Newsy

Nowe możliwości dla najpopularniejszych youtuberów. Serwis wprowadzi płatny dostęp do ekskluzywnych treści

2018-07-05  |  06:10

Serwis YouTube zapowiedział wprowadzenie płatnych subskrypcji. Youtuberzy mający więcej niż 100 tys. subskrybentów będą mogli odpłatnie udostępniać ekskluzywne treści. Pojawi się także możliwość sprzedawania gadżetów za pośrednictwem serwisu i publikowania nowych materiałów w sekcji „Premiery”. Zmiany czekają także użytkowników Facebooka – serwis testuje nową funkcję pokazującą, jaki czas dana osoba spędza w mediach społecznościowych i opcję chroniącą przed niepożądanymi spoilerami filmów czy seriali.

– YouTube zapowiedział wprowadzenie płatnych subskrypcji. Kosztują blisko 5 dol. i dotyczą tych twórców, którzy mają więcej niż 100 tys. subskrybentów. Dzięki skorzystaniu z płatnej subskrypcji użytkownicy otrzymują dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych przez twórcę. Z kolei twórcy z USA, którzy mają więcej niż 10 tys. fanów, mogą sprzedawać własne gadżety na swoim kanale YouTube – wymienia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paulina Piotrowska, redaktor PRoto.pl.

Trzecia nowość w serwisie to sekcja „Premiery”, w której twórcy mogą zapowiadać i publikować nowe materiały.

– Facebook w ostatnich dniach poinformował o wprowadzeniu zmiany dotyczącej transparentności reklam, którą zapowiadał już w ubiegłym roku. Użytkownicy mogą teraz zobaczyć kampanie reklamowe, które w obecnym czasie są prowadzone przez strony. Nie muszą być też w grupie docelowej tych kampanii, aby móc się z nimi zapoznać – wyjaśnia Paulina Piotrowska.

Użytkownicy Facebooka zyskali dostęp do dodatkowych informacji na temat stron, również tych, które nie mają w danej chwili żadnej aktywnej reklamy. Mogą zobaczyć, kiedy powstała dana strona i czy zmieniała nazwę. W najbliższych tygodniach Facebook chce w ramach zakładki udostępnić kolejne informacje na ich temat.

– Facebook zapowiedział też powstanie narzędzia o nazwie Brand Collabs Manager, które ma ułatwiać nawiązywanie współpracy między markami a twórcami – wskazuje Paulina Piotrowska.

Za jego pośrednictwem marki będą mogły wyszukiwać facebookowych twórców i sprawdzać ich pod względem takich kryteriów jak zainteresowania, płeć czy wiek, oraz czy ich odbiorcy są zbliżeni do grupy docelowej marki. Twórcy po uzyskaniu dostępu do narzędzia mogą zaprezentować swoje portfolio, w tym np. statystyki czy dane dotyczące wcześniejszej współpracy.

Facebook poinformował też, że testuje nowy szablon dla materiałów wideo i wprowadził kolejne rozwiązania dla twórców – takie jak możliwość dodawania ankiet czy quizów, dzięki którym ich filmy mają być bardziej interaktywne.

Serwis Marka Zuckerberga rozpoczął testy nowej funkcji Keyword Snooze, która pozwala tymczasowo ukryć posty zawierające słowa kluczowe wskazane przez użytkownika. Po włączeniu funkcji wpisy z wybranymi hasłami przez 30 dni nie będą wyświetlać się na tablicy. Będzie ona także chronić użytkowników przed niepożądanymi spoilerami filmów czy seriali.

Serwis testuje też funkcję, która pokazuje czas, jaki użytkownik spędza w portalu społecznościowym. „Twój czas na Facebooku” pokazuje czas spędzony w aplikacji w ciągu tygodnia oraz średni czas poświęcony na korzystanie z serwisu w ciągu dnia. Facebook prowadzi też testy opłat za członkostwo w najbardziej popularnych grupach.

 Zmiany wprowadzono też do facebookowego komunikatora. W Messengerze pojawiły się automatycznie odtwarzające się reklamy wideo – wymienia redaktor PRoto.pl.

Z kolei Instagram poinformował o wprowadzeniu opcji zakupów do sekcji Stories. Marki zyskają możliwość oznaczania produktów w publikowanych przez siebie relacjach.

 Instagram stworzył także platformę wideo o nazwie IGTV. Jest to oddzielna aplikacja, ale żeby oglądać materiały, które są w niej publikowane, nie trzeba opuszczać Instagrama – dodaje Piotrowska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.