektywa będzie wymagać od korporacji należytej staranności w zrównoważonym rozwoju. Duży nacisk położono na prawa człowieka
- 2024-07-05: Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
- 2024-07-10: Przedsiębiorcy oczekują przyspieszenia prac nad zmianami w składce zdrowotnej. Negatywne skutki Polskiego Ładu odczuwa wiele firm, szczególnie małych
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-01-17: Przyspieszają prace nad obowiązkowym czipowaniem psów i kotów. Ogólnopolski rejestr pomoże zwalczać bezdomność i karać znęcających się nad zwierzętami
- 2023-12-08: O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy
- 2023-05-30: Na polskim rynku sukcesywnie spada jakość obsługi klientów. Odwrotny trend widać jednak w bankowości i ubezpieczeniach
- 2023-05-18: Pizza Hut stawia na franczyzę. Chce otwierać nawet kilkanaście nowych restauracji rocznie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Ochrona środowiska
Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.