Mówi: | Jarosław Ostrowski |
Funkcja: | radca prawny |
Firma: | kancelaria Ostrowski i Wspólnicy |
Kancelarie prawnicze inwestują w wirtualną obsługę klienta
Nowe technologie coraz bardziej obecne w kancelariach prawniczych. Rosnące rozproszenie klientów sprawia, że decydują się one rozwijać wirtualny kanał komunikacji. Daje to przede wszystkim łatwy dostęp do akt sprawy, możliwość stałego kontaktu z doradcą i łatwiejsze zarządzanie dokumentacją. Dzięki obsłudze online odległość między kancelarią a klientem przestaje mieć znaczenie. Prawnicy podkreślają, że system posiada odpowiednie zabezpieczenia na wzór obowiązujących w bankach.
– Ta technologia umożliwia klientom współpracę z zewnętrzną kancelarią tak, jakby była w tym samym budynku. W ten sposób kancelaria staje się właściwie wewnętrznym działem prawnym klienta – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jarosław Ostrowski, radca prawny z Kancelarii Ostrowski i Wspólnicy.
Jak podkreśla, w całej procedurze zachowane są najwyższe standardy bezpieczeństwa.
– Obydwa moduły są szyfrowane, tzn. korzystają z połączeń szyfrowanych, z jakich korzystają banki, czyli bezpieczeństwo po stronie klienta jest gwarantowane – mówi Jarosław Ostrowski.
System składa się z dwóch modułów. Pierwszy z nich obejmuje dostęp klienta do dokumentacji, związanej z prowadzoną sprawą (np. o pismach, które wpływają do kancelarii). Klienci mogą śledzić na bieżąco nanoszone tam zmiany, jak również sprawdzać status prowadzonych spraw. Dodatkowo moduł ten umożliwia nanoszenie zmian w informacji dotyczących firmy przez klienta. Chodzi tu np. o aktualizację danych.
– Drugi moduł ma charakter komunikacyjny, umożliwia on klientowi bezpośrednią komunikację z prawnikiem, jakby siedział on w tym samym pokoju. Jest to system oparty o wideokonferencje i połączenia w trybie audio. Umożliwia wspólną pracę nad dokumentem i wspólne edytowanie, jest bardzo podobny do znanych wszystkim Skype czy nawet Gadu-Gadu – mówi mecenas Ostrowski.
Jego zdaniem, nowy system spotka się z zainteresowaniem klientów, którzy pozytywnie postrzegają każdy innowacyjny pomysł, mogący ułatwić współpracę z kancelarią. Tym bardziej, że kancelarie prawnicze z reguły są mocno konserwatywne w porównaniu do innych przedsiębiorców.
– Klient ma nieprzerwaną, choć wirtualną asystę swojego doradcy. W ten sposób odległość w relacjach z prawnikiem przestaje mieć znaczenie. W Warszawie przemieszczenie się zajmuje sporo czasu, nie mówiąc już o odległościach większych niż jedno miasto. Dlatego szyfrowana bezpieczna komunikacja jest krokiem w stronę klienta. Innowacyjność w usługach prawniczych i oparcie ich o technologią internetową po prostu zwyczajnie musi mieć miejsce – podkreśla mecenas.
Dodaje, że to nie tylko wygoda dla klientów, ale również dla samej kancelarii. Dzięki systemowi wirtualnej obsługi pracownicy kancelarii mają łatwiejszy dostęp do gromadzonych przez lata informacji.
Czytaj także
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-08-20: Nowa dyrektywa będzie wymagać od korporacji należytej staranności w zrównoważonym rozwoju. Duży nacisk położono na prawa człowieka
- 2024-07-05: Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
- 2024-07-10: Przedsiębiorcy oczekują przyspieszenia prac nad zmianami w składce zdrowotnej. Negatywne skutki Polskiego Ładu odczuwa wiele firm, szczególnie małych
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-01-17: Przyspieszają prace nad obowiązkowym czipowaniem psów i kotów. Ogólnopolski rejestr pomoże zwalczać bezdomność i karać znęcających się nad zwierzętami
- 2023-12-08: O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy
- 2023-05-30: Na polskim rynku sukcesywnie spada jakość obsługi klientów. Odwrotny trend widać jednak w bankowości i ubezpieczeniach
- 2023-05-18: Pizza Hut stawia na franczyzę. Chce otwierać nawet kilkanaście nowych restauracji rocznie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.