Mówi: | Konrad Ciesiołkiewicz |
Funkcja: | dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR |
Firma: | Orange Polska |
Orange chce nauczyć milion Polaków bezpiecznego korzystania z internetu. Mocno stawia też na rozwój wolontariatu pracowniczego
Orange Polska coraz mocniej angażuje się w działania na rzecz społeczeństwa. Do 2018 r. chce nauczyć milion ludzi bezpiecznego korzystania z internetu i wprowadzić specjalne standardy obsługi dla seniorów. Zamierza też doprowadzić do recyklingu co dziesiątego aparatu telefonicznego. Kolejnym elementem strategii jest propagowanie wolontariatu. Orange chce, by za dwa lata 20 proc. pracowników było zaangażowanych w różne inicjatywy społeczne.
– W myśleniu o społecznej odpowiedzialności biznesu mamy teraz do czynienia z poważnym przewartościowaniem. Idzie ono w kierunku bardziej jakościowego myślenia o tym, jaki jest całokształt zaangażowania danej firmy i jaki jest jej wpływ na różne dziedziny życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska.
Jak podkreśla, chodzi o zmierzenie wpływu działania firmy na rzecz społeczeństwa, a następnie zminimalizowanie wpływu negatywnego i zmaksymalizowanie pozytywnego.
– Nasza strategia składa się z ponad 70 celów. Opieramy się na ponad 140 wskaźnikach w oparciu o standardy międzynarodowe. Liczą się jednak konkrety, dlatego do 2018 roku chcemy się zobowiązać, że w poszczególnych elementach naszej strategii CSR dokonamy poważnego rozwoju. Przede wszystkim liczymy na to, że zyskamy większą satysfakcję ze strony naszych klientów, szczególnie, jeśli chodzi o grupę osób starszych – wyjaśnia Ciesiołkiewicz.
Horyzontem czasowym, w jakim Orange chce osiągnąć swoje cele prospołeczne, jest 2018 rok. Do tego czasu operator chce m.in. poprawić wskaźnik satysfakcji klientów po 70 roku życia o 10 pkt proc. Mają zostać wprowadzone nowe standardy obsługi seniorów na infolinii i we wszystkich salonach Orange. Firma chce w tym czasie doprowadzić również do zaangażowania co najmniej co piątego pracownika w prace w wolontariacie.
– Orange Polska jest absolutnie w pierwszej lidze pod względem zaangażowania w wolontariat. Mamy ponad 3 tys. zaangażowanych pracowników. Ale mamy jeszcze większą ambicję. Chcemy, żeby co piąty pracownik Orange był wolontariuszem, a co najmniej 1/4 naszych pracowników angażowała się w wolontariat kompetencyjny – mówi Konrad Ciesiołkiewicz.
Chodzi przede wszystkim o wykorzystywanie przez pracowników swoich umiejętności zawodowych takich jak znajomość księgowości czy HR na rzecz organizacji pozarządowych.
– Osoby, które są społecznie zaangażowane, są również najczęściej pracownikami, którzy mają więcej energii, są bardziej usatysfakcjonowani, bardziej kreatywni, lepiej pracują w zespole, a dzisiaj bez pracy zespołowej nie ma możliwości pracy w dużej organizacji – podkreśla Ciesiołkiewicz.
Dyrektor CSR Orange Polska podkreśla, że firma już przy rekrutacji zwraca uwagę na zaangażowanie społeczne potencjalnego pracownika i przy równych kompetencjach zawodowych preferuje te osoby, które bardziej angażują się w działania na rzecz swojego otoczenia i środowiska.
– Mamy również ambicje, żeby przeszkolić ponad milion dorosłych Polaków z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu – mówi Ciesiołkiewicz. – To ważne wyzwanie, szczególnie w naszych czasach, gdzie poczucie bezpieczeństwa jest nie tylko dyskutowane, lecz także w zasadzie jest osłabiane. Mamy szereg inicjatyw i narzędzi do tego, żeby uczestniczyć w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, również cyfrowego. Naszą ambicją jest także to, żeby ponad milion dorosłych Polaków zyskało nowe kompetencje w tym zakresie.
Czwartym celem operatora jest działanie na rzecz ochrony środowiska. W tym celu promuje wśród klientów oddawanie starych telefonów i innego sprzętu telekomunikacyjnego do recyklingu.
– Chcemy, żeby co najmniej 10 proc. urządzeń, które sprzedajemy na rynku, nasi klienci zwracali. Polska nie należy do krajów, które mają w tym zakresie duże osiągnięcia – ubolewa Konrad Ciesiołkiewicz.
Czytaj także
- 2024-07-18: Sebastian Wątroba: Uwielbiamy wakacje nad Bałtykiem. Aby spędzić je pod palmami, wcale nie musimy wyjeżdżać do ciepłych krajów, wystarczy przyjechać do Międzyzdrojów
- 2024-07-10: Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem
- 2024-07-11: Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
- 2024-07-08: Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
- 2024-07-18: Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych
- 2024-07-04: Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
- 2024-06-28: Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają
- 2024-07-01: Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne
- 2024-07-10: Producenci systemów sterowania ruchem kolejowym przygotowani do ochrony przed cyberatakami. Czekają na uruchomienie nowych inwestycji na kolei
- 2024-06-21: Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.